Mon 31/03/2025 - 14:30 Collegezaal
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 24 maart 2025 worden goedgekeurd mits aanpassing van "Tijdelijk verkeersreglement - Astridplein 13 - projectontwikkeling - goedkeuring" als volgt:
Titel: Tijdelijk verkeersreglement - Astridplein 13 - projectontwikkeling - goedkeuring bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 18 maart 2025
Besluit:
Artikel 1: De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 17 maart 2025 houdende goedkeuring van een tijdelijk verkeersreglement - Astridplein 13 - projectontwikkeling wordt herroepen.
De beslissing van de burgemeester van 18 maart 2025 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 2: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van vrijdag 21 maart 2025 tot en met dinsdag 25 maart 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de parking van het Astridplein.
Artikel 1 3: Van 21 tot en met 25 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de parking Astridplein (oneven zijde). De paaltjes aan zijde Frituur De Bist zullen tijdelijk verwijderd worden. Tractorverkeer richting de projectontwikkeling Astridplein 13 rijdt in via de ingang aan zijde Frituur De Bist en rijdt uit via de reguliere in- en uitrit (middeningang). De zichtbaarheid om uit te rijden via de middengang is optimaler voor tractorverkeer omdat hier minder geparkeerde wagens staan, geen dwarsgeparkeerde wagens en de rijweg recht is. Aan zijde Frituur De Bist komt verkeer vanuit een flauwe bocht en is hier bijgevolg minder zichtbaarheid op aankomend verkeer.
Artikel 2 4: De werkzaamheden met tractorverkeer mogen enkel uitgevoerd worden tussen 9 uur en 15 uur conform het charter werftransport dat van toepassing is in gemeente Grobbendonk.
Artikel 3 5: Aan de inrit zijde Frituur De Bist en de middeningang moet een oranje bord geplaatst worden met "opgepast in- en uitrit werfverkeer” leesbaar voor beide fietsrichtingen.
Artikel 4 6: Afwisselend aan de reguliere in- en uitrit en inrit Frituur De Bist zal de wijkagent tijdens de ochtend- en avondpiek postvatten (start en einde schooltijden).
Artikel 5 7: De paaltjes worden op woensdag 26 maart 2025 meteen teruggeplaatst.
Artikel 6 8: Onze uitvoeringsdiensten verwijderen en plaatsen opnieuw de paaltjes aan de parking Astridplein.
Artikel 7 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan opgesteld door de gemeente Grobbendonk.
Artikel 8 10: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 9 11: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de deontologische commissie met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de gehele aanpassing van de huidige deontologische code, zoals opgenomen in bijlage.
Artikel 2: Het aangepaste reglement treedt in voege met onmiddellijke ingang en heft alle voorgaande reglementen, inzake dezelfde materie.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van FINEG nv van 3 april 2025.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
FINEG nv
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 21 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Vasile Danci voor het verbouwen van een eengezinswoning, met als adres Leopoldstraat 52, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 189D3, 189R3, 189B3 en 189A3.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: verbouwen van een eengezinswoning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 24 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Daan Ceulemans en mevrouw Marianne Verhaert uit naam van het gemeentebestuur Grobbendonk voor de ontbossing en verwijderen van bomen voor wegenwerken, met als adres Heidelaan, Sparrenlaan, Wielewaalstraat, Heibloemlaan en Acacialaan. Kadastraal zijn de percelen gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 44M, 45V2, 45A3, 45H, 49F9, 49E9, 49P9, 49M9, 49B9, 49C9, 52N7, 52F9, 52E7, 52D7, 57M5, 162L, 162A, 162C en delen openbaar domein.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: ontbossing en verwijderen van bomen voor wegenwerken.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
- in samenwerking met een erkende boomverzorger moet bekeken worden welke individuele bomen behouden kunnen blijven;
- de vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 25-204113.
