Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 04/08/2025 - 09:00 Digitaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 31 juli 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Michel Coen wonende te Spechtdreef 7 te 2280 Grobbendonk en mevrouw Myriam Leunckens wonende te Spechtdreef 7 te 2280 Grobbendonk voor het regulariseren van een woning, met als adres Spechtdreef 7, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 47L, 47V en 47B2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een woning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • Het advies van Agentschap voor Natuur & Bos van 11 juni 2025 met kenmerk 25-208207 ten strengste na te leven:
    • Het goedgekeurde boscompensatievoorstel voor een oppervlakte van 1080m² met inbegrip van haar voorwaarde(n) op het gebied van compenserende maatregelen dient integraal deel uit te maken van de omgevingsvergunning.
    • Het niet-ontboste gedeelte met een oppervlakte van 982 m² dient als bos behouden te blijven, inclusief de strooisel-, kruid- en struiklaag; het Bosdecreet is er bijgevolg van toepassing, wat betekent dat:
      • Kappingen enkel kunnen uitgevoerd worden mits machtiging van het Agentschap voor Natuur en Bos
      • Er geen constructies mogen opgericht en/of geplaatst worden (zoals onder meer: tuinornamenten, tuinhuizen, barbecues en speeltoestellen).
      • Er geen ingrijpende wijzigingen van de bodem, strooisel-, kruid- of boomlaag kunnen uitgevoerd worden, ook niet voor het onderhouden van een grasperk.
      • Er geen aanplantingen kunnen gebeuren met sierplanten en/of exoten.
      • Er geen dieren mogen gehouden worden binnen de omheiningen in het bos.
      • Het inheems loof- en/of naaldhout in de struik- en kruidlaag zich ongehinderd moet kunnen ontwikkelen.
    • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 25-208207.
    • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 1080 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
    • De resterende bosoppervlakte 982 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos.
    • Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
    • De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
    • De bosbehoudsbijdrage van € 6048.00 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
    • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen.  Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
    • Het advies van Fluvius van 21 mei 2025 met kenmerk 5000100192 ten strengste na te leven.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 28 juli 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Kristof Van Uffelen voor de exploitatie van een bovengrondse propaangastank, met als adres Leemputten 3, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 857C en 857B met inrichtingsnummer 20250713-0005.

    Zodat de inrichting voortaan omvat:

    Rubriek 17.1.2.2.1°: bovengrondse propaangastank met een inhoud van 1750 liter klasse 3 (Nieuw).

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    Sectorale voorwaarden:

    • · Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • Het keuringsattest van de tank en attest van ingebruikname dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid.

    De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Om deze redenen zal het college van burgemeester en schepenen in het vergunningenregister, gestaafd door bovenvermelde overwegingen en bewijsstukken met betrekking tot de hierboven vermelde loten van de verkaveling 1966/7 met kenmerk 037/033(02), aangeven dat deze verkaveling niet vervallen is voor de loten 1 tot en met 5.

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (1/12/24 - 31/12/24) van EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde voor de opdracht “Plaatsen van dampscherm in woning Leopoldstraat 45B” voor een bedrag van € 7.464,56 excl. btw of € 7.912,43 incl. 6% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren overeenkomstig de bepalingen voorzien in de offerte en met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2200007/AF/0050 (actie/raming AC000339/MJP000352).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van de beslissing wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte en Vergunningen

    Empowergroup

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 2 (01/01/25 - 27/03/25) van EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde voor de opdracht “Plaatsen van dampscherm in woning Leopoldstraat 45B” voor een bedrag van € 1.204,00 excl. btw of € 1.276,24 incl. 6% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 8.668,56 excl. btw of 9.188,67 incl. 6% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren overeenkomstig de bepalingen voorzien in de offerte en met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2200007/AF/0050 (actie/raming AC000339/MJP000352).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel management
    Team Ruimte & vergunningen
    Empowergroup

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (01/05/25 - 27/05/25) van EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde voor de opdracht “Totaal renovatie van het dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B” voor een bedrag van € 42.410,55 excl. btw of € 44.955,18 incl. 6% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2200007/AF/0050 (actie/raming AC000339/MJP000352).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel management
    Empowergroup

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 DLB.

    Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notariskantoor Ward Van De Poel & Karen Pinoy. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en de ruiling. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college van burgemeester en schepenen merkt wel op indien de stedenbouwkundige handelingen, die men wenst uit te voeren, niet vrijgesteld zijn van omgevingsvergunning dat de nodige vergunningen moeten aangevraagd en bekomen worden.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notariskantoor Ward Van De Poel & Karen Pinoy, Hoogstraat 86 te 2580 (Beerzel) Putte (pieter@notarisvandepoel.be)

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan D-28-297 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Pidpa

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 415535 - DNW 20332130 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Fluvius

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 414661 - DNW 20331591 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius

  • Artikel 1: Via e-loket voor gemeenten (strategische locaties) worden twee laadpalen voor vier parkeerplekken voorzien ter hoogte van Stationlei (achterzijde Klim-Op Bouwel).

    Artikel 2: Vier parkeerplekken ter hoogte van Stationlei (achterzijde Klim-Op Bouwel) worden voorbehouden voor elektrische voertuigen die gebruik maken van de laadpaal voor de duur die nodig is om de elektrische wagen op te laden.

    Artikel 3: Deze twee parkeerplekken worden uitgerust met de daarvoor voorziene signalisatie (Artikel 70.2.1.3°h Wegcode). Het gaat hier over de plaatsing van het verkeersbord E9a met een onderbord voorzien van een symbool met een stekker en een personenwagen en markering.

    Artikel 4: Overtredingen op dit aanvullend reglement worden bestraft met politiestraffen.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    EV-tools

    Wijkpost LP Neteland

    Verkeerspolitie LP Neteland

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

  • Artikel 1: Van 25 tot 29 augustus 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Nijverheidsstraat ter hoogte van de werken: de rijweg wordt over de volledige breedte ingenomen. Het voet- en fietspad blijven beschikbaar. 

    Artikel 2: De werfzone wordt afgesloten met werfhekken met werkende dagslapers en een C3-bord en onderbord M12 'de toegang is verboden in beide richtingen, voor iedere bestuurder; de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.'

    Artikel 3: Er wordt een werfhek met werkende dagslapers en C3-bord met onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer en F45b-bord geplaatst. De toegang is verboden in beide richtingen, voor iedere bestuurder; de maatregel geldt niet voor plaatselijk verkeer. Het betreft een doodlopende weg uitgezonderd voor voetgangers en fietsers. Dit wordt geplaatst in de Nijverheidsstraat met de kruising aan de Floris Primsstraat en Leopoldstraat.

    Artikel 4: De omleiding voor gemotoriseerd verkeer wordt gesignaleerd met oranje omleidingsborden langs de Floris Primsstraat en Leopoldstraat.

    Artikel 5: Het begin van de werken wordt standaard aangekondigd met een A31-bord op 150m voor de werken.

    Artikel 6: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 7: Er mag niet geraakt worden aan de rijweg. Er moet gewerkt worden met een onderboring.

    Artikel 8: De aannemer zorgt 1 week op voorhand voor een bedeling van brieven met de inhoud van deze werken volgens de bedelingszone in de bijlage.

    Artikel 9: Aangezien er in de rijweg moet gewerkt worden, wordt een herstel gevraagd conform SB250 hoofdstuk 12.11 sleufherstellingen rijweg.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door de gemeente op basis van input van de betrokkene.

    Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen

    Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Wijkpost politie

    Politiezone Neteland

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Betrokkene

  • Artikel 1: Van 25 augustus tot en met 12 september 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenheide, zijnde: 

    • ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingevoerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen)
    • bijkomend wordt een inhaalverbod (C35) en een snelheidsbeperking van 30 km/uur (C43) ingevoerd.

    Artikel 2: De werfput wordt voor en achter afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, een D1c (verplicht links aanhouden).

    Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 4: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Binnenheide een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 8: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.

    Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de datum van de terechtzitting van de Raad van State in het kader van de procedure tot nietigverklaring van het Beleidsplan Ruimte provincie Antwerpen. 

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van opendeurdag brandweer dat aanvangt 14 september 2025 10.00 uur en eindigt om 19.00 te brandweerkazerne Grobbendonk.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is. De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.

    Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 6: Op zondag 14 september 2025 van 08.00 uur tot 20.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Vaartkom, zijnde:

    • de Vaartkom zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer achter de inrit van de parking van het gemeentehuis tot net voor de inrit van de Volle Vaart

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: De maatregelen uit artikel 6 en 7 zullen gesignaleerd worden met:

    • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan beide zijden van de afgesloten zone
    • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan de rotonde Vaartkom en aan het kruispunt Vaartkom/Eikenlei.

