Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 24/06/2024 - 13:30 Collegezaal

A-punt

Team HRM

  • Eedaflegging - A.V.H.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: “Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Eedafleggingen M.S.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Eedafleggingen E.K.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Eedafleggingen C.B.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Eedafleggingen J.A.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 20 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Steven Lenaerts voor het aanbrengen van gevelbekleding, met als adres Leopoldstraat 49, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 191S2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanbrengen van gevelbekleding.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 17 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Peter Adriaenssens voor het renoveren van een zonevreemde woning, met als adres Binnenheide 32 te 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 373G.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het renoveren van een zonevreemde woning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen geeft vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens Daniel Adriaenssen, Dirk Adriaenssen en Nancy Adriaenssen voor het verkavelen van een perceel in een lot voor halfopen bebouwing, met als adres Papenbergstraat 17, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 79N en 81B2. De aanvraag heeft omgevingsloketnummer OMV_2024021954.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

    -          Aanvraag voor een nieuwe verkaveling

    -          Het slopen van de bestaande garages

    De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

    -          De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

    • Fluvius van 20 maart 2024;
    • Pidpa van 15 maart 2024.

    -          Bijgevoegde, aangepaste, stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.

    -          De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

    -          De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

    -          De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    -          Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    -          De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Lasten:

    -          De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

    -          Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 7 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Fille Grielen namens Studiebureau Verhaert & CO BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van percelen in 1 lot voor open bebouwing, met als adres Tulpstraat 8 (achterzijde Schransstraat 30). Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nummers 342/02, 342G, 342R en 342X.

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De voorwaarden uit de voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd:

    -            Wyre van 28 maart 2024

    -            Fluvius System Operator van 27 maart 2024

    -            Pidpa Drinkwater van 21 maart 2024

    -            Integraal Waterbeleid Provincie Antwerpen van 3 juni 2024

    • Een maximale bebouwbare oppervlakte van het lot van 200 m².
    • Voor het kappen van bomen is er steeds een kapvergunning nodig. Meer info hierover vindt u op https://www.grobbendonk.be/producten/detail/60/kap-en-of-snoeivergunning.
    • De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
    • De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.
    • Alle constructies (verhardingen & afsluiting vooraan aan rooilijn) en beplanting dient te worden verwijderd vooraleer de verkaveling ten uitvoer kan worden gebracht. Dit houdt in dat zolang aan de opschortende voorwaarde tot sloping, die verbonden is aan de verkavelingsvergunning zelf en waarvan de naleving rust op de verkavelaar zelf, niet voldaan is, de verkavelaar niet kan overgaan tot de verkoop van de kavels in de zin van artikel 4.2.16 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.
    • De hierbij gevoegde aangepaste verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.
    • Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend.
    • De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

     

    LASTEN

    Overeenkomstig artikel 75 van het omgevingsdecreet kan de bevoegde overheid aan een omgevingsvergunning lasten verbinden waaronder de lasten die de gemeenteraad heeft opgelegd bij de beslissing over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg, vermeld in artikel 31 en de gratis, vrij en onbelaste grondafstand bij eigendomsoverdracht van de in de vergunningsaanvraag vermelde openbare wegen, groene of verharde ruimten, openbare gebouwen, nutsvoorzieningen, of de gronden waarop die worden of zullen worden aangelegd. De gemeenteraad heeft opgelegd dat de trage weg door het project niet wordt opgenomen in het openbaar domein. De openbaar trage gemeenteweg (2,40m breed) blijft in eigendom van de aanvrager maar krijgt een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang. Deze openbare trage weg komt onder het rechtstreekse en onmiddellijke beheer van de gemeente, ongeacht of de aanvrager eigenaar van de grond blijft.

     

    FINANCIËLE WAARBORG

    Overeenkomstig artikel 77 dient voor de lasten in natura, vermeld in artikel 75, § 3, 1° tot en met 3°, een financiële waarborg vóór er met de werken gestart wordt. In casu evenwel wordt geen gratis, vrij en onbelaste grondafstand voorzien. Een financiële waarborg is hierdoor niet aan te orde.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 20 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door B&G Construct BV voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Eikenlei 5 en 5A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 131/4 B en 131/4 C met inrichtingsnummer 20240619-0030.

