Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 28/04/2025 - 13:30 Collegezaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

  • Artikel 1: Kennisname van de aanduiding van mevrouw Kristel Van Regemortel als algemeen directeur waarnemend ter vervanging van de algemeen directeur Daan Ceulemans vanaf 24 april 2025 tot en met 31 mei 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Kristel Van Regemortel

  • Artikel 1: Bespreking van het verzoekschrift van betrokkene.

    Artikel 2: Een gemotiveerd schrijven zal worden opgemaakt door team Ruimte & Vergunningen en later ter goedkeuring geagendeerd worden op het college van burgemeester en schepenen.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2024049374, ingediend door diende Soprema NV betreffende het veranderen van een inrichting voor de productie van dakrollen door uitbreiding en het afwijken van milieuvoorwaarden gelegen Bouwelven 3, 5, 7 en 7A.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nrs. 74K, 107W en 108S.

     

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • Er wordt in de bemalingsnota geen monitoringsschema noch zuiveringsstation voorgesteld. Indien niet geloosd wordt via een zuiveringsstation dient het bemalingswater een zandfilter te passeren voor het geloosd wordt om het geoxideerde ijzer weg te vangen uit het bemalingswater.
    • Voordat er geloosd wordt dient er nagegaan te worden dat het effluent voldoet aan de Basismilieukwaliteitsnormen voor oppervlaktewater zoals opgenomen in VLAREM II Bijlage 2.3.1.
    • Om te lozen op de riolering (en via de RWA op oppervlaktewater) dient het advies van de respectievelijke beheerders gevraagd te worden.
    • De KWO-installatie dient minimaal tweejaarlijks nagekeken en onderhouden door een deskundige ter zake conform de bepalingen in artikel 5.53.6.2.1 van Vlarem II. De exploitant houdt hiervan een verslag ter inzage van de toezichthouders;
    • Vermits er een tweerichtingssysteem geïnstalleerd wordt, dient er in elke richting een meetinrichting voorzien te worden en dit voor elk doublet. Daarnaast dient er op elke spuileiding een meetinrichting voor het gespuide grondwater aangebracht te worden;
    • Het grondwater dient geanalyseerd te worden conform de bepalingen in artikel 5.53.6.2.5 van Vlarem II voor ten minste de parameters zoals opgenomen in artikel 5.53.4.5 § 1 van Vlarem II;
    • Voor inrichtingen, vermeld in rubriek 53.6.2, dient de temperatuur van het geïnjecteerde grondwater via automatische registratie gevolgd te worden;
    • De peilmetingen in de peilputten dienen te gebeuren conform de bepalingen in artikel 5.53.4.6 van Vlarem II.
    • De vergunningstermijn voor de bemaling en lozing van het opgepompte bemalingswater beperkt wordt in de tijd (m.n. max. 30 dagen te tellen vanaf opstart van bemaling);
    • De differentiële zettingen ten gevolge van de bemaling moeten ingeschat worden en afgetoetst worden aan de gestelde eis van max. 1/700;
    • De exploitant dient te verduidelijken of de verschillende deelfasen, zoals voorgesteld in de bemalingsnota, één na één of tezamen zullen bemaald worden; indien gezamenlijk bemaald, lijkt het aangewezen dat de berekeningen (bemalingsdebieten, invloedstraal) en de aftoetsing van de mogelijke effecten m.b.t. biodiversiteit (verdroging e.d.) en bodem (mogelijke verplaatsing en oppomping van verontreinigingen) opnieuw gebeuren, ditmaal per groep van deelfasen die gezamenlijk bemaald worden;
    • Er mag geen minerale olie geloosd worden, deze moet op voorhand afgevangen worden via een KWS-afscheider waarbij het volume van de KWS is afgestemd op het geloosde debiet.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater of de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.

