Mon 19/06/2023 - 13:30 Vlierenberg
Dit agendapunt wordt met hoogdringendheid doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van VZW ERSV Provincie Antwerpen van 27 juni 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
VZW ERSV Provincie Antwerpen
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt met hoogdringendheid doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de statutaire algemene ledenvergadering van Vereniging voor Openbaar Groen vzw van 27 juni 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze statutaire algemene ledenvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Vereniging voor Openbaar Groen vzw
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 12 juni 2023 worden goedgekeurd, mits toevoeging van volgende tekst bij Relevante voorgeschiedenis en Artikel 1 besluit van punt nr. 32 - Team Vrije tijd: Speelstraten 2023 - goedkeuring:
- Hendrik Consciencestraat 14/08/2023 - 20/08/2023 (ganse straat)
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: De regeling inzake het gemeentelijk busvervoer goedgekeurd op het college van burgemeester en schepenen van 17 juni 2019 wordt ingetrokken en vervangen zoals hieronder beschreven.
Artikel 2: De scholen gevestigd in de gemeente Grobbendonk kunnen gebruik maken van de gemeentebus met chauffeur.
Artikel 3: Er wordt een chauffeur ter beschikking gesteld voor verplaatsingen van maandag t.e.m. donderdag tussen 8u30 en 15u15 en op vrijdag tussen 8u30 en 11u30.
Artikel 4: Elke school krijgt een puntenpakket van 22 eenheden per schooljaar toegewezen die zij gedurende heel het schooljaar, dat loopt van 1 september t.e.m. 31 augustus, vrij kan besteden.
Artikel 5:
§1.Het puntenpakket wordt in mindering gebracht met:
a) 0 punten voor een verplaatsing van en naar (1) een activiteit georganiseerd door het lokaal bestuur Grobbendonk of de intergemeentelijke samenwerkingsvereniging Neteland of (2) het treinstation van Bouwel of (3) 1 dag per schooljaar voor de organisatie van de sportdag voor kleuters of (4) 2 ritten per schooljaar voor een bezoek aan een rusthuis binnen de gemeente.
b) 1 punt voor een enkele verplaatsing, uitgezonderd de verplaatsing bedoeld in a), binnen de gemeente;
c) 1 punt voor een enkele verplaatsing van of naar
d) 2 punten voor elke andere enkele verplaatsing van of naar een randgemeente, anders dan bedoeld in c);
e) 3 punten voor een enkele verplaatsing van of naar een andere gemeente dan de eigen gemeente of een randgemeente waarbij de afstand van de enkele rit niet meer mag bedragen dan 15 kilometer.
§2. Punten die niet opgebruikt zijn, kunnen overgedragen worden naar een volgend schooljaar met een maximum van 6 punten. Er kan bovendien in geen enkel geval onder 0 gegaan worden.
Artikel 6: De gemeentebus zal niet gebruikt worden voor periodieke verplaatsingen van en naar een zwembad.
Artikel 7:
§1. De busaanvraag wordt rechtstreeks ingediend bij de gemeentelijke administratie die ten laatste twee weken na de deadline in §2 een planning bezorgt aan de directies.
§2. Deze aanvraag dient te gebeuren voor:
a) 20 augustus voor verplaatsingen in de maand september;
b) 5 september voor verplaatsingen in de maand oktober t.e.m. herfstvakantie;
c) 15 oktober voor verplaatsingen na herfstvakantie t.e.m. kerstvakantie;
d) 1 december voor verplaatsingen in na kerstvakantie t.e.m. krokusvakantie;
e) 20 januari voor verplaatsingen na krokusvakantie t.e.m. Paasvakantie
f) 15 maart voor verplaatsingen na Paasvakantie t.e.m. 30 juni;
g) 1 juni voor verplaatsingen in de zomervakantie (1 juli t.e.m. 31 augustus).
