Tue 10/06/2025 - 19:00 Digitaal
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 2 juni 2025 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Kennisname van de notulen van het MAT van 5 mei 2025.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene vergadering van 4 juni 2025 van Fluvius OV.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de krachtlijnen in functie van een intergemeentelijke samenwerking rond zwemwater.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 DLB.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 4 juni 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Maria Wouters met als contactadres Herenthoutse steenweg 14 te 2288 Grobbendonk voor het bouwen van een eengezinswoning, met als adres Berdenweg 1, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 57S2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een eengezinswoning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- binnen het jaar na het optrekken van de woning is het verplicht om in het eerstvolgende plantseizoen een meerstammige struikboom te plaatsen zoals bv. een ‘Amelanchier lamarckii’, ‘Castanea sativa’, ‘Acer palmatum’, … aan te planten in de vrije zij- of achtertuinstrook;
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
- de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 5 juni 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Rik De Keyser NV gevestigd te Merksplassesteenweg 18 te 2310 Rijkevorsel voor het bouwen van 2 ééngezinswoningen en het afwijken van de verkavelingsvoorwaarden, met als adres Pulse steenweg 30 en 32, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 495W4 en 495V4. .
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 ééngezinswoningen en het afwijken van de verkavelingsvoorwaarden.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college van burgemeester en schepenen heeft beslist om aan Notadux te melden dat zij niet akkoord kunnen gaan met voorgestelde wijziging van de perceelsgrenzen. Het college van burgemeester en schepenen heeft bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Het college van burgemeester en schepenen merkt op:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 8 (01/04/25 - 30/04/25) van Deckx A.O. NV, Goormansdijk 15 te 2480 Dessel voor de opdracht “Aanleg fietspaden langs de Industrieweg” voor een bedrag van € 277.649,37 excl. btw of € 335.955,74 incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 633.289,05 excl. btw of € 766.279,76 incl. btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000292/MJP000307).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de financiële dienst.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Arcadis
Deckx N.V.
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 32 (01/09/24 - 30/09/024) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde” voor een bedrag van € 0 incl. btw.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Sweco
DCA
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plannen AAN_20241225_25175705 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Wyre
Fluvius
Artikel 1: Goedkeuring van de deelname aan de intercommunale ondersteuning bij de sensibilisering van de scholen voor schooljaar 2025–2026 door het geven van milieulessen aan de leerlingen van de tweede en derde graad van het basisonderwijs over:
Artikel 2: Bij deelname maakt de gemeente de actie vóór 17 juni 2025 via een schrijven bekend aan de lagere scholen op haar grondgebied.
Artikel 3: De gemeente is bij deelname bereid een kostprijs te betalen aan IOK op voorwaarde dat Klimaatteam-IOK een overzicht overmaakt van alle geïnteresseerde scholen en de aangevraagde lessen. Aan de hand van dit overzicht beslist de gemeente of de aangevraagde lessen mogen gegeven worden. Er wordt gemotiveerd waarom niet-weerhouden lessen niet mogen gegeven worden. Aan de hand van deze beslissing maakt IOK een lessenschema op voor de periode november 2025 – juni 2026. Dit lessenschema wordt aan de geïnteresseerde scholen overgemaakt. Niet-weerhouden lessen worden gemotiveerd.
De kostprijs bedraagt €180 voor een les van 50 minuten, €220 voor een les van 75 minuten en €250 voor een les van 100 minuten. Op deze kostprijs dient geen btw te worden toegepast aangezien de kostprijs van de externe lesgever (GoodPlanet vzw) apart wordt doorgefactureerd aan de gemeente en de personeelskosten van IOK via een bijdrage in de werkingskosten worden verrekend (via ‘inhouse’-principe).
Artikel 4: De aangevraagde lessen worden in principe per klas gegeven. Enkel na overleg met IOK kunnen klassen samen gezet worden tot een groep van maximaal 30 leerlingen.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Beleidsdeskundige Welzijn & Gezondheid
IOK/Klimaatteam
Artikel 1: Van 2 tot en met 11 juli 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dijkstraat, zijnde:
Artikel 2: Ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 4: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d-bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 5: De versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7b en A7c-borden, respectievelijk versmalling links en rechts.
Artikel 6: Ter hoogte van de werfzone zal een parkeerverbod ingericht worden met E3-borden.
Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 11: Er mag absoluut niet geraakt worden aan het wegdek.
Artikel 12: Ter hoogte van de Verbindingsstraat moet gewerkt worden met een gestuurde boring.
Artikel 13: Garages en opritten moet zo veel mogelijk toegankelijk blijven, eventueel via rijplaten. Mocht een oprit toch ingenomen worden voor de werken, dan moeten de bewoners hiervan tijdig verwittigd worden.
Artikel 14: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Dijkstraat uiterlijk op 25 juni 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 15: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 16: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 17: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 18: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Een gemeentelijke vrachtwagen met chauffeur ter beschikking te stellen op:
Artikel 2 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Directeur Mariaschool Grobbendonk
Artikel 1: Een gemeentelijke vrachtwagen met chauffeur ter beschikking te stellen op dinsdag 1 juli 2025 afval naar het containerpark te brengen en een speeltrein op te halen in Ghito Nijlen en naar Mariaschool, Bergstraat 12 te brengen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Mariaschool
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Donatusfeesten dat aanvangt 11 juli 2025 17.00 uur en eindigt op 13 juli 2025 22.00 uur te Spinhoeve.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 11 juli 2025 vanaf 19.00 uur tot 12 juli 2025 01.00 uur en van 12 juli 2025 20.30 uur tot 13 juli 2025 03.00 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist. De organisator volgt de waarschuwingsfase van Agentschap Natuur en Bos op. Bij fase oranje of rood verhoogt de organisator het aantal brandbestrijdingsmiddelen.
Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:
Artikel 8: De opdracht te geven aan team Uitvoering & Onderhoud om het grasplein te maaien voor het evenement.
Artikel 9: Er dient toestemming gevraagd te worden bij NMBS voor de inname van de stationsparking. Verder geen extra verkeersmaatregelen.
Artikel 10: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven voor het inrichten van onderstaande speelstraten:
Artikel 2: In het kader van de inrichting van een speelstraat zal de toegang in beide richtingen verboden worden voor het verkeer in volgende straten:
Artikel 3: Artikel 2 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 4: Artikel 2 geldt niet voor de motorvoertuigen waarvan de bestuurders in de speelstraat wonen of er hun garage hebben.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden door het plaatsen van een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord “speelstraat” en vermelding van de uren (van 09.00u tot 21.00u) bij het begin en het einde van de speelstraat.
Artikel 6: Om te vermijden dat bestuurders de straat indraaien en moeten omkeren is het aangewezen een F45-bord te plaatsen (doodlopende straat):
- aan het kruispunt Langenheuvel/Dijkstraat
- aan het kruispunt Heidelaan/Sparrenlaan
Artikel 7: Voor Capuynestraat zal een omleiding aangeduid worden via Het Hoog, Dijkstraat en Verbindingsstraat.
Artikel 8: Op 4 augustus 2025 dienen vooraankondigingsborden geplaatst te worden aan het kruispunt Langenheuvel/Herenthoutse steenweg en Bannerlaan/Klein Gentstraat "Capuynestraat - geen doorgang - speelstraat van 17 tot en met 23 augustus".
Artikel 9: De bewoners van de speelstraten moeten het afval naar het begin of het einde van het afgesloten straatdeel brengen waar IOK het zal ophalen.
Artikel 10: Organisatoren van speelstraten dienen te voldoen aan de richtlijnen zoals vermeld in het reglement speelstraten, 2/3 van de bewoners dienen schriftelijk hun akkoord te bezorgen via enquête voorzien door meters en peters.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
IOK
Peter en meter speelstraten
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest BBQ Eikenlei van 12 juli 2025 14.00 uur tot 12 juli 2025 23.45 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven namelijk: De organisator volgt de waarschuwingsfase van Agentschap Natuur en Bos op. Bij fase oranje of rood verhoogt de organisator het aantal brandbestrijdingsmiddelen.
Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te leven zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork dat aanvangt 21 november 2025 18.00 uur en eindigt op 22 november 2025 01.30 te Best Western Plus Aldhem Hotel.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 november 2025 van 18.00 uur tot 22 november 2025 01.30 uur. tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
De organisator voorziet een inzet van minimaal 3 professionele security via een private firma.
Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:
Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van een gezamenlijk onderhandelingscomité met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname en principieel akkoord voor het omzetten van het het privé naar het publiek vakantiestelsel.
Artikel 2: Dit standