Terug
Gepubliceerd op 06/06/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

di 30/05/2023 - 13:00 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 22 mei 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 22 mei 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Neteland - Integraal veiligheidsplan 2022-2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het integraal veiligheidsplan 2022-2025.
        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen keurt het integraal veiligheidsplan 2022-2025 goed.

      • Iveka - syntheseverslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het syntheseverslag van 2022 van Iveka.

      • GiD PBW - beheerscomité - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het beheerscomité van 9 mei 2023 van GiD PBW.

      • IKA - raden van bestuur en algemene vergadering - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raden van bestuur van 7 maart 2022, 23 mei 2022, 10 oktober 2022 en 20 december 2022 en de verslagen van de algemene vergaderingen van 29 juni 2022 en 20 december 2022 van IKA.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2022146818 - Nijlse Baan 47 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022146818 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 20 maart 2023 aan Dirk Landuyt met als adres Fazantenlaan 50, 2290 Vorselaar. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkenen

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2023066970 - Industrieweg zn langs het Albertkanaal - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door BESIX NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling langs het Albertkanaal, met als adres Industrieweg zn, 2280 Grobbendonk met inrichtingsnummer 20230512-0010.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Tijdelijke droogzuiging om 2 keerelementen en put ondergronds te plaatsen, aanlegdiepte tot 3 meter onder maaiveld, 2-3 weken maximale uitvoeringstermijn - 1.000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
      • Aanvullend verkeersreglement Bergstraat vaste zone 30 - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 15 maart 2021 houdende goedkeuring van het aanvullend verkeersreglement voor het invoeren van een vaste zone 30 in de Bergstraat met uitbreiding naar Steenbergstraat, Quinten Matsyslaan en Bovenpad wordt herroepen en aangepast als volgt:

        Artikel 1: In de Bergstraat vanaf de fietsoversteek ter hoogte van de Nijverheidsstraat, Bovenpad, Steenbergstraat en Quinten Matsyslaan geldt een vaste zone 30.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met de zoneborden F4a en F4b telkens met het onderbord A23 op volgende plaatsen:

        - Quinten Matsyslaan ter hoogte van verbindingspaadje naar de school

        - Quinten Matsyslaan x Bergstraat

        - Steenbergstraat x Hoogveldstraat 

        - Bovenpad x met Kiezelweg 

        - Bergstraat x Nijverheidsstraat
        - Leopoldstraat 3-1A

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Noodplanningsambtenaar 

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - jaagpad Albertkanaal - vernieuwen hoogspanningskabels - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 5 juni tot en met 31 augustus 2023 zullen portieken geplaatst worden langsheen het Albertkanaal: 
        - ter hoogte van de werfzone zullen portieken in de berm geplaatst worden om het verkeer te beschermen
        - de portieken veroorzaken geen hinder voor het verkeer.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie F22-3129-06 index A, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Berdenweg - afbraak- en verbouwingswerken Klim-Op Bouwel - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 25 mei 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 25 mei 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 5 tot en met 30 juni 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg, zijnde:
        - de Berdenweg zal vanop Dorp afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
        - het enkelrichtingsverkeer in de Berdenweg zal opgeheven worden
        - Berdenweg blijft een Schoolstraat.   

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met de borden:
        - afzethek met C3 en onderbord uitgezonderd fietsers en voetgangers aan het begin van de Berdenweg x Dorp ter vervanging F19
        - afdekken C1 begin Berdenweg X De Wip
        - bord schoolstraat te verplaatsen naar Berdenweg X De Wip.

        Artikel 3: De vereiste borden zullen geplaatst worden door team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Fluvius - Bannerlaan 48 - sanering klantcabine - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius 

      • Inname openbaar domein - Boudewijnstraat (kerk) - antennewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van de kerk in de Boudewijnstraat op 16, 19, 22 en 23 juni 2023:
        - de hoogtewerker dient geplaatst te worden op het grasveld naast de kerk en voor de trappen van de kerk.

        Artikel 2: Als de hoogtewerker opgesteld wordt op het grasveld naast de kerk moeten er rijplaten en schotten geplaatst worden om de putdeksels van de gasleidingen te beschermen.
        Artikel 3: Bij de opstelling aan de voorkant van de kerk moet het fietspad te allen tijde vrij blijven.
        Artikel 4: De hoogtewerker wordt na elke werkdag opgehaald. Dit werftransport mag absoluut niet gebeuren in de schoolomgeving (in dit geval Bergstraat) tijdens de begin- en einduren van de school, zijnde tussen 08.00u en 09.00u, tussen 11.30u en 13.30u en tussen 15.30u en 16.30u.

