Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 16/06/2025 - 13:30 Collegezaal

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:

    Artikel 1: Goedkeuring van de jaarrekening 2024 van Neteland.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 6, voor een oppervlakte van 39 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 3: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd mits verbreding van de kasseistrook in de nieuwe weg ter ontsluiting van de kavels 5 tot 27 wordt verbreed van 1m naar 2m. Het betreft lot A, voor een oppervlakte van ca. 6367 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 3: Overeenkomstig het advies van Fluvius dient de leiding RWA17 – RWA1 vergroot te worden van D400 naar D500mm.

    Artikel 4: Lasten

    Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegenis, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, voor wat betreft de aangegeven strook gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    Artikel 5: Waarborg

    De wegenis- en rioleringswerken werden door aanvrager geraamd op 1 022 891,15 euro (incl. BTW). De aanleg van kasseien werd hierin geraamd op €21.840,00. Na aftrek van de min-kosten kan aangenomen worden dat de raming met ca. €20.000 dient te worden verhoogd. Gezien de verdubbeling van het aantal kasseien wordt de te storten waarborg derhalve begroot op 1 042 891,15 euro.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het tracé van de wegenis zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft:

    • Langs de kant van de Vorselaarse baan en aansluiting hoek Nijverheidsstaat: lot 51, 447.02 m²,
    • Langs de Nijverheidsstraat: lot 52, 124.72 m²
    • Lot 50, 235.30 m² is nodig om een nieuw kruispunt tussen Nijverheidsstraat en aansluiting met Leopoldstraat mogelijk te maken.

    Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand van voormelde loten aan de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 3: De heraanleg van het kruispunt Nijverheidsstraat- Leopoldstraat/Bergstraat op lot 50 is volledig ten laste van de ontwikkelaar. De kmo-zone kan maar in gebruik worden genomen na de heraanleg.

    Artikel 4: In dit project wordt een afvoerstelsel voorzien waarop het vuilwater en hemelwater van verscheidene panden en bedrijfsunits is aangesloten. Overeenkomstig het advies van Fluvius blijft dit afvoerstelsel te allen tijde in privaat beheer. Als de privériolering niet correct en volledig volgens deze wettelijke bepalingen werd uitgevoerd, zelfs als dit niet expliciet door de stedenbouwkundige vergunning werd opgelegd, behoudt Fluvius zich het recht voor om dit perceel niet aan te sluiten op het openbaar rioleringsstelsel.

    Artikel 5: Over het terrein wordt een riolering d400 mm aangevraagd in OMV2024143187 (RWA2 – RWA6), langs deze riolering ligt een erfdienstbaarheid van 5m breed voor beheer van riolering. Deze erfdienstbaarheid voor riolering en afwatering is ten voordele van Fluvius Antwerpen over een breedte van 5m, zijnde 2,5m langs weerszijden van de as van de leiding di400mm

    Artikel 6: Lasten

    Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden voor de aangegeven stroken (loten 51 en 52), vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. De stroken grond die worden afgestaan zullen worden opgenomen in het openbaar domein.

    Artikel 7: Waarborg

    De wegenis- en rioleringswerken voor het gedeelte dat wordt overgedragen om opgenomen te worden in het openbaar domein, werden door aanvrager geraamd op € 53.975,84 euro (incl. BTW). Dit lijkt een onderschatting van de daadwerkelijke kosten. De te storten waarborg wordt derhalve begroot op 60 000 euro (incl. BTW).

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van het schattingsverslag van 37.375,00 euro met kenmerk ref. 2024.05.180 van 02/01/2025, opgemaakt door Kegels Experten bureau, Marcel De Backerstraat 9 te 2180 Ekeren voor een deel, 115 m², van perceel kadastraal gekend onder 1e afdeling sectie B nr 215 G2.

    Artikel 2: Goedkeuring om te verkopen aan het geschatte bedrag. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Betrokkenen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan de Heirbaan, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie A, deel van nummer 360/F, thans kadastraal bekend, sectie A, nummer 360_Y_P0000, met een oppervlakte van veertig vierkante meter (40 m²). op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte en Vergunningen

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De gemeenteraad beslist om verder deel te nemen aan het project Kempens Woonplatform Zuidwest. De gemeenteraad keurt het voorliggend dossier met betrekking tot de subsidieaanvraag voor het project Kempens Woonplatform Zuidwest goed.