- de te ontbossen oppervlakte bedraagt 544 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
- de resterende bosoppervlakte 13536 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
- de ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
- de bosbehoudsbijdrage van € 3046,40 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door het Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 27 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Eva Grielen en de heer Stefan Aerts voor het slopen van een woning en herbouwen op dezelfde bouwplaats, met als adres Eekhoornweg 3, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 50H2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een woning en herbouwen op dezelfde bouwplaats.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 6 (01/02/2025 - 28/02/2025) van nv Adams, Hoekeinde 52 te 2330 Merksplas voor de opdracht “Wegenis- en rioleringswerken in Heibloemlaan, Wielewaalstraat, Rozenlaan, Acacialaan, Bremlaan en Spechtdreef - aandeel Grobbendonk”.
Artikel 2: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Fluvius
Adams NV
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Vinkenlaan 5, volgens titel onder grotere oppervlakte gekend sectie C, nummer 43/W/3_P0000, en thans kadastraal bekend sectie C, deel van nummer 41/W/3_P0000, met een oppervlakte volgens meting van honderdachtenzestig komma veertig (168,40) vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financiëel Management
Team Ruimte en Vergunningen
Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Priester Daensstraat, volgens titel onder grotere oppervlakte gekend sectie C, nummer 43/W/3_P0000, en thans kadastraal bekend sectie B, nummer 70/A/P0000, thans kadastraal bekend, sectie B, deel van nummer 70/E/P0000, met een oppervlakte van honderd negenenzeventig vierkante meter (179m²), op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financiëel Management
Team Ruimte en Vergunningen
Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 acacia op het perceel Schransstraat 33, kadastraal gekend als 1/B/217R.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van de werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan de schadevergoedingen voor deze bomen, als gevolg van de voorziene werkzaamheden.
Artikel 1: Het schadegeval dat zich heeft voorgedaan op 21 februari 2025 op de grond, kadastraal bekend 1/E/186E2 gelegen Herentalse steenweg 77A, kwalificeren als een schadegeval dat valt onder het toepassingsgebied van de schadegevallenregeling, vermeld in artikel 74 tot en met artikel 82 van het decreet van 27 oktober 2007 betreffende de bodemsanering en de bodembescherming.
Artikel 2: De volgende maatregelen ter behandeling van de mogelijke bodemverontreiniging ingevolge het schadegeval op de grond, vermeld in artikel 1, moeten worden uitgevoerd door de eigenaar van het perceel:
Artikel 3: Na de uitvoering van de opgelegde maatregelen, vermeld in artikel 2 moet de eigenaar van de grond onder leiding van een erkende bodemsaneringsdeskundige een evaluatierapport opstellen. Het evaluatierapport dient zo spoedig mogelijk na afronding van de opgelegde maatregelen aan het lokaal bestuur en aan de OVAM overgemaakt worden.
Artikel 4: De opgelegde maatregelen kunnen ten allen tijde door een beslissing van de burgemeester aangepast of opgeheven worden.
Artikel 5: Afschrift wordt bezorgd aan
De betrokkene
OVAM
De beslissing van de burgemeester van 25 maart 2025 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 13 op 2 april 2025 van 04.00 uur tot 24.00 uur.
Artikel 2: Per uitzondering wordt toelating verleend om gezien de grootte van de betonstort af te wijken van het werfcharter en doorlopend aan en af te rijden van 04.00 uur tot 12.00 uur.
Artikel 3: Aan de in-en uitrit in het midden van de parking moeten borden "Opgepast! In- en uitrit werfverkeer" gezet worden zichtbaar voor beide fietsrichtingen.
Artikel 4: Vanaf 12.00 uur zal er geen werfverkeer meer zijn. Er dient van 8 uur tot 9 uur en van 11.30 uur tot 12.30 uur een begeleider voorzien te worden aan de in- en uitrit van de parking om de veiligheid van de fietsers en voetgangers te garanderen.
Artikel 5: Een wijkagent zal ook aan de in- en uitrit de verkeersveiligheid garanderen.
Artikel 6: Goedkeuring te verlenen voor het gebruik van bouwmachines of andere bouwwerktuigen op 2 april 2025 van 04.00 uur tot 24.00 uur.
Artikel 7: De geluidshinderende activiteiten moeten zo veel mogelijk beperkt worden.
