Terug College van burgemeester en schepenen

Tue 30/05/2023 - 13:00 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022146818 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 20 maart 2023 aan Dirk Landuyt met als adres Fazantenlaan 50, 2290 Vorselaar. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Betrokkenen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door BESIX NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling langs het Albertkanaal, met als adres Industrieweg zn, 2280 Grobbendonk met inrichtingsnummer 20230512-0010.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Tijdelijke droogzuiging om 2 keerelementen en put ondergronds te plaatsen, aanlegdiepte tot 3 meter onder maaiveld, 2-3 weken maximale uitvoeringstermijn - 1.000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
  • De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 15 maart 2021 houdende goedkeuring van het aanvullend verkeersreglement voor het invoeren van een vaste zone 30 in de Bergstraat met uitbreiding naar Steenbergstraat, Quinten Matsyslaan en Bovenpad wordt herroepen en aangepast als volgt:

    Artikel 1: In de Bergstraat vanaf de fietsoversteek ter hoogte van de Nijverheidsstraat, Bovenpad, Steenbergstraat en Quinten Matsyslaan geldt een vaste zone 30.

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met de zoneborden F4a en F4b telkens met het onderbord A23 op volgende plaatsen:

    - Quinten Matsyslaan ter hoogte van verbindingspaadje naar de school

    - Quinten Matsyslaan x Bergstraat

    - Steenbergstraat x Hoogveldstraat 

    - Bovenpad x met Kiezelweg 

    - Bergstraat x Nijverheidsstraat
    - Leopoldstraat 3-1A

    Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Noodplanningsambtenaar 

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 5 juni tot en met 31 augustus 2023 zullen portieken geplaatst worden langsheen het Albertkanaal: 
    - ter hoogte van de werfzone zullen portieken in de berm geplaatst worden om het verkeer te beschermen
    - de portieken veroorzaken geen hinder voor het verkeer.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie F22-3129-06 index A, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van de burgemeester van 25 mei 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

    Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 5 tot en met 30 juni 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg, zijnde:
    - de Berdenweg zal vanop Dorp afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
    - het enkelrichtingsverkeer in de Berdenweg zal opgeheven worden
    - Berdenweg blijft een Schoolstraat.   

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met de borden:
    - afzethek met C3 en onderbord uitgezonderd fietsers en voetgangers aan het begin van de Berdenweg x Dorp ter vervanging F19
    - afdekken C1 begin Berdenweg X De Wip
    - bord schoolstraat te verplaatsen naar Berdenweg X De Wip.

    Artikel 3: De vereiste borden zullen geplaatst worden door team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius 

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van de kerk in de Boudewijnstraat op 16, 19, 22 en 23 juni 2023:
    - de hoogtewerker dient geplaatst te worden op het grasveld naast de kerk en voor de trappen van de kerk.

    Artikel 2: Als de hoogtewerker opgesteld wordt op het grasveld naast de kerk moeten er rijplaten en schotten geplaatst worden om de putdeksels van de gasleidingen te beschermen.
    Artikel 3: Bij de opstelling aan de voorkant van de kerk moet het fietspad te allen tijde vrij blijven.
    Artikel 4: De hoogtewerker wordt na elke werkdag opgehaald. Dit werftransport mag absoluut niet gebeuren in de schoolomgeving (in dit geval Bergstraat) tijdens de begin- en einduren van de school, zijnde tussen 08.00u en 09.00u, tussen 11.30u en 13.30u en tussen 15.30u en 16.30u.

    Artikel 5: De levering/ophaling van de rijplaten en schotten op 16 en 23 juni 2023, waarvoor de vrachtwagen op de rijbaan moet staan, mag enkel gebeuren buiten de spitsuren. Dit wil zeggen niet tussen 07.00 uur en 09.00 uur noch tussen 15.00 uur en 18.00 uur.
    Artikel 6: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Kroonspaadje 38-40 van 26 juni tot 7 juli 2023.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 250,00 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring van de verlenging van het lidmaatschap als Octopusgemeente en de betaling van de lidmaatschapsbijdrage van €80,00 exclusief btw.

    Artikel 2: Goedkeuring om in de toekomst te kiezen voor jaarlijkse stilzwijgende verlenging.

    Artikel 3: Opdracht aan team Ruimte & Vergunningen de gemeente Grobbendonk in te schrijven als Octopusgemeente. 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

    Team Financieel Management

    Scholen 

  • Artikel 1: De synthesenota zoals bijgevoegd wordt goedgekeurd mits inachtname van onderstaande opmerkingen:

    • Er sluipt nog steeds, telkens opnieuw de streefbeeldstudie ivm de overwegen in die studies.
      Reeds op verschillende niveaus werd meermaals duidelijk gemaakt dat wij als lokaal bestuur niet akkoord gaan met de visie van Infrabel.
      Bijkomend kan Infrabel deze keuze intussen ook niet meer zo eenzijdig maken. Ze zijn sinds kort verplicht om beslissingen te nemen, na het (laten uit) voeren van een openbaar onderzoek.
    • Knip Klein Gentstraat: ook al meermaals duidelijk gemaakt dat wij als lokaal bestuur hier niet mee akkoord gaan. Daarom dat we project Langenheuvel (op BFF) zonder subsidies fietsfonds realiseren
    • Wat wordt bedoeld met knip Boudewijnstraat?
    • Scenario vrachtverkeer: welk scenario hanteert men hier om deze conclusies te maken? Welke oplossingen biedt men aan lokale ondernemers? 
    • Boudewijnstraat – Bevrijdingsstraat tussen 600 en 650 pae/u/richting : dit blijft veel te hoog voor een lokale weg. Men gaat ook uit van bepaalde aannames/ dwingt ons tot bijvoorbeeld sluiten overwegen hoewel dit voorbarige conclusies zijn. (geen budget Infrabel/ geen akkoord gemeente/...) Zoals zo vaak rekent men op scenario's die mogelijks in 2050 tot uitvoering komen. Er is nood aan oplossingen op korte termijn, die worden hier niet geboden.
    • Eikenlei: hier voerden we zelf reeds heel wat maatregelen door met uitgebreide participatie. Voor bijvoorbeeld een knip is geen draagvlak. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van deze teambuilding-activiteit voor en door team Uitvoering & Onderhoud.
    Artikel 2: Toelating geven tot gebruik van de gemeentelijke tractor op 3 juni 2023 voor het transport heen en terug naar Scherpenheuvel
    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Clusterverantwoordelijke