Staf van de AD

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de openstelling van de concessie van de kinderopvang 0 tot 3 jaar in de Kindercampus te Bouwel.

    Artikel 2: De gemeenteraad keurt de concessie leidraad en verbetersleutel goed en belast het college van burgemeester en schepenen met de verdere uitwerking en uitvoering van de procedure.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:

    Team Financieel Management

Onderwijs

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs met inbegrip van de infobrochures voor zowel de gemeentelijke basisscholen te Grobbendonk als Bouwel goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 25 juni 2024, worden opgeheven.

    Artikel 2: Het hierbij gevoegde schoolreglement gewoon basisonderwijs alsook de infobrochures van de gemeentelijke basisscholen Grobbendonk en Bouwel worden goedgekeurd.  

    Artikel 3: Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure wordt bij elke inschrijving van leerlingen nadien bij deze wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.

C-punt

Team Informatie en Communicatie

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Briefwisseling - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

  • Eedaflegging S.A.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Kennisname van het ingediende beroep bij de dienst omgevingsberoepen. 

    Artikel 2: De dienst omgevingsberoepen vraagt om binnen 50 dagen een advies uit te brengen. Aan GD&A wordt gevraagd om dit advies op te maken. 

    Artikel 3: GD&A af te vaardigen naar de hoorzitting van 9 september 2025. 

    Artikel 4: Meester Cies GYSEN, advocaat aan de balie provincie Antwerpen, handelend voor GYSEN – DE KEYSER – SWERTS genaamd ‘GD&A Advocaten’, burgerlijke vennootschap onder de vorm van een BVBA, KBO nr. 0884.605.752, met maatschappelijke zetel te 2800 Mechelen, Antwerpsesteenweg 16-18, alwaar keuze van woonplaats wordt gedaan, aan te stellen om namens het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Grobbendonk en namens de gemeente Grobbendonk een verzoekschrift tot nietigverklaring in te dienen en de verdere belangen van het college van burgemeester en schepenen en van het gemeentebestuur te verdedigen, met inbegrip van (niet-limitatief) de opmaak van indiening van procedurestukken, het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en schepenen en de gemeente ter zitting, en indien de spoedeisendheid van de situatie er in de toekomst toe noodzaakt, het aanvullend indienen van een verzoekschrift tot schorsing, al dan niet bij uiterst dringende noodzakelijkheid.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen.

    GD&A

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 4 juni 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Preben Laenen met als contactadres Floris Primsstraat 3c te 2280 Grobbendonk voor het bouwen van een veranda en carport en het exploiteren van een warmtepomp, met als adres Floris Primsstraat 3C te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nummer 197F met inrichtingsnummer 20250407-0003.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een veranda en carport.

    Volgende rubrieken worden vergund:

    16.3.2°a) - Aktename

    1 warmtepomp van 6 kW klasse 3

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De warmtepomp dient regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.

    De vergunning is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

  • Artikel 1: Kennisname van het ingediende beroep bij de dienst omgevingsberoepen. 

    Artikel 2: Volgend advies wordt aan de dienst omgevingsberoepen bezorgd voor de beroepsbehandeling:

    Allereerst willen we duidelijk stellen dat Grobbendonk een groene gemeente is en we dit ook zo wensen te behouden. Als gemeente planten we jaarlijks extra bomen aan. In het kader van projecten trachten we ook steeds te zoeken naar manieren om het bestaande groen te behouden.

    De omgevingsvergunningsaanvraag met bovenvermeld kenmerk, werd begin dit jaar opgemaakt met daarin de locaties opgenomen waar we eventueel nog bomen zouden moeten rooien. 
     
    In de oorspronkelijke omgevingsvergunning waren reeds heel wat bomen opgenomen die in het kader van de wegen- en rioleringswerken in Heibloemlaan, Sparrenlaan, Acacialaan, Sperwerlaan, Spechtdreef, Wielewaalstraat, Rozenlaan en Bremlaan moesten gerooid worden. 
     
    Tijdens de uitvoering van de werken, welke gestart zijn in september 2024, bleek op sommige locaties dat het ontwerp omwille van onvoorziene problemen niet kon worden gevolgd. Hierdoor moeten de riolering en grachten op sommige locaties anders uitgevoerd worden dan in het ontwerp voorzien was. 
     
    Om de uitvoering van de werken niet te vertragen, werd op basis van het slechts mogelijke scenario een omgevingsvergunning aangevraagd voor het rooien van bomen. Indien we eerst op een aangepast ontwerp moesten wachten en vervolgens nog de vergunning moesten aanvragen, zouden de werken tijdelijk geschorst moeten worden, met financiële gevolgen voor de gemeente en veel langere hinder voor alle bewoners. 
     
    Intussen is het aangepaste ontwerp volledig uitgewerkt en hebben we alternatieven gevonden waarbij we maximaal aantal bomen kunnen behouden. In concreto blijven er nog maar 3 zones over van de aanvraag waar we zullen moeten rooien:
    • Heibloemlaan tussen huisnummer 23 en kruispunt Sperwerlaan
    • Acacialaan: achter woning Heidelaan 12 en het perceel tussen Heidelaan 12 en de voetweg tussen Acacialaan en Heidelaan
    • Sparrenlaan: enkel de berk op ca. 9m van het poortje in de Sparrenlaan van woning Heidelaan 3, tussen Heidelaan en dit poortje, moet worden gerooid.
    Alle andere bomen die in de aanvraag werden opgenomen, blijven behouden. 

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting. 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 zilverspar op het perceel Salviastraat 1A, kadastraal gekend als 1/B/290L2. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met heraanplant van 1 inheemse loofboom op het perceel 1/B/290L2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

    Artikel 4: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.

    Artikel 5: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 6: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 7: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 8: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 DLB.

    Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college van burgemeester en schepenen merkt op:

    - Dat de functie van de infiltratiegracht gekoppeld is aan de verharde wegenis Minnekepoeslaan en moet verzekerd blijven in de toekomst ongeacht wie de eigenaar is. In de omgevingsvergunning OMV_2018053444 (groepswoningbouw met wegenis) wordt letterlijk opgenomen dat:

    • De oppervlakte van de aan te sluiten wegverharding (1.752 m²) afwatert naar de naastgelegen wadi. De wadi heeft een volume van 117.000 liter en een oppervlakte van 185 m².
    • Dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_ 2018053444 van 8 oktober 2018 ten strengste moeten nageleefd worden. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Artikel 1: Op maandag 23 en woensdag 25 juni 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Steenbergstraat 6, zijnde: 

    • ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
    • het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Hoogveldstraat
    • voor fietsers en voetgangers moet een veilige doorgang vrij blijven.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:

    • een afzethek voorzien van dagslapers met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het begin en einde van de werfzone
    • een afzethek voorzien van dagslapers met F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers), A31 (werken) en omleidingspijl aan het kruispunt Steenbergstraat/Bergstraat, kruispunt Steenbergstraat/Hoogveldstraat en kruispunt Vorselaarse baan/Hoogveldstraat
    • de omleiding zal gesignaleerd worden met F41-omleidingspijlen.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema aangeleverd door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Steenbergstraat uiterlijk op 19 juni 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Hierin moet duidelijk vermeld staan dat er een veilige doorgang vrij blijft voor fietsers en voetgangers.

    Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Van 30 juni tot en met 14 juli zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Schransstraat en de Wijngaardstraat, zijnde: 
    - in beide straten wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten, aangekondigd met A33-borden
    - bijkomend wordt de snelheid beperkt tot 30 km/uur met C43-borden.

    Artikel 2: In de Schransstraat wordt een inhaalverbod ingevoerd met C35-borden.

    Artikel 3: Voor het geval de lichten mochten uitvallen zullen ook borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen)
    en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen ) gezet worden.

    Artikel 4: De werfzones in voet- en fietspad worden afgezet met een afzethek met dagslapers en borden D1c en D1d, respectievelijk verplicht links en verplicht rechts aanhouden.