§3. Indien een afwijking van deze deadline wordt gevraagd, zal er bijkomend 1 punt per enkele verplaatsing van het puntenpakket worden aangerekend. De gemeentediensten zullen in onderling overleg bekijken of de aanvraag nog ingepland kan worden.
§4 Indien er verschillende busaanvragen ingediend worden voor een verplaatsing op eenzelfde dag, wordt er eerst contact opgenomen met de betrokken scholen voor het bereiken van een consensus. Indien een consensus niet mogelijk is, worden de volgende voorrangregels gehanteerd:
1e: De verplaatsingen bedoeld in artikel 5, a);
2e: De verplaatsingen bedoeld in artikel 5, b);
3e: De verplaatsingen bedoeld in artikel 5, c);
4e: De verplaatsingen bedoeld in artikel 5, d);
5e: De verplaatsing met de kortste rit in kilometers.
Artikel 8: De busaanvraag kan worden geannuleerd 1 dag voor de dag van uitvoering. De afgetrokken punten zullen terug aan het puntenpakket worden toegevoegd.
Artikel 9: Het reglement treedt in werking vanaf schooljaar 2023-2024.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Ruimte en Vergunningen
Team Uitvoering en Onderhoud
Team Vrije tijd
Bibliotheek
Basisschool KLIM-OP Grobbendonk
Basisschool KLIM-OP Bouwel
Basisschool Mariaschool
Basisschool De Wijngaard
Basisschool Klavertje 3
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Sebastiaan De Belder voor het bouwen van een tuinhuis, met als adres Putrand 33, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 140N5.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een tuinhuis.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
- Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
- De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Sven Verheyen voor het slopen van een bestaand volume en het bouwen van een wikkelhuis, met als adres, 't Ven zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 7R4.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een bestaand volume en het bouwen van een wikkelhuis.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Paul Verhaert namens STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de wijziging van een vergunde verkaveling.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden:
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- De hierbij gevoegde (in rood aangepaste) verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.
- Gevels moeten worden voorzien in roodbruin genuanceerde gevelsteen en dito kleur voor dakpannen, enkel een accent in andere materialen kan toegestaan worden met een max. van 10 procent per gevel).
- De gebouwen kunnen enkel een schuin dak hebben.
- Erfscheidingen zijn enkel aanvaardbaar in hagen overeenkomstig de aangepaste voorschriften. De voortuin moet als daadwerkelijke groene tuin worden aangelegd waarbij verhardingen tot een minimum worden beperkt. De voortuin mag enkel worden afgesloten met lage hagen of hekwerk.
- De voorwaarden uit volgende adviezen dienen strikt te worden nageleefd:
- Telenet van 15 maart 2023
- Proximus van 20 april 2023
- Fluvius van 10 mei 2023
- De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
- De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoende aan de gewestelijke hemelwaterverordening.
Lasten:
- De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.
- Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
Artikel 1: Het college neemt kennis van het beroepschrift dd. 30 december 2022 waarbij Mr. Floris SEBREGHTS en Mr. Véronique WILDEMEERSCH namens de heer Rudy Van Acker namens Loft 64 BVBA met als adres 2970 Schilde, Kleinbeekweg 4, een omgevingsberoep instellen bij de Deputatie tegen de beslissing van college van burgemeester en schepenen dd. 28 november 2022 van een omgevingsvergunning voor het verbouwen en de functiewijziging van een vergunde winkelruimte naar 3 appartementen te Astridplein 42, 44 en 46, 2280 GROBBENDONK, kadastraal gekend als Afdeling 1, Sectie B, nrs. 369D en 369G.
Artikel 2: Het college neemt kennis van de wijziging van de aanvraag dd. 5 mei 2023, waarbij het gabarit van de gelijkvloers verdieping van 20 m naar 17 m wordt aangepast, voor het overige blijft de aanvraag ongewijzigd.