Artikel 8: De nodige informatie opnemen over de geplande geluidshinderende activiteiten in de communicatie naar de omwonenden. (zie artikel 9).
Artikel 9: De bewoners van het Astridplein in de aangeduide bedelingszone moeten uiterlijk op 31 maart 2025 via brief verwittigd worden van de werken en de ermee gepaarde verkeers- en geluidshinder.
Artikel 10: Het openbaar domein moet na het polieren zo snel mogelijk volledig vrijgemaakt worden voor de wekelijkse markt op donderdag.
Artikel 11: Indien de betonstortwerken niet kunnen doorgaan vanwege werf- of weersomstandigheden dient opnieuw een signalisatievergunning te worden aangevraagd. Deze werken kunnen niet op donderdag worden uitgevoerd wegens de wekelijkse markt.
Artikel 12: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Er wordt een parkeerplaats voorzien voor personen met een beperkte mobiliteit ter hoogte van Leopoldstraat 7 vanaf de bekrachtiging van dit agendapunt.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een bord E9a met rolstoellogo en onderbord GXa (begin van de reglementering).
Artikel 3: De parkeerplaats zal een lengte hebben van 6,50 meter en zal gezien de huidige wegindeling een breedte hebben van 2,4 meter omdat de minimale voorgeschreven breedte als langsparkeervak van 3.5 meter (of 2,50 m + 1,20 m ruimte op het trottoir met oprit) niet haalbaar is.
Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 5: Dit aanvullend verkeersreglement wordt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 7 en 21 april 2025 zullen gedurende maximum 3 dagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Rode Haagjes, zijnde:
- de straat zal afgesloten worden voor alle verkeer
- enkel bewoners mogen te voet of per fiets de straat in.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek voorzien van dagslapers, een C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) met onderbord "uitgezonderd bewoners" en omleidingspijl voor voetgangers en fietsers
- aan het begin van de Rode haagjes (kant Stationlei)
- aan de doorgang naar het pad vanuit Dorp, naast de kerk.
Artiekl 3: Fietser en voetgangers worden omgeleid langs de Nieuwbaan en Dorp.
Artikel 4: Tussen 7 en 21 april 2025 zullen gedurende maximum 3 dagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, zijnde:
- ter hoogte van Rode Haagjes zal het voet- en fietspad ingenomen worden.
Artikel 5: Hiervoor zal voor en achter de werfput een afzethek gezet worden voorzien van dagslapers met D1c en D1d-bord, respectievelijk links en rechts aanhouden.
- op de parkeerstrook zal een veilige corridor afgebakend worden met sergeanten voorzien van dagslapers.
Artikel 6: Met E3-borden zal een parkeerverbod ingevoerd worden langsheen de Stationlei ter hoogte van Rode Haagjes voor het inrichten van de corridor.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E1521 opgesteld door betrokkene.
Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 9: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 11: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Rode Haagjes uiterlijk op 3 april een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 14 tot en met 25 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Koekoekstraat en Kapelstraat, zijnde:
Artikel 2: Tijdens fase 1 en 3 van de werken zal er geen hinder zijn op de rijbaan. De werken worden uitgevoerd in de berm.
Artikel 3: Tijdens fase 2, 4, en 5.1 van de werken zal in de Koekoekstraat en Kapelstraat ter hoogte van de werfzone beurtelings verkeer ingericht worden met:
Artikel 4: Tijdens fase 5.2 van de werken op de hoek van de Kapelstraat en de Pulse pad zal beurtelings verkeer ingericht worden:
Artikel 5: Tijdens fase 6 van de werken op de hoek van de Pulse pad en de Nijverheidsstraat zal beurtelings verkeer ingericht worden:
Artikel 6: Voor alle fases wordt een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden met C43-borden.
Artikel 7: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c-bord en D1d-bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 8: De werfzone wordt zijdelings afgebakend met sergeanten voorzien van dagslapers.
Artikel 9: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 10: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057489, opgesteld door betrokkene.
Artikel 12: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 13: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek. De 3 dwarsingen en de oprit in ingewassen kasseibestrating moeten via onderboring uitgevoerd worden.