    Artikel 5: Voor de fietsers en voetgangers wordt met sergeanten voorzien van dagslapers een veilige corridor afgebakend op de rijbaan. Sergeanten te plaatsen om de halve meter. Aan het begin en einde van de corridor wordt een D10 (deel van de weg voorbehouden voor voetgangers en fietsers) gezet Om veilig van het fietspad op de rijbaan te kunnen rijden zullen trottoirbanden gelegd worden. 

    Artikel 6: De ontstane versmalling in de Schransstraat wordt aangekondigd met een A7b (versmalling links) en A7c-bord (versmalling rechts) in de Wijngaardstraat met een A7c-bord (versmalling rechts).
    Artikel 7: Voetgangers aan de kant van de pare huisnummers moeten oversteken.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E1496, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 9: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 10: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 12: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Schransstraat 49, 52, 54 en 56 een persoonlijke brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Brief vooraf ter goedkeuring te bezorgen.

    Artikel 13: Betrokkene bezorgt een algemene brief met planning/duiding van de werken en verkeershinder aan alle bewoners tussen de watertoren en het begin van het  Astridplein (apotheek De Ram). Brief vooraf ter goedkeuring te bezorgen.

    Artikel 14: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek in de Schransstraat.

    Artikel 15: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 16: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 17: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 18: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 3 en 14 juli 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kerkeveldstraat, zijnde: 

    Artikel 2: Ter hoogte van de uit te voeren proeven zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden.

    Artikel 4: De werfzone wordt zijdelings afgebakend met verkeerskegels om de 5m.

    Artikel 5: Aan het begin van de werfzone zal een D1c-bord gezet worden - verplicht links aanhouden.

    Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 9: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 16.00 uur.

    Artikel 10: Het fietspad mag niet ingenomen worden.

    Artikel 11: Het sonderingsvoertuig moet opgesteld worden zo ver mogelijk verwijderd van de rotonde om voldoende zichtbaarheid te garanderen.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Goedkeuring te geven om volgende bedragen uit te betalen aan de cultuurverenigingen aan de hand van de behaalde punten:

    • 't Palet: 250,46 euro
    • Neos: 588,12 euro
    • Femma Bouwel: 986,82 euro
    • Fotogroep Nete & Aa: 727,65 euro
    • Gezinsbond Bouwel: 352,36 euro
    • Harmonie De Broedermin: 1014,67 euro
    • Imkers Neteland: 775,88 euro
    • Raak Bouwel: 972,50  euro
    • Raak Grobbendonk: 1033,24 euro
    • Natuurpunt: 819,69 euro
    • OLV Koor: 1399,94 euro
    • Rebelle: 337,76 euro
    • Samana Bouwel: 580,32 euro
    • Samana Grobbendonk: 500,72 euro 
    • Fanfare Sint Donatus Bouwel: 908,27 euro
    • Stad Ouwen: 579,30 euro
    • Touwel: 780,26 euro
    • Tuinhier: 732,07 euro
    • Ferm Bouwel: 721,72  euro
    • KempenAIR VZW: 688,26 euro

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Cultuurraad

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Apres Exams Zomer met goedkeuring voor de wijzigingen en aanvullingen van het evenement dat aanvangt 27 juni 2025 21.00 uur en eindigt op 28 juni 2025 03.00 uur te Jeugdhuis - Volle Vaart.

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 27 en 28 juni 2025 tot maximaal 95 dB(A)L (binnenruimte). 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. Er wordt een afwijking toegestaan tot maximum 01.00 uur voor het spelen van muziek in de buitenruimte.

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
     
    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen (verwijzend naar het eerder goedgekeurde evenement van 03/03/2025).
     
    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen (verwijzend naar het eerder goedgekeurde evenement van 03/03/2025).
     