Artikel 3: Het college adviseert ongunstig over de aanvraag van de heer Rudy Van Acker namens Loft 64 BVBA van een omgevingsvergunning voor het verbouwen en de functiewijziging van een vergunde winkelruimte naar 3 appartementen te Astridplein 42, 44 en 46, 2280 GROBBENDONK, kadastraal gekend als Afdeling 1, Sectie B, nrs. 369D en 369G.
Artikel 4: Het advies wordt opgeladen op het omgevingsloket.
Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de Vlaamse Minister dat luidt als volgt:
- Het beroep, ingediend door de beroepsindiener tegen het besluit van de gemeenteraad van 18 oktober 2022 betreffende de zaak der wegen in het kader van de wegenis- en rioleringswerken in de Wielewaalstraat, Spechtdreef, Rozenlaan, Acacialaan, Bremlaan, Heibloemlaan en Sparrenlaan wordt verworpen en het betreffende besluit van de gemeenteraad wordt niet vernietigd.
- Van dit besluit wordt kennis gegeven aan de indiener van het beroep, aan het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Grobbendonk en aan de deputatie van de provincie Antwerpen.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notaris Mayke Op De Beeck. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college van burgemeester en schepenen wijst er wel op dat de percelen gelegen zijn in agrarisch gebied met ecologisch belang en dat omgevingsvergunningen hiervoor altijd aangevraagd dienen te worden bij het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Mayke Op De Beeck, Markt 2, 2290 Vorselaar
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot goedkeuring van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 10 mei 2023 m.b.t. de woning Rostal 16, 2288 Bouwel, kadastrale ligging afdeling 2 Sectie B Nummer 225 T 3.
Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Rostal 16, 2288 Bouwel, voor het aanslagjaar 2022 niet zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit zal ter uitvoering gezonden worden aan:
De eiser (aangetekend)
Financieel directeur
Artikel 1: De aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing voor de leegstaande woning gelegen Molenstraat 21 te 2288 Grobbendonk volgens kadaster gelegen afdeling 2 sectie B nr. 369W5 is ontvankelijk en gegrond.
Het college van burgemeester en schepenen beslist dat de aangevraagde vrijstelling van de leegstandsheffing voor vergunningsplichtige renovatiewerken door betrokkene op 1 juni 2023 kan verleend worden voor één jaar.
Dit heeft tot gevolg dat er voor bovenvernoemd pand geen leegstandsheffing verschuldigd is voor het aanslagjaar 2022.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit zal ter uitvoering gezonden worden aan:
De eiser (aangetekend)
Financieel directeur
Artikel 1: Goedkeuring van de opmerkingen en aanpassingen op het beheersplan van de Kasteelhoeve van het agentschap Natuur en Bos. De aangepaste versie wordt goedgekeurd voor definitieve indiening.
Artikel 1: De gemeente wenst niet in te gaan op het aanbod van de IOED.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad stelt volgende persoon aan als vaststeller in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties zoals voorzien in artikel 21§1 van de wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties:
- Mevrouw Paulien Heylen
Artikel 1: Van 26 tot en met 29 juni 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dobbelhoefweg 45, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
- bijkomend zal een inhaalverbod ingericht worden.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 26 tot en met 29 juni 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Pallieterdreef 37, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
- bijkomen zal een inhaalverbod ingericht worden.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 26 tot en met 29 juni 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Tulpstraat ter hoogte van huisnummers 14 en 16, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: De bewoners van de Tulpstraat - deel tussen Brede Gang en Groenstraat - dienen schriftelijk verwittigd te worden van de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 3 tot en met 7 juli 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, zijnde:
- net voorbij de spoorweg, komende van Herenthout, zal het voet- en fietspad ingenomen voor de werken
- fietsers en voetgangers dienen over te steken.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P22-02366 06-C, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 17 tot en met 23 juni 2023 blijven aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Atealaan en Bannerlaan, zijnde:
- het voet-/fietspad wordt ingenomen voor de uitvoering van de werken
- op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor voetgangers en fietsers
- het gemotoriseerd verkeer kan beurtelings passeren via verkeerslichten.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie project 374942 - 20295476 van 3 mei 2023 opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Na de werken dient de verantwoordelijke van de pilootmaatschappij op basis van de eerder afgeleverde plaatsbeschrijving een rondgang te organiseren.