    Volgende rubrieken worden in akte genomen:

    53.2.2°a) - Aktename

    het uitvoeren van een tijdelijke bemaling met een netto opgepompt debiet van max. 11.500 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • Het opgepompte grondwater dient nuttig toegepast te worden bij de uitvoering van de bouwwerken (bvb. poetswater, aanmaak beton, mortels,....).
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • De bemaling moet worden stopgezet zodra de ondergrondse constructie geplaatst is en er geen opdrijfrisico voor de constructie meer is.
    • Lozing op de riolering kan enkel uitgevoerd worden mits toelating van Aquafin nv vanaf een debiet van 10 m³/uur.
    • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 20 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Glenn De Feyter voor het exploiteren van een garage, met als adres Bouwelse steenweg 3, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 248K8 met inrichtingsnummer 20240602-0004.

    Volgende rubrieken worden in akte genomen:

    15.2. - Aktename

    het exploiteren van een garage voor het herstellen en onderhouden van wagens en lichte vrachten met 1 hefbrug vlarebo: A klasse 3 (Nieuw) 

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • Bij calamiteiten dienen de nodige stappen genomen te worden en dient dit gemeld te worden aan de de vergunningverlenende overheid.
    • Er dient voldaan te worden aan het bodemdecreet2

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023166989 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 22 april 2024 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel (Grobbendonk). 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Betrokkene

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de bijgevoegde engagementsverklaring in het kader van het provinciale bovengemeentelijke mobiliteitsplan Zuiderkempen, onder voorbehoud dat de opmerkingen die geformuleerd zijn tijdens het traject valabel blijven:

    • De doelstellingen en aanpak rond het overwegvrij spoornet van Infrabel. Er dient goedkeuring te zijn van alle betrokken lokale besturen, dit dient steeds afgestemd te worden in een overleg en er dient een studie te worden uitgevoerd. De realisatie van de streefbeeldstudie kan enkel in samenwerking met het lokaal bestuur en een samenwerkingsovereenkomst met de lokale gemeenten.
    • De realisatie van de fietsostrades mag niet afhankelijk zijn van het wel of niet bekomen van een akkoord over de streefbeeldstudie.
    • De kilometerheffing voor vrachtverkeer op de N14 zorgt voor een pervers effect door onze dorpskern.
    • De problematiek van doorgaand verkeer in kern. De dorpskern van Grobbendonk wordt te zwaar belast. De acties die genomen worden in zowel de studie Middenkempen als Zuiderkempen zijn te beperkt. Grobbendonk wil acties op korte termijn en niet op lange termijn. Vanuit provincie en Vlaanderen is de nodige ondersteuning nodig.

    Artikel 2: De overeenkomst loopt van 21 juni 2024 tot en met 21 juni 2025.

    Artikel 3: De gemeente Grobbendonk wordt vertegenwoordigd in de stuurgroep door de schepen van mobiliteit en de mobiliteitsmedewerker.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Politie Neteland

    Provincie Antwerpen, dienst mobiliteit

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de uitrol van een nieuw registratiesysteem MyBike in Neteland goed.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen wenst over te stappen naar het fietsregistratiesysteem Mybike en zal de uitrol (bedeling stickers en begeleiden bij registratie) implementeren in de periode september-oktober in samenwerking met het team Informatie & Communicatie (onthaal), de Fietsbieb en het Digipunt. 

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de stuurgroep over het project Bike2School van 25 april 2024.

    Artikel 2: Er werd beslist dat het project volgend schooljaar nog zal worden verdergezet onder de huidige vorm. Vanaf schooljaar ’25-’26 kan elke gemeente zelf evalueren of het project autonoom zal georganiseerd worden. De Bike2School jaarwedstrijd zal hernomen worden maar op schoolniveau in plaats van in klasverband.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de eindnota en actieplan ‘overkoepelende visie en mobiliteitsprojecten Neteland’ en keurt dit goed.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland

    Zonale Mobiliteitsraad Neteland

  • Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Balans met Elien om yogalessen te mogen geven op het grasveld aan Weikens-Vogelzang vanaf 4 juli 2024, telkens op donderdag van 19.00 uur tot 20.00 uur en dit tot en met 30 september 2024.

    Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

    - De standhouder moet zich ten allen tijde kunnen identificeren;

    - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

    - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Balans met Elien

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: De werken worden aangekondigd door middel van een A31 op 150 meter voor de werken.

    Artikel 2: Het is verboden voor bestuurders van een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen. Dit wordt aangeduid door verkeerstekens: C35.