        Artikel 5: De levering/ophaling van de rijplaten en schotten op 16 en 23 juni 2023, waarvoor de vrachtwagen op de rijbaan moet staan, mag enkel gebeuren buiten de spitsuren. Dit wil zeggen niet tussen 07.00 uur en 09.00 uur noch tussen 15.00 uur en 18.00 uur.
        Artikel 6: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Inname openbaar domein - Kroonspaadje 40 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Kroonspaadje 38-40 van 26 juni tot 7 juli 2023.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 250,00 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Verlenging lidmaatschap als Octopusgemeente - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de verlenging van het lidmaatschap als Octopusgemeente en de betaling van de lidmaatschapsbijdrage van €80,00 exclusief btw.

        Artikel 2: Goedkeuring om in de toekomst te kiezen voor jaarlijkse stilzwijgende verlenging.

        Artikel 3: Opdracht aan team Ruimte & Vergunningen de gemeente Grobbendonk in te schrijven als Octopusgemeente. 

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Team Financieel Management

        Scholen 

      • Advies synthesenota Zuiderkempen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De synthesenota zoals bijgevoegd wordt goedgekeurd mits inachtname van onderstaande opmerkingen:

        • Er sluipt nog steeds, telkens opnieuw de streefbeeldstudie ivm de overwegen in die studies.
          Reeds op verschillende niveaus werd meermaals duidelijk gemaakt dat wij als lokaal bestuur niet akkoord gaan met de visie van Infrabel.
          Bijkomend kan Infrabel deze keuze intussen ook niet meer zo eenzijdig maken. Ze zijn sinds kort verplicht om beslissingen te nemen, na het (laten uit) voeren van een openbaar onderzoek.
        • Knip Klein Gentstraat: ook al meermaals duidelijk gemaakt dat wij als lokaal bestuur hier niet mee akkoord gaan. Daarom dat we project Langenheuvel (op BFF) zonder subsidies fietsfonds realiseren
        • Wat wordt bedoeld met knip Boudewijnstraat?
        • Scenario vrachtverkeer: welk scenario hanteert men hier om deze conclusies te maken? Welke oplossingen biedt men aan lokale ondernemers? 
        • Boudewijnstraat – Bevrijdingsstraat tussen 600 en 650 pae/u/richting : dit blijft veel te hoog voor een lokale weg. Men gaat ook uit van bepaalde aannames/ dwingt ons tot bijvoorbeeld sluiten overwegen hoewel dit voorbarige conclusies zijn. (geen budget Infrabel/ geen akkoord gemeente/...) Zoals zo vaak rekent men op scenario's die mogelijks in 2050 tot uitvoering komen. Er is nood aan oplossingen op korte termijn, die worden hier niet geboden.
        • Eikenlei: hier voerden we zelf reeds heel wat maatregelen door met uitgebreide participatie. Voor bijvoorbeeld een knip is geen draagvlak. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Betrokkene

      • Teambuilding - bedevaart naar Scherpenheuvel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van deze teambuilding-activiteit voor en door team Uitvoering & Onderhoud.
        Artikel 2: Toelating geven tot gebruik van de gemeentelijke tractor op 3 juni 2023 voor het transport heen en terug naar Scherpenheuvel
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Clusterverantwoordelijke

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen buurtfeest: Hendrik Conscience - 19 augustus 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatfeest Hendrik Conscience dat aanvangt 19 augustus 2023 16.00 uur en eindigt op 20 augustus 2023 2.00 uur.

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldoen wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

        Artikel 6: Van zaterdag 19 augustus - 16.00u tot zondag 20 augustus 2023 - 2.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:

        - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
        het verkeer zal omgeleid worden via Hoevepad, Van Craeyenhemstraat en Rubensstraat

        Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Noodplanning

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Organisator

      • Vergunnen straatfeest: Hoogse Feesten - 1 juli 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Hoogse Feesten dat aanvangt 1 juli 2023 10.00 uur en eindigt op 2 juli 2023 2.00 uur.

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldoen wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

        Artikel 6: Van 1 juli 2023 - 10.00 uur tot 2 juli 2023 - 02.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Het Hoog, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer van huisnummer 2 tot huisnummer 30.

        Artikel 7: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
        Artikel 8: De betonblokken aan het kruispunt Capuynestraat - Langenheuvel  zullen verwijderd worden.

        Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen straatfeest - burenfeest Dobbelhoefweg - 10 juni 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Burenfeest Dobbelhoefweg dat aanvangt 10 juni 2023 15.00 uur en eindigt op 10 juni 2023 23.59 uur.

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan

        Noodplanning

        Organisator

      • Konijntjeswandeling - 13 en 14 juni 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De toeristische dienst toelating te geven om de konijntjeswandeling op dinsdag 13 juni en woensdag 14 juni 2023 te organiseren.

        Artikel 2: De goedkeuring te verlenen om de kosten voor de organisatie van deze activiteit te dragen op het voorziene budget in de begroting.

        Artikel 3: Team Uitvoering & Onderhoud de opdracht te geven om in overleg met team Vrije tijd - toerisme de nodige logistieke ondersteuning te bieden. 

        Artikel 4: Team Ruimte & Vergunningen de opdracht te geven om in overleg met team Vrije tijd - toerisme het vervoer van de schoolkinderen aan te bieden.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel Management

    • Team Financieel Management

      • Dwangbevel fiscale vordering - goedkeuren en uitvoerbaar verklaren - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het dwangbevel voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen goed te keuren. Milieubelasting gezinnen 2019 - vordering 2019/10120.

        Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vordering te innen.

      • Jaarrekening 2022 - deel gemeente - vaststelling

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport J5 voor een bedrag van 2.240.691,58 euro.

        Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2022 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel gemeente, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

        Beschikbaar budgettair resultaat:

         

        Geconsolideerd

         

         

        Exploitatiesaldo

        2.417.771,00 euro

        Investeringssaldo

        -3.720.038,00 euro

        Financieringssaldo

        -1.242.322,00 euro

         

         

        Budgettair resultaat van het boekjaar

        -2.544.589,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

        6.121.464,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat

        3.576.874,00 euro

         

         

        Beschikbaar budgettair resultaat

        3.576.874,00 euro

        Staat van opbrengsten en kosten:

        Kosten 

         21.390.981,00 euro

        Opbrengsten

         22.168.026,00 euro

         

         

        Overschot van het boekjaar

         777.045,00 euro

        Eindbalans:

        Activa

        82.737.342,00 euro

        Vlottende activa

         10.577.108,00 euro

        Vaste activa

         72.160.234,00 euro

         

         

        Passiva

        82.737.342,00 euro

        Schulden

         15.900.628,00 euro

        Nettoactief

         66.836.714,00 euro

         

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Financieel directeur

      • Jaarrekening 2022 - deel OCMW - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport J5 voor een bedrag van 2.240.691,58 euro.

        Artikel 2: Goedkeuring van de jaarrekening 2022 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

         

        Beschikbaar budgettair resultaat:

         

        Geconsolideerd

         

         

        Exploitatiesaldo

        2.417.771,00 euro

        Investeringssaldo

        -1.302.267,00 euro

        Financieringssaldo

        -1.242.322,00 euro

         

         

        Budgettair resultaat van het boekjaar

        -2.544.589,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

        6.121.464,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat

        3.576.874,00 euro

         

         

        Beschikbaar budgettair resultaat

        3.576.874,00 euro

        Staat van opbrengsten en kosten:

        Kosten 

         21.390.981,00 euro

        Opbrengsten

         22.168.026,00 euro

         

         

        Overschot van het boekjaar

         777.045,00 euro

        Eindbalans:

        Activa

        82.737.342,00 euro

        Vlottende activa

         10.577.108,00 euro

        Vaste activa

         72.160.234,00 euro

         

         

        Passiva

        82.737.342,00 euro

        Schulden

         15.900.628,00 euro

        Nettoactief

         66.836.714,00 euro

         

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Financieel directeur

      • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - huidige stand van zaken - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de aangepaste kredieten in deze aanpassing van het meerjarenplan. Het college van burgemeester en schepenen heeft nu nog de kans om wijzigingen aan te brengen.

        Artikel 2: Op college van burgemeester en schepenen van 5 juni wordt de definitieve aanpassing meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 geagendeerd met doorverwijzing naar de raad van maatschappelijk welzijn. Dan zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Team Financieel Management

        Het managementteam

      • Bestellijsten van 30 mei 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 30 mei 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 30 mei 2023.

      • Opbrengsten van 2023002989 tot en met 2023003086 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023002989 tot en met 2023003086.

      • Kosten van 18 mei 2023 tot en met 25 mei 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 18 mei 2023 tot en met 25 mei 2023.