Artikel 5: Indien er toch gewerkt wordt in het fietspad dient dit over de ganse lengte hersteld te worden.
Artikel 6: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.
Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Quinten Matsyslaan 18 van 3 tot en met 10 juli 2023.
Artikel 2: Een parkeerverbod in te richten ter hoogte van huisnummers 16, 18 en 20 van 3 tot en met 10 juli 2023.
Artikel 3: Om de veiligheid van de voetgangers te garanderen dient een bord gezet te worden "Opgepast! Voetgangers op de rijbaan".
Artikel 4: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 5: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van €25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 6: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van €150,00 euro.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van de kerk in de Boudewijnstraat op 19, 20, 21 en 22 juni 2023:
- de hoogtewerker dient geplaatst te worden op het grasveld naast de kerk en voor de trappen van de kerk.
Artikel 2: Als de hoogtewerker opgesteld wordt op het grasveld naast de kerk moeten er rijplaten en schotten geplaatst worden om de putdeksels van de gasleidingen te beschermen.
Artikel 3: Bij de opstelling aan de voorkant van de kerk moet het fietspad te allen tijde vrij blijven.
Artikel 4: De hoogtewerker wordt na elke werkdag opgehaald. Dit werftransport mag absoluut niet gebeuren in de schoolomgeving (in dit geval Bergstraat) tijdens de begin- en einduren van de school, zijnde tussen 08.00u en 09.00u, tussen 11.30u en 13.30u en tussen 15.30u en 16.30u.
Artikel 5: De levering/ophaling van de rijplaten en schotten op 19 en 22 juni 2023, waarvoor de vrachtwagen op de rijbaan moet staan, mag enkel gebeuren buiten de spitsuren. Dit wil zeggen niet tussen 07.00 uur en 09.00 uur noch tussen 15.00 uur en 18.00 uur.
Artikel 6: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Herenthoutse steenweg van nummer 57 tot en met 61 van 26 juni tot 30 juni 2023.
Artikel 2: De inritten van de huizen dienen steeds bereikbaar te blijven.
Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 75,00 euro.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene voor het plaatsen van signalisatie van 10 tot en met 13 juli 2023 volgens bijgevoegd plan:
- op het kruispunt N13 - Bouwelse steenweg - Stationlei zal een verbodsbord +3,5 ton en omleidingspijl richting Herenthout gezet worden.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Aan betrokkene toelating te verlenen om het openbaar domein, met name het deel tussen de oprit (aangeduid op bijgevoegd plan) en de straatgoot ter hoogte van perceel Herentalse steenweg 55 tem 55c + Industrieweg 23a tem 23c, te verharden op voorwaarde dat aan volgende voorwaarden voldaan wordt:
• waterdoorlatend materiaal gebruiken zijnde: waterdoorlatende betonstraatstenen, betonstraatstenen met perforaties of afstandshouders, niet cement-gebonden siergrind zoals bijvoorbeeld dolomiet of grasdals;
• fundering dient waterdoorlatend te zijn;
• opbreekbaar materiaal gebruiken;
• materiaal mag enkel op een niet bestendige wijze met elkaar verbonden worden;
• verharding mag de goede afwatering van de openbare weg niet in het gedrang brengen;
• verharding kan ten allen tijde om redenen van openbaar nut worden opgebroken, zonder dat de eigenaar, verhuurder, pachter, erfpachter, opstalhouder, vruchtgebruiker of gebruiker van het onroerend goed waar de verharding toegang verleent, zich hiertegen kan verzetten;
• kosten van aanleg en onderhoud alsook het onderhoud zelf vallen volledig ten laste van de aanvrager;
• het verharde gedeelte blijft openbaar domein en de wegcode blijft van toepassing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van Weekend van de Verenigingen dat aanvangt 2 september 2023 van 18.00 uur tot 01.00u en op 3 september 2023 van 12.00 uur tot 20.00 uur. Het evenement vindt plaats op en rond het Astridplein.