    Artikel 7: De organisator de verplichting te geven om de ticketverkoop te laten stoppen volgens de opgelegde maximum capaciteit die tijdens het overleg van 11/06/2025 werd besproken. Hierop dient toegezien te worden doormiddel van een telsysteem waardoor de organisator op elk moment weet hoeveel aanwezigen er zijn.
    Bijkomend alle gevraagde maatregelen op te volgen en toe te passen:
    - ruimtes vrij maken van meubilair en andere materialen
    - vrij houden van nooduitgangen
    - vrij houden van tussenruimtes tussen de verschillende zalen
    - aparte ruimte voorzien voor EHBO
     
    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd
    Noodplanningsambtenaar
    Team Secretariaat
    Betrokkene

Team Welzijn

Staf van de AD

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot de groepsaankoop gevoerd via de aankoopcentrale van IOK met als titel "Groepsaankoop raamovereenkomst voor het aanbrengen en onderhoud van wegmarkeringen" voor een bedrag van 35.000,00 euro incl. btw voor 2025 en vanaf 2026 jaarlijks 45.000,00 euro incl. btw of 170.000,00 euro incl. btw voor het resterende deel van de looptijd en deze middelen te voorzien in het meerjarenplan 2026-2031.
    Artikel 2: De toetreding zal aanvangen vanaf goedkeuring toetreding.
    Artikel 3: De overeenkomst zal eindigen 30 april 2029.
    Artikel 4: De uitvoering van de opdracht zal gebeuren zoals beschreven in het bestek (Ref.: 2024/12-AR) opgemaakt door IOK.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen
    IOK
    Firma De Grootte Gaston

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om in te stappen in de raamovereenkomst van DOKO met als naam "Raamovereenkomst voor de aankoop van schoolmeubilair, beamers en digiborden" en referentie DOKO-2020-AW001-BIS.

    Artikel 2: Goedkeuring voor de raming voor de periode tot einde raamcontract.

    Artikel 3: Goedkeuring voor volgende kredietverschuivingen:
    - Kredietvermindering van 50.000,00  euro van meerjarenplanraming  MJP002114 - Optimaliseren, vergroenen en ontharden Langenheuvel - erelonen en werken.
    - Kredietvermeerdering van 50.000,00  euro van meerjarenplanraming MJP000350 - Renovatie en nieuwbouw kindercampus Bouwel.

    Artikel 4: De uitvoering van de raamovereenkomst zal gebeuren op basis van het bestek opgemaakt door DOKO met referentie DOKO-2020-AW001-BIS.

    Artikel 5: Deze raamovereenkomst zal aanvangen na goedkeuring van deze beslissing en neemt een einde op het einde van het raamcontract ten laatste 10 juli 2025, tenzij DOKO overgaat tot een bijkomende verleningen zoals opgenomen in het bestek.

    Artikel 6: Goedkeuring mandaat "Mandaat voor de raamovereenkomst voor schoolmeubilair" via elektronische weg te vervolledigen.

    Artikel 7: Goedkeuring voor de reeds voorgestelde bestellingen voor het meubilair refter en lagere school bij gegunde firma Vanerum voor een maximaal bedrag van 50.000,00 euro.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel management
    Team KOS
    DOKO

  • Artikel 1: Goedkeuring om het het bestek met nr. FIM-KIA-2025-344 aan te passen door toevoeging van bijkomende opdracht. 

    Artikel 2: De vernieuwde versie van het bestek via wijzigingsbericht te publiceren via het BOSA eProcurement-platform.

    Artikel 3: De indieningsdatum van de offertes niet te verlengen.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team KOS

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het proces verbaal van de voorlopige oplevering van de opdracht "Totaal renovatie van het dak woning Leopoldstraat 45A" met bestek nr. FIM-KIA-2024-264.

    Artikel 2: Goedkeuring voor voorlopige oplevering van deze opdracht op datum van 27 mei 2025.

    Artikel 3: Goedkeuring om over te gaan tot betaling van factuur ten bedrage van 44.955,18 euro incl. btw.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Betrokken firma Empowergroup

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 16 juni 2025.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 16 juni 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 6 juni 2025 tot en met 12 juni 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025007438 tot en met 2025007582.

  • Artikel 1: Het afsluiten van de belasting op tweede verblijven 2024 voor artikel 733400001152 voor het bedrag van 750,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op tweede verblijven 2024bis met 1 belastingplichtige voor een bedrag van 750,00 euro.

Onderwijs


Publicaties