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatfeest Hendrik Conscience dat aanvangt 19 augustus 2023 16.00 uur en eindigt op 20 augustus 2023 2.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldoen wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Van zaterdag 19 augustus - 16.00u tot zondag 20 augustus 2023 - 2.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:

    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
    het verkeer zal omgeleid worden via Hoevepad, Van Craeyenhemstraat en Rubensstraat

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Team HRM & Secretariaat

    Noodplanning

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Hoogse Feesten dat aanvangt 1 juli 2023 10.00 uur en eindigt op 2 juli 2023 2.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldoen wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Van 1 juli 2023 - 10.00 uur tot 2 juli 2023 - 02.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Het Hoog, zijnde:
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer van huisnummer 2 tot huisnummer 30.

    Artikel 7: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
    Artikel 8: De betonblokken aan het kruispunt Capuynestraat - Langenheuvel  zullen verwijderd worden.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Burenfeest Dobbelhoefweg dat aanvangt 10 juni 2023 15.00 uur en eindigt op 10 juni 2023 23.59 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: De toeristische dienst toelating te geven om de konijntjeswandeling op dinsdag 13 juni en woensdag 14 juni 2023 te organiseren.

    Artikel 2: De goedkeuring te verlenen om de kosten voor de organisatie van deze activiteit te dragen op het voorziene budget in de begroting.

    Artikel 3: Team Uitvoering & Onderhoud de opdracht te geven om in overleg met team Vrije tijd - toerisme de nodige logistieke ondersteuning te bieden. 

    Artikel 4: Team Ruimte & Vergunningen de opdracht te geven om in overleg met team Vrije tijd - toerisme het vervoer van de schoolkinderen aan te bieden.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Financieel Management

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het dwangbevel voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen goed te keuren. Milieubelasting gezinnen 2019 - vordering 2019/10120.

    Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vordering te innen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport J5 voor een bedrag van 2.240.691,58 euro.

    Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2022 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel gemeente, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

    Beschikbaar budgettair resultaat:

     

    Geconsolideerd

     

     

    Exploitatiesaldo

    2.417.771,00 euro

    Investeringssaldo

    -3.720.038,00 euro

    Financieringssaldo

    -1.242.322,00 euro

     

     

    Budgettair resultaat van het boekjaar

    -2.544.589,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

    6.121.464,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat

    3.576.874,00 euro

     

     

    Beschikbaar budgettair resultaat

    3.576.874,00 euro

    Staat van opbrengsten en kosten:

    Kosten 

     21.390.981,00 euro

    Opbrengsten

     22.168.026,00 euro

     

     

    Overschot van het boekjaar

     777.045,00 euro

    Eindbalans:

    Activa

    82.737.342,00 euro

    Vlottende activa

     10.577.108,00 euro

    Vaste activa

     72.160.234,00 euro

     

     

    Passiva

    82.737.342,00 euro

    Schulden

     15.900.628,00 euro

    Nettoactief

     66.836.714,00 euro

     

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Financieel directeur

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport J5 voor een bedrag van 2.240.691,58 euro.

    Artikel 2: Goedkeuring van de jaarrekening 2022 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

     

    Beschikbaar budgettair resultaat:

     

    Geconsolideerd

     

     

    Exploitatiesaldo

    2.417.771,00 euro

    Investeringssaldo

    -1.302.267,00 euro

    Financieringssaldo

    -1.242.322,00 euro

     

     

    Budgettair resultaat van het boekjaar

    -2.544.589,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

    6.121.464,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat

    3.576.874,00 euro

     

     

    Beschikbaar budgettair resultaat

    3.576.874,00 euro

    Staat van opbrengsten en kosten:

    Kosten 

     21.390.981,00 euro

    Opbrengsten

     22.168.026,00 euro

     

     

    Overschot van het boekjaar

     777.045,00 euro

    Eindbalans:

    Activa

    82.737.342,00 euro

    Vlottende activa

     10.577.108,00 euro

    Vaste activa

     72.160.234,00 euro

     

     

    Passiva

    82.737.342,00 euro

    Schulden

     15.900.628,00 euro

    Nettoactief

     66.836.714,00 euro

     

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Financieel directeur

  • Artikel 1: Kennisname van de aangepaste kredieten in deze aanpassing van het meerjarenplan. Het college van burgemeester en schepenen heeft nu nog de kans om wijzigingen aan te brengen.

    Artikel 2: Op college van burgemeester en schepenen van 5 juni wordt de definitieve aanpassing meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 geagendeerd met doorverwijzing naar de raad van maatschappelijk welzijn. Dan zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

    Team Financieel Management

    Het managementteam

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 30 mei 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 30 mei 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023002989 tot en met 2023003086.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 18 mei 2023 tot en met 25 mei 2023.


Publicaties