Artikel 14: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Koekoekstraat en Kapelstraat uiterlijk op 10 april een brief met de nodige info aangaande de werken, de planning en de ermee gepaard gaande verkeershinder.
Artikel 15: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 16: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.
Artikel 17: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 18: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 25 maart wordt bekrachtigd als volgt:
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 31 maart 2025 tot en met 4 april 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bannerlaan ter hoogte van de werfzone:
Artikel 1: Tussen 31 maart en 4 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bannerlaan ter hoogte van huisnummer 54: ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.
Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden respectievelijk met de verkeersborden C35.
Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.
Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).
Artikel 7: Voor fietsers wordt een fietssluis - of corridor voorzien afgeschermd met een werfhek en sergeanten met werkende dagslapers.
Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 9: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 12: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 13: Het herstel van het fietspad dient te gebeuren conform de voorwaarden opgelegd door de gemeente Grobbendonk.
Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Romeins Reenactment- archeologiedagen 2025 dat aanvangt 23 mei 2025 09.00 uur en eindigt op 25 mei 2025 22.00 te Kasteelhoeve.
Artikel 2: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.
Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 9: De betrokkene toestemming te geven tot het plaatsen van twee herashekken met reclamedoek op de twee voorgestelde locaties, zijnde:
Locatie 1. Tegenover de hoofdingang van het 29ste Logistiek Bataljon (bevrijdingsstraat 31) Zie foto van locatie in bijlage.
Locatie 2. Aan inrit van kasteelhoeve ter hoogte van kapel. Zie foto van locatie in bijlage.
Deze mogen geplaatst worden van 12 april tot en met 25 mei 2025.
Artikel 10: De borden mogen geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.
Artikel 11: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.
Artikel 12: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.
Artikel 13: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van kermis Araab afsluit dat aanvangt 6 augustus 2025 10.00 uur en eindigt op 7 augustus 2025 03.00 te Café Araab.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken maar geen sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 6 augustus 2025 15.00 uur tot 7 augustus 2025 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van kermis Araab zaterdag dat aanvangt 2 augustus 2025 18.00 uur en eindigt op 3 augustus 2025 00.00 uur te Café Araab.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken maar geen sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 2 augustus 2025 19.00 uur tot 2 augustus 2025 23.45 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende personen: betrokkene 1.
Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 2 en 3.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Eikenlei 97, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkenen van het adres Eikenlei 97, 280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 31 maart 2025.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 31 maart 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 21 maart 2025 tot en met 27 maart 2025 (2024 en 2025).
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017636 tot en met 2024017643 (2024) en van 2025004085 tot en met 2025004391 (2025).
Artikel 1: De inschrijvers Deckx A.O. NV en bvba Wegenbouw Vangeel voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
Artikel 2: De offertes van Deckx A.O. NV en bvba Wegenbouw Vangeel worden als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 21 maart 2025, voor de opdracht voor werken met als voorwerp het vernieuwen asfaltverharding Schransstraat tussen Astridplein en Beukenlaan.
Artikel 4: De opdracht “Vernieuwen asfaltverharding Schransstraat tussen Astridplein en Beukelaan” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs), zijnde Deckx A.O. NV, Goormansdijk 15 te 2480 Dessel tegen het nagerekende offertebedrag van € 93.097,79 excl. btw of € 112.648,33 incl. 21% btw. In dit dossier wordt gewerkt met gesplitste facturatie. De facturatie ten laste van PIDPA moeten rechtstreeks aan PIDPA overgemaakt worden, na goedkeuring van de ingediende vorderingsstaat door de leidend ambtenaar van de gemeente Grobbendonk
Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM - SVG - 2025 - 299.
Artikel 6: De betaling zal gebeuren met investeringskredieten van 2025, op budgetsleutel 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000563/MJP001848).
Artikel 7: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Vaststelling en uitvoerbaar verklaring van het belastingkohier 5244 met volgnummer 2 "Belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk” met 26 belastingplichtigen en voor een bedrag van 27.300,00 euro. De aanslagbiljetten zullen verzonden worden op 7 april 2025.