    Artikel 9: Fietsers kunnen nog steeds passeren via het aanliggend fietspad.

    Artikel 10: Het verkeer zal omgeleid worden:

    • enerzijds via de Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan
    • anderzijds via Dobbelhoefweg en Gilliam.

    Deze omleidingen zullen aangeduid worden via F41-omleidingspijlen.

    Artikel 11: In de straat Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden voor het gemotoriseerd verkeer vanuit Dobbelhoefweg richting Vaartkom. Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

    • een C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A" aan het kruispunt Vaartkom/Gilliam
    • een F19-bord (enkelrichtingsverkeer) en onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen) aan het kruispunt Dobbelhoefweg/Gilliam

    Artikel 12: In de straat Gilliam zal een parkeer- en stilstaanverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat met E3-borden.

    Artikel 13: In de straat Gilliam zal een snelheidsbeperking van 30km/u ingevoerd worden met C43-borden.

    Artikel 14: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 15: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 16: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 17: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout

    Artikel 18: Deze maatregelen worden aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen

    Artikel 19: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkenen

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van YP- walk for charity dat aanvangt 13 september 2025 14.00 uur en eindigt op 13 september 2025 18.30 uur te Café Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen van de dienst Erfgoed strikt te volgen, namelijk:

    • We vragen de organisatoren om op te roepen met de fiets of te voet te komen.
    • De organisatoren dienen uitdrukkelijk te communiceren dat bezoekers parkeren aan Troon/Vaartkom en de verbinding te nemen, Ruige Ridderpad richting Kasteelhoeve. (+/- 1 km)
    • De site wordt schoon gehouden.
    • De muziek speelt strikt binnen de openingsuren van het evenement, daarna is het stil op de site.
    • Boxen of verstrekte muziek worden gericht naar Hofeinde en niet naar het natuurgebied erachter.
    • De organisator houdt zich aan het inplantingsplan.
    • Er kan niet gekookt worden op site van de Kasteelhoeve, enkel opwarmen au bain marie of microgolfoven kan.

    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    • De deelnemers aan de toertocht moeten zich steeds aan de wegcode houden. De organisator moet hen hierop wijzen.
    • De organisator voorziet veiligheidsmaatregelen zoals signalisatie, begeleiders of waarschuwingsborden bij gevaarlijke (kruis-)punten.
    • Begeleiders mogen het verkeer niet stilleggen, enkel deelnemers wijzen op de gevaarlijke situatie.
    • De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.
    • De verschillende veiligheidsvoorschriften zijn te vinden op de website van Neteland via volgende link. https://regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket/

    Artikel 6: De organisator op te dragen voor het betreden van privé-domein toestemming te vragen aan de eigenaars.

    Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Markt Made'Moiselle Zomert dat aanvangt 10 augustus 2025 08.00 uur en eindigt op 10 augustus 2025 19.00 te Parochiezaal Dorp 43 Bouwel.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en geen sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    • De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren.
    • De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.
    • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels
    • die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
    • Dit is een zéér laattijdige aanvraag. De organisator respecteert voor toekomstige evenementen de deadline van minstens 60 dagen voor het indienen van evenementaanvragen

    Artikel 5: Op zondag 10 augustus 2025 van 07.00 uur tot 19.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Dorp, zijnde:

    • de straat wordt afgesloten voor alle verkeer tussen Ter Duinen en de Berdenweg.

    Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 7: De maatregelen uit artikel 5 en 6 zullen gesignaleerd worden met:

    • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen en het kruispunt Dorp/Berdenweg
    • een afzethek met F45R- bord (doodlopende weg, rechtse doorgang) aan het kruispunt Dorp/Nieuwbaan.

    Artikel 8: Het verkeer wordt omgeleid via de Nieuwbaan, Kastanjelaan en Ter Duinen. Deze omleiding wordt aangeduid met F41-omleidingspijlen.

    Artikel 9: Op zondag 10 augustus 2025 van 05.00 uur tot 19.00 uur zal een parkeer- en stilstaanverbod ingevoerd worden in Dorp tussen Ter Duinen en de Berdenweg. Hiervoor worden de nodige E3-borden gezet met onderborden GXa en GXb, respectievelijk begin en einde van de reglementering.

    Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 11: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 14: Deze maatregelen zullen aangekondigd worden via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene

Team Financieel Management


Publicaties