     

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen ondersteunt het goedkeuringsproces jaarlijkse toelating signalisatie (jaarvergunning signalisatie) en algemene toelating grondwerken.
    Artikel 2: De algemene en bijkomende voorwaarden gelden voor elke initiatiefnemer die werken uitvoert op het openbaar domein op het grondgebied van de gemeente.
    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    De bestendige deputatie van de provincieraad;
    De griffie van de rechtbank van eerste aanleg;
    De griffie van de politierechtbank
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Lokale politie Neteland
    Wijkpost politie Grobbendonk
    Brandweer zone Kempen
    Kapitein brandweer
    Noodplanningsambtenaar
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Team Vrije Tijd

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240308_25143892 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Proximus, Fluvius en Pidpa.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Wyre

     
     

     

  • Artikel 1: Kennisname van de communicatie van IOK omtrent de actie 'Behaag onze Kempen! 2025'.

    Artikel 2: Deelnemen aan de gratis actie 'Behaag onze Kempen! 2025', gekoppeld met '1.001 bomencampagne 2025'.

    Artikel 3: Gemeentelijke loods als afhaalplaats te voorzien in Grobbendonk.

    Artikel 4: Opdracht aan team Uitvoering & Onderhoud om het plantmateriaal op vrijdag 21 november 2025 af te halen en een arbeider te voorzien op zaterdag 22 november 2025 om de gemeentelijke loods te openen, te sluiten en de bestellers te helpen bij het uitzoeken en laden van het plantgoed.

    Artikel 5: Extra personeel, van team U&O en team R&V, te voorzien op zaterdag 22 november om het plantgoed van beide acties op een vlotte manier te verdelen.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Communicatie

    IMD-IOK, behaag.onze.kempen@iok.be

  • Artikel 1: Het college adviseert negatief op het verzoek tot ontheffing van de MER-plicht voor het project Natuurinrichting Graafweide Schupleer. De aanvraag is ontoereikend en sluit aanzienlijke milieueffecten op biodiversiteit, koolstofopslag, waterhuishouding, recreatie, landbouw, en mobiliteit niet uit. Ze strookt niet met de missie van Grobbendonk zonder een grondige analyse van ecologische en maatschappelijke meerwaarde. De gemeente pleit voor een volledige MER om:

    • Effecten op biodiversiteit, klimaat, water, en bodem te onderzoeken.
    • Impact op recreatie, draagvlak, en landbouw objectief te beoordelen, inclusief participatie.
    • Mobiliteitseffecten te analyseren en verkeersplannen te ontwikkelen.
    • De ecologische waarde van bos versus nieuwe natuurtypes te vergelijken.
    • Projectspecifieke mitigerende maatregelen en monitoringplannen op te stellen.

    Artikel 2: Het college verzoekt de aanvrager om het project en het verzoek tot ontheffing uitvoerig toe te lichten in een open dialoog, zoals gespecificeerd in punt 4.9, om een gefundeerd oordeel mogelijk te maken.

    Artikel 3: Het college verzoekt het Team Omgevingseffecten dit advies mee te nemen in de beoordeling en staat open voor dialoog om de belangen van haar inwoners en leefomgeving te waarborgen.

  • Artikel 1: Goedkeuring interesse te hebben voor een deelname aan de 1.001-bomencampagne vanaf 2028, gezien er reeds een deelname gepland is aan de actie in 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK - 1.001-bomencampagne@iok.be

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Team Uitvoering en Onderhoud

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de zonale mobiliteitsraad van 14 februari 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 14 april 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politie Neteland

    Wijkpost Grobbendonk 

    Brandweer Zone Kempen

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Van 19 tot en met 21 mei 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat, zijnde: 

    Artikel 2: Ter hoogte van huisnummer 124A zal beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten. Deze worden aangekondigd met A33-borden.

    Artikel 3: Ter hoogte van de verkeerslichten worden de borden B19 en B21 toegevoegd voor het geval de verkeerslichten niet mochten werken.
    B19: gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen
    B21: voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen 

    Artikel 4: De werfzone wordt zijdelings afgebakend met sergeanten of kegels voorzien van dagslapers.
    Voor- en achteraan komt een afzethek met respectievelijk D1c/D1d-bord (verplicht links en rechts aanhouden).

