DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Elk lokaal bestuur dient een systeem voor klachtenbehandeling te voorzien dat georganiseerd wordt op ambtelijk niveau en maximaal onafhankelijk is van de diensten waarop klachten betrekking hebben. Jaarlijks dient aan de gemeenteraad gerapporteerd te worden over de ingediende klachten tegen het lokaal bestuur. Bijgevoegd verslag bundelt de klachten die zijn binnengekomen in 2023.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 12 februari 2018 betreffende de wijziging van klachtencoördinator.
Decreet lokaal bestuur van 21 december 2017, titel 6, hoofdstuk 1, klachtenbehandeling.
Gemeenteraadsbesluit van 20 januari 2009 betreffende goedkeuring reglement klachtenbehandeling.
BESLUIT
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de binnengekomen klachten voor de periode van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken
Vlaamse Ombudsdienst, Leuvenseweg 86, 1000 Brussel