Artikel 2: De opdracht te geven de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 2 september 2023 van 18.00 uur tot 01.00 uur en 3 september 2023 van 12.00 uur tot 20.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan wordt:
Artikel 6: Toestemming te geven voor het verwijderen van de hagen op de plaats waar het podium ingetekend staat en het voorzien van een tijdelijke trapconstructie.
Artikel 7: Toestemming te geven om op zaterdag na 01.00 uur en op zondag na 20.00 uur team Uitvoering & Onderhoud de straat afvalvrij te maken met de veegwagen.
Artikel 8: Op zaterdag 2 en zondag 3 september 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het Astridplein, zijnde:
Artikel 9: Artikel 8 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 11: De te volgen omleidingen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 12: De knips in de wijk 't Schrans zullen voor deze gelegenheid verwijderd worden.
Artikel 13: Op de omleidingsroute door de wijk 't Schrans zal een snelheidsbeperking van 30km/uur ingevoerd worden.
Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Mens & Welzijn
Team HR & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Hoevestraatse Feesten die aanvangen op 26 augustus 2023 09.00 uur en eindigen op 27 augustus 2023 15.00 uur.
Artikel 2: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 3: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 4: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 5: Van 26 augustus 2023 - 09.00 tot zondag 27 augustus 2023 - 15.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hoevestraat, zijnde:
- de Hoevestraat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen Hoevepad en Kretbosstraat
- aan beide zijden van de straat zal een parkeerverbod ingevoerd worden.
Artikel 6: Er zal een omleiding ingericht worden via Kretbosstraat, Van Craeyenhemstraat, Hendrik Consciencestraat en Hoevepad.
Artikel 7: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Harmoniefeesten 2023 met deze activiteiten. Op vrijdag 25 augustus een Quiz in de Volle Vaart. Op 26 en 27 augustus doorlopend bier- en mosselfeesten tot 22.00u in de Volle Vaart. Op zondag een rommelmarkt op de Vaartkom van 05.00u tot 17.00u.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: De organisator op te leggen het advies van noodplanning te volgen.
Artikel 4: Op zondag 27 augustus 2023 van 05.00 uur tot 17.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de Vaartkom, zijnde:
- de Vaartkom zal verkeersvrij gemaakt worden vanaf de parking van de brandweer tot aan de Quinten Matsyslaan.
Artikel 5: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren, fietsers en bromfietsers klasse A.
Artikel 6: Op zondag 27 augustus 2023 van 05.00 uur tot 17.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:
- op de parking van de Vaartkom
- in de Gilliam.
Artikel 7: Op zondag 27 augustus 2023 van 05.00 uur tot 17.00 uur zal de mobilhomeparking niet bereikbaar zijn. Tijdelijk zullen plaatsen voorbehouden worden voor de mobilhomes in de straat Troon, komende van de rotonde aan de linkerkant, net voor het drinkwaterkraantje van Pidpa.
Artikel 8: Aan de toezichters mobilhomeparking zal gevraagd worden om de eigenaars van de mobilhomes die reeds geparkeerd staan ervan te verwittigen dat ze de parking op zondag 27 augustus 2023 van 05.00 uur tot 17.00 uur niet zullen kunnen verlaten.
Artikel 9: De nodige omleiding zal gesignaleerd worden:
- voor het verkeer in westelijke richting via Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan
- voor het verkeer in oostelijke richting via Dobbelhoefweg en Gilliam.