    Artikel 5: Ter hoogte van de werken wordt een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd met C43-borden en een inhaalverbod met C35-borden.

    Artikel 6: Er is geen doorgang mogelijk vanop de Hendrik Consciencestraat naar de Leopoldstraat en omgekeerd.

    Artikel 7: Hiervoor wordt een afzethek gezet met C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en A31 (werken) ter hoogte van het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Leopoldstraat. De aansluiting vanop de Hendrik Consciencestraat naar de Leopoldstraat moet over de volledige breedte afgezet worden.
    Op de Leopoldstraat worden borden C31a en C31b gezet, respectievelijk verbod om links en rechts af te slaan.

    Artikel 8: Aan het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Rubensstraat en het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Hoevepad komt een afzethek met C3 (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45b (doodlopende weg, uitgezonderd voetgangers en fietsers)

    Artikel 9: Het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via de Rubensstraat en Waterwinningsstraat. Hiervoor worden de nodige F41-omleidengspijlen gezet.

    Artikel 10: Alle afzethekken moeten voorzien worden van dagslapers.

    Artikel 11: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 12: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 13: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 14: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 15: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

    Artikel 16: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 17: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 18: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 19: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    team Ruimte & Vergunningen

    team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    kapitein brandweer

    team Informatie & Communicatie

    team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 5 tot en met 16 mei 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dennenlaan: 

    Artikel 2: De werfzone wordt afgezet met een afzethek, dagslapers en D1d - bestuurders zijn verplicht rechts aan te houden. 

    Artikel 3: De Dennenlaan wordt éénrichtingsverkeer. Vanaf waterloop Molenbeek in Viersel richting Grobbendonk is het verboden rijrichting voor iedere bestuurder.  Vanaf Keulsebaan is toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer. Dit wordt aangeduid door verkeerstekens: verkeersbord F19 en verkeersbord C1.

    Artikel 4: Verkeer komende van de zijstraten in de Dennenlaan rijdt verplicht uit in de richting van Viersel. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens: verkeersbord D1e en verkeersbord D1f.

    Artikel 5: Op 150m voor de werfzone (beide zijden) is het verboden voor bestuurders een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens: verkeersbord C35.

    Artikel 6: De zijstraten ten zuiden van de Dennenlaan Berkendreef, Mastendreef en Lorkendreef zullen afwisselend afgesloten worden op 8 en 9 mei. Inwoners rijden afwisselend uit via de Berkendreef (8 mei) of via de Lorkendreef/Mastendreef (9 mei). Indien er een afsluiting is wordt dit aangeduid met een afzethek en F45-verkeersbord met onderbord op volgende locaties:

    • Berkendreef x Elsenzdreefmet onderbord 200m
    • Berkendreef x Heidedreef met onderbord 500m
    • Mastendreef x Elzendreef met onderbord 200m
    • Mastendreef x Heidedreef met onderbord 500m
    • Lorkendreef x Acaciadreef met onderbord 200m
    • Lorkendreef x Withof met onderbord 300m
    • Lorkendreef x Heidedreef met onderbord 700m

    Artikel 7: Gemotoriseerd verkeer van Viersel richting Grobbendonk wordt omgeleid via Hofstraat, Vierselbaan, Ringlaan, Langestraat, Goormansstraat, Dorp, Pulsebaan, Boudewijnlaan en Pulse steenweg. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens: F41 wegwijzer omleiding.

    Artikel 8: Doorgaand fietsverkeer tussen Viersel en Grobbendonk wordt omgeleid via Eisterlee, Eikenlei, ‘t Vlot, Jaagpad, Dijkstraat. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens: C9-C11 verboden toegang voor bestuurders van bromfietsen en fietsen aan Zavelstraat/Grensstraat met onderbord 1km, aan Dijkstraat zonder onderbord en F41 wegwijzer omleiding met icoon fiets. De volledige omleiding wordt afgepijld met F41 wegwijzer omleiding met icoon fiets.