    Artikel 3: Ter hoogte van de werfzone is het verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 30 km per uur. Dit wordt aangeduid met een C43-30.

    Artikel 4: Voor de werfzone van huisnummer 46: vanuit Grobbendonk/Bouwel moeten de bestuurders voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen. Vanuit Herentals hebben de bestuurders voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens B19 en B21. De werfzone wordt afgebakend met werfhekkens en dagslapers en een D1c. Komende vanuit Grobbendonk/Bouwel zijn bestuurders verplicht de door de pijl aangeduide richting te volgen (links aan te houden).

    Artikel 5: Voor de werfzone aan huisnummer 11: vanuit Herentals moeten de bestuurders voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen. Vanuit Grobbendonk/Bouwel hebben de bestuurders voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens: B19 en B21. De werfzone wordt afgebakend met werfhekkens en dagslapers en een D1c. Komende vanuit Herentals zijn bestuurders verplicht de door de pijl aangeduide richting te volgen (links aanhouden).  

    Artikel 6: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 7: Op 25 m na de werken zijn alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging zijn ten einde. Dit wordt aangeduid met een C46.

    Artikel 8: De werken vinden plaats op 16 juli tussen 10 uur en 15 uur. Zo garanderen we de veiligheid en zijn de werken voor en na de piekuren. De inrit van Kikoen moet te allen tijde toegankelijk blijven. 

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 1 tot en met 12 juli 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Minnekepoeslaan, zijnde: 
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf huisnummer 4
    - fietsers en voetgangers hebben te allen tijde doorgang
    - tijdens de werken in het midden van de straat zijn de achterliggende woningen niet bereikbaar met de wagen

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45-bord (doodlopende straat) aan het begin van de Minnekepoeslaan
    - een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) ter hoogte van huisnummer 4
    - op beide afzethekken moet een M12-bord gehangen worden "uitgezonderd fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs".

    Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Minnekepoeslaan een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van de burgemeester van 5 juni 2024 wordt bekrachtigd als volgt:

    Artikel 1: Op het Astridplein ter hoogte van huisnummers 2 tot en met 36 zal vanaf 10 tot en met 21 juni het voetpad en de parkeerstrook ingenomen worden voor puntopeningen: voetgangers moeten oversteken en er wordt een parkeerverbod ingericht. 

    • Mobiele werf waarbij werfzone steeds opschuift

    • Voetgangersbrug te leggen aan handelszaken

    • Doorgang voorzien aan bushalte Grobbendonk Dorp

    • Parkeerverbod mobiel mee opschuiven zodat er enkel parkeerverbod geldt ter hoogte van werfzone en enkel op weekdagen van 07.00 uur tot 17.00 uur

    • Tijdens het weekend worden alle putten gedicht.

    Artikel 2: In de Schransstraat tussen de Beukenlaan en de watertoren zal vanaf 10 juni 2024 beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten. Voor fietsers en voetgangers moeten volgende voorzieningen getroffen worden:
    • Fietscorridor met sergeant + dagslaper om de meter.

    • Rubberen matten aan begin en einde van de werfzone zodat fietsers veilig op en af het fietspad kunnen rijden

    • Tijdens uren schoolverkeer (voor 9 uur en na 15 uur) - mag er geen werfkraan op het fiets/voetpad staan

    • Fietspad ten allen tijde vrij van zand en grond tijdens schoolverkeer (van 8 uur tot 9 uur en van 15 uur tot 16 uur)

    • Tijdens het weekend worden alle putten gedicht.
    Artikel 3: In de Schransstraat tussen De Vriesstraat en de Beukenlaan zal vanaf 17 juni 2024 beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten, ook voor de zijstraten. Voor fietsers en voetgangers moeten volgende voorzieningen getroffen worden:
    • Fietscorridor met sergeant + dagslaper om de meter

    • Rubberen matten aan begin en einde van de werfzone zodat fietsers veilig op en af het fietspad kunnen rijden

    • Tijdens uren schoolverkeer  (voor 9 uur en na 15 uur) - mag er geen werfkraan op het fiets/voetpad staan

    • Fietspad ten allen tijde vrij van zand en grond tijdens schoolverkeer (van 8 uur tot 9 uur en van 15 uur tot 16 uur)