Artikel 10: In de straat Gilliam zal enkelrichtingverkeer ingericht worden vanaf Dobbelhoefweg, richting Vaartkom.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 13: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bubbelen op donderdag in de Volle Vaart. De avonden gaan door op 7 september, 21 september, 5 oktober en 19 oktober 2023 van 19.30u tot 23.00u.
Artikel 2: De organisator de opdracht geven om de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van de Donatusfeesten dat aanvangt op 7 juli 2023 van 17.00 uur tot 03.00 uur, op 8 juli van 12.00 uur tot 03.00 uur en op zondag 9 juli van 12.00u tot 22.00 uur aan de spinhoeve te Bouwel.
Artikel 2: Toestemming te geven voor een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A)LAeq van 7 juli 2023 om 17.00 uur tot 03.00 uur en op 8 juli 2023 van 12.00 uur tot 03.00 uur
Artikel 3: Deze geluidsafwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 4: Toestemming te geven tot het organiseren van een tombola.
Artikel 5: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 7: Toestemming te geven tot het gebruik van een stuk parking stationsplein met als voorwaarde de goedkeuring van NMBS.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Te voorzien in de kosten ten bedrage van 2018,35 euro, verbonden aan de lijkbezorging van betrokkene, zijnde administratieve kosten, bewaring en de transportkosten zoals voorzien door uitvaartzorg Van Tendeloo.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorhd aan :
Uitvaartzorg Van Tendeloo, Elsendonkstraat 40, 2560 Nijlen
Financieel Directeur
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgend item in het retributiereglement:
Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Compostvat: 65 euro
Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: De plaatsingsprocedure voor "Aankoop restafvalzakken" wordt stopgezet. De procedure zal opnieuw opgestart worden.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023-178 en de raming voor de opdracht “Aankoop restafvalzakken”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 31 juli 2023 om 10.00 uur.
Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023, op budgetcode 6140000/OM/0300 (actie/raming AC000260/MJP000320) en in het krediet van de komende jaren.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Artikel 1: De plaatsingsprocedure voor Hakselen en zeven van groenmateriaal composteringsproces wordt stopgezet. De procedure zal later opnieuw opgestart worden.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - BV- 2023 - 179 en de raming voor de opdracht “Hakselen van het groenmateriaal en het afzeven van het gecomposteerd materiaal, na het composteringsproces”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 55.785,12 excl. btw of € 67.500,00 incl. 21% btw.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel uit te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 7 augustus 2023 om 10.00 uur.
Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 op exploitatie van 2023 en de volgende jaren, op budgetcode 6140000/OM/0309 (actie/raming AC000258/MJP000321).
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op rendez-vous-huizen 2022 met 4 belastingplichtigen voor een bedrag van 19.200,00 euro.
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op leegstand 2022 met 1 belastingplichtige voor een bedrag van 3.000,00 euro.
Artikel 1: Vaststelling en uitvoerbaar verklaring van het belastingkohier 5243 met volgnummer 1 "Belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk” met 41 belastingplichtigen en voor een bedrag van 31.350,00 euro. De aanslagbiljetten zullen verzonden worden op 26 juni 2023.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van 28 juni 2023 t.e.m. 7 juli 2023, van 17 t.e.m. 28 juli 2023, van 3 t.e.m. 4 augustus 2023 en van 10 t.e.m. 11 augustus 2023.
Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van 28 juni 2023 t.e.m. 7 juli 2023, van 17 t.e.m. 28 juli 2023, van 3 t.e.m. 4 augustus 2023 en van 10 t.e.m. 11 augustus 2023, de heer Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Beleidsdeskundige financiën
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 19 juni 2023.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 19 juni 2023.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023003317 tot en met 2023003343.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 9 juni 2023 tot en met 15 juni 2023.
Artikel 1: De bruikleenovereenkomst in bijlage goed te keuren en aansluitend opdracht te verlenen tot ondertekening.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Directie Klim-Op
Team Financieel Management