    Artikel 9: Fietsers ten noorden van de Dennenlaan worden omgeleid via Sparrendreef, Romeinseweg, Keulsebaan, Dennenlaan, Eisterlee, Eikenlei, ‘t Vlot, Jaagpad, Dijkstraat. Dit wordt aangeduid door de verkeerstekens: C9-C11 verboden toegang voor bestuurders van bromfietsen en fietsen en F41 wegwijzer omleiding met icoon fiets. 

    Artikel 10: Alle afzethekken moeten voorzien worden van dagslapers.

    Artikel 11: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 12: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 13: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 14: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 15: De aannemer bedeeld bewonersbrieven in de bedelingszone opgesteld door gemeenten Grobbendonk en Zandhoven ten laatste op donderdag 24 april 2025.

    Artikel 16: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 17: De werken zullen aangekondigd worden via een persbericht, de website, facebook en Hoplrpagina. Deze zijn reeds gepubliceerd op 25/04.

    Artikel 18: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 19: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    team Ruimte & Vergunningen

    team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    kapitein brandweer

    team Informatie & Communicatie

    team Secretariaat

     

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Harmoniefeesten dat aanvangt 29 augustus 2025 19.00 uur en eindigt op 31 augustus 2025 19.00 uur in de Volle Vaart en omgeving.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk: 

    De organisator respecteert de opgelegde maximale capaciteit van het terrein en/of de binnen locatie. Hij neemt acties om op elk moment inzicht te hebben op het aantal aanwezigen. De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op voor de buiten locatie en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De veiligheidscapaciteit van de grote zaal van de Volle Vaart ligt op 412 personen voor een zittend publiek.

    Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 6: Op zondag 31 augustus 2025 van 05.00 uur tot 17.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de Vaartkom, zijnde:
    - de Vaartkom zal afgesloten worden voor alle verkeer vanaf de parking van de brandweer tot aan de vrachtwagenparking.

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: De maatregelen uit artikel 6 en 7 zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen) met onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • in de Vaartkom, net achter de parking van de brandweer
    • in de Vaartkom, ter hoogte van de uitrit van de vrachtwagenparking

    - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"

    • aan het kruispunt Quinten Matsyslaan/Vaartkom
    • in de Vaartkom, net achter de rotonde
    • in de Vaartkom, net achter de Gilliam

     Artikel 9: Op zondag 31 augustus 2025 van 05.00 uur tot 17.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:

    - op de parking van de Vaartkom, met uitzondering van de vrachtwagenparking
    - in de Gilliam
    Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden en onderborden GXa en GXd volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 10: Op zondag 31 augustus 2025 van 05.00 uur tot 17.00 uur zal de mobilhomeparking niet bereikbaar zijn. Tijdelijk zullen plaatsen voorbehouden worden voor de mobilhomes in de straat Troon, komende van de rotonde aan de linkerkant, net voor het drinkwaterkraantje van Pidpa.

    Artikel 11: Aan de toezichter van de mobilhomeparking zal gevraagd worden om de eigenaars van de mobilhomes die reeds geparkeerd staan ervan te verwittigen dat ze de parking op zondag 31 augustus 2025 van 05.00 uur tot 17.00 uur niet zullen kunnen verlaten.

    Artikel 12: De nodige omleiding zal gesignaleerd worden:
    - voor het verkeer in westelijke richting via Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan
    - voor het verkeer in oostelijke richting via Dobbelhoefweg en Gilliam
    Hiervoor zullen de nodige omleidingspijlen gezet worden.

    Artikel 13: In de straat Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanaf Dobbelhoefweg, richting Vaartkom.
    Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

    • C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A)
    • F19-bord (éénrichtingsverkeer) met onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen)

    Artikel 14: Bovenstaande maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 15: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 16: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 17: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 18: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

Team Financieel Management


Publicaties