    • Tijdens het weekend worden alle putten gedicht.
    Artikel 4: In de Schransstraat tussen het Astridplein en de De Vriesstraat zal vanaf 24 juni tot en met 5 juli 2024 geen doorgang zijn voor gemotoriseerd verkeer met uitzondering van de hulpdiensten. Het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Wijngaardstraat. Op de omleidingswegen zal een snelheidsbeperking van 30km/uur ingevoerd worden. Bewoners en plaatselijk verkeer voor de Melkerijstraat mogen de Schransstraat inrijden komende uit de richting van Vorselaar. 
    Voor fietsers en voetgangers moeten volgende voorzieningen getroffen worden:
    • Eén rijvak moet vrij blijven, zonder enig obstakel, voor doorgang fietsers en plaatselijk verkeer

    • Geen werfkraan tijdens uren schoolverkeer (voor 9 uur en na 15 uur)

    • Tijdens het weekend worden alle putten gedicht.
    Artikel 5: In de werfzones wordt een parkeerverbod ingericht.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Op 10 en 11 juli 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Boudewijnstraat, zijnde:

    - ter hoogte van huisnummer 12 zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en A31-bord (werken) aan beide zijden van de werfzone
    - een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45-bord (doodlopende straat):

    • aan het begin van de Boudewijnstraat, ter hoogte van de kerk
    • aan het begin van het Astridplein ter hoogte van de Quinten Matsyslaan
    • op het Astridplein ter hoogte van huisnummer 25

    - een C31a-bord (verboden links af te slaan) op het Astridplein ter hoogte van de kerk voor het verkeer komende van Vorselaar.

    Artikel 3: Het verkeer komende van Bouwel zal omgeleid worden via Vaartkom, Eikenlei, Van Craeyenhemstraat, Rubensstraat en Waterwinningsstraat naar de Leopoldstraat.

    Artikel 4: Het verkeer komende van Pulle wordt omgeleid via de Quinten Matsyslaan en Vaartkom naar de Bevrijdingsstraat.

    Artikel 5: Het verkeer komende van Vorselaar zal omgeleid worden via de westelijk kant van het Astridplein.

    Artikel 6 : De omleidingen zullen gesignaleerd worden met F41-omleidingspijlen.
    Artikel 7: Aan het kruispunt De Lindekens (N13/Bouwelse steenweg) en aan het kruispunt Leopoldstraat/Pulse steenweg moeten oranje aankondigingsborden gezet worden met vermelding "Boudewijnstraat afgesloten op 10 en 11 juli 2024"

    Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-02385-01 idex B, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: De aanliggende fiets- en voetpaden moeten te allen tijde vrij blijven.

    Artikel 12: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

    Artikel 13: Betrokkene bezorgt een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder uiterlijk op 8 juli 2024 aan de bewoners van:
    - Astridplein 2, 4 en 6
    - Boudewijnstraat 2 tot en met 12
    - Boudewijnstraat 1 tot en met 31
    - Medineth, Vaartkom 1
    - Eikenlei
    - Van Craeyenhemstraat
    - Rubensstraat
    - Waterwinningsstraat.

    Artikel 14: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 15: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 16: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 1 tot en met 12 juli 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Schransstraat, Astridplein en Hofeinde, zijnde: 

    Artikel 2: Op het Astridplein ter hoogte van huisnummers 2 en 4 zal het fietspad en 2 parkeerplaatsen ingenomen worden.

    • Fietsers moeten afstappen.
    • Er wordt een vrije doorgang behouden met een rijplaat zodat voetgangers veilig kunnen passeren.
    • De koppelput wordt afgeschermd met een afzethek met dagslapers en een A31-bord (werken) en C19-bord (verboden toegang voor voetgangers).

    Artikel 3: Op het Astridplein van huisnummer 8 tot en met 36 zal het voetpad en de parkeerstrook ingenomen worden voor puntopeningen: voetgangers moeten oversteken en er wordt een parkeerverbod ingericht. 

    • De koppelput wordt afgeschermd met een afzethek met dagslapers en een A31-bord (werken) en C19-bord (verboden toegang voor voetgangers).

    • Mobiele werf waarbij werfzone steeds opschuift

    • Voetgangersbrug te leggen aan handelszaken

    • Doorgang voorzien aan bushalte Grobbendonk Dorp

    • Parkeerverbod mobiel mee opschuiven zodat er enkel parkeerverbod geldt ter hoogte van werfzone en enkel op weekdagen van 07.00 uur tot 17.00 uur

    Artikel 4: In de Schransstraat tussen de Melkerijstraat en de De Vriesstraat zal het voetpad en de parkeerstrook ingenomen worden voor puntopeningen.
    •  Voetgangers moeten oversteken en er wordt een parkeerverbod ingericht. 
    •  De koppelput wordt afgeschermd met een afzethek met dagslapers en een A31-bord (werken) en C19-bord (verboden toegang voor voetgangers)
    Artikel 5: In de Schransstraat tussen de De Vriesstraat en de Wijngaardstraat:
    • zal beurtelings verkeer ingericht worden met B19-borden (smalle doorgang - gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen en B21-borden (smalle doorgang - voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
    • Voetgangers moeten oversteken.
    • De koppelput wordt afgeschermd met een afzethek met dagslapers en een A31-bord (werken) en C19-bord (verboden toegang voor voetgangers)
     Artikel 6: Ter hoogte van de Beukenlaan zal het voetpad ingenomen worden.
    • Op het fietspad moet te allen tijde een vrije doorgang van 1,20m behouden blijven.
    • De werkput wordt aan beide zijden afgeschermd met een afzethek met dagslapers en A31-bord (werken).
    • Tijdens uren schoolverkeer (voor 9 uur en na 15 uur) - mag er geen werfkraan op het fietspad staan.
    • Fietspad ten allen tijde vrij van zand en grond tijdens schoolverkeer (van 8 uur tot 9 uur en van 15 uur tot 16 uur).
    Artikel 7: In Hofeinde ter hoogte van de watertoren zal het voetpad ingenomen worden.
    • Op het fietspad moet te allen tijde een vrije doorgang van 1,20m behouden blijven. 
    • De werkput wordt aan beide zijden afgeschermd met een afzethek met dagslapers en A31-bord (werken).
    • Tijdens uren schoolverkeer (voor 9 uur en na 15 uur) - mag er geen werfkraan op het fietspad staan.
    • Fietspad ten allen tijde vrij van zand en grond tijdens schoolverkeer (van 8 uur tot 9 uur en van 15 uur tot 16 uur).
    Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: Tijdens het weekend moeten alle putten gedicht worden.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 397844 - DNW 20316570 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa 

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 397333 - DNW 20316113 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Herenthoutse steenweg 51 van 20 juni tot en met 10 juli 2024.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 475,00 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: De beslissing van 26 april 2024 met betrekking tot "Renovatie gelijkvloers gemeentehuis - vorderingsstaat 2 (29/02/2024 - 30/04/2024) - goedkeuring" wordt ingetrokken wegens een foutief vermeld bedrag. 

    Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan de eindstaat van EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde voor de opdracht “renovatie gelijkvloers gemeentehuis”, waarin het eindtotaal wordt vastgesteld op € 124.613,61 excl. btw of € 150.782,47 incl. 21% btw en waarvan nog € 23.507,95 excl. btw of € 28.444,62 incl. 21% btw moet betaald worden.

    Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000214/MJP000348).

    Artikel 4: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Empowergroup

  • Artikel 1: De beslissing van 3 juni 2024 "Weg- en rioleringswerken Hofeinde - vorderingsstaat 27 (01/04/24 - 30/04/24) - goedkeuring" wordt ingetrokken. 

    Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 27 (01/04/24-30/04/24) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde” voor een bedrag van € -27.634,41 excl. btw of € -33.437,64 incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 318.087,27 excl. btw of € 384.885,59 incl. 21% btw.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

  • Artikel 1: De ondertekeningsbevoegdheid voor de signalisatievergunningen wordt gedelegeerd aan team Ruimte & Vergunningen, meer bepaald Martine De Kinder, Yasmina Heylen en Stefanie Peeters.

    Artikel 2: De ondertekeningsbevoegdheid voor vergunningen inname openbaar domein wordt gedelegeerd aan Martine De Kinder, Yasmina Heylen en Stefanie Peeters.

    Artikel 3: Bij aanvragen die niet geagendeerd worden op het college van burgemeester en schepenen dienen de gedelegeerden een goede communicatie te voeren met de burgemeester en bevoegde schepen.

    Artikel 4: Worden door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd om controle uit te oefenen op de werken in de gemeente en controle op de naleving van de afgeleverde signalisatievergunningen en op te treden indien deze niet conform zijn met de afgeleverde vergunning of in strijd zijn met de openbare veiligheid:

    - Mevrouw Martine De Kinder, medewerker Vergunningen
    - Mevrouw Yasmina Heylen, medewerker Vergunningen
    - Mevrouw Stefanie Peeters, beleidsdeskundige Mobiliteit & Duurzaamheid
    - De heer Kevin Struyfs, ploegleider werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Marianne Verhaert, burgemeester
    Team Secretariaat

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Toeren om te loeren - duurzaamheid dat aanvangt 22 september 2024 10.00 uur en eindigt op 22 september 2024 18.00 uur op het kasteelplein van Den Herberg. 

    Artikel 2: Op 22 september 2024 van 08.00 uur tot 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde:
    - Schransstraat:

    • parkeerverbod aan beide zijden van de straat (ganse straat)

    - Hofeinde:

    • parkeerverbod aan beide zijden van de straat vanaf nr 1 tot aan Kremersgat 
    • parkeerverbod vanaf Kremersgat tot aan het middeneiland (kant Vorselaar) aan de kant van de pare huisnummers om parkeren in de bermen te voorkomen

    - Astridplein: 

    • parkeerverbod op de 3 parkeerplaatsen aan de kerk 
    • enkelrichtingsverkeer op de parking vanuit kant Bergstraat - richting kerk

    Artikel 3: Het parkeerverbod zal gesignaleerd worden met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderborden Gxa en Gxb (begin en einde reglementering).
    Artikel 4: Het enkelrichtingsverkeer op de parking van het Astridplein zal gesignaleerd worden met:
    - F19-bord (éénrichtingsverkeer) met onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in beide richtingen) 

    • aan de inrit van de parking kant frituur De Bist
    • aan de uitrit van de parking kant kerk

    - C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) 

    • aan de inrit van de parking kant frituur De Bist
    • aan de uitrit van de parking kant kerk

    - D1a-bord (verplichting rechtdoor) op de parking zelf (2x) ter aanduiding van de te volgen richting

    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 "(uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) ter aflsuiting van de huidige in- en uitrit van de parking

    Artikel 5: De paaltjes ter afsluiting van de vroegere in- en uitrit van de parking zullen verwijderd worden.

    Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van het buurtfeest Ter Duinen Feest dat aanvangt 24 augustus 2024 08.00 uur en eindigt op 25 augustus 2024 02.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk

    • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Van zaterdag 24 augustus 2024 - 08.00 uur tot zondag 25 augustus 2024 - 02.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Ter Duinen zijnde:
    - de straat zal afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van huisnummer 31.
    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
    - een afzethek en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van huisnummer 33 en 29
    - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) aan het kruispunt Ter Duinen/Kastanjelaan.

    Artikel 9: Het verkeer wordt omgeleid via de Kennedylaan, Cardijnlaan en Kastanjelaan met F41 omleidingspijlen.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 11: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van eucharistieviering dat aanvangt 14 juli 2024 09.00 uur en eindigt op 14 juli 2024 12.00 uur op de hoek van de Pallieterdreef en Timmermanslei. 

    Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    Artikel 3: Op 14 juli 2024 van 09.00u tot 12.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Pallieterdreef, zijnde:

    - het kruispunt met de Timmermanslei zal verkeersvrij gemaakt worden.

    Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • in de Pallieterdreef  aan beide kanten van het kruispunt met de Timmermanslei
    • in de Timmermanslei, net voor het kruispunt met de Pallieterdreef.

     - een afzethek met F45-bord (doodlopende weg) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"

    • in de Pallieterdreef, komende van de N13, net achter het kruispunt met de Kabienstraat
    • aan het begin van de Timmermanslei, net achter het kruispunt met de Vrijheidsstraat.

    Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

Team Welzijn

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft zijn akkoord tot het ondertekenen van de bruikleenovereenkomst met vzw Onderwijsinrichtingen Zusters Der Christelijke Scholen - Zuid-Kempen voor de Mariaschool.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent goedkeuring aan de verlenging met één schooljaar (2023-2024) van het pilootproject in BS De Wijngaard en dit onder dezelfde voorwaarden.

    Artikel 2: Het pilootproject zal opnieuw geëvalueerd worden in mei 2025.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Directie BS De Wijngaard

Team Financieel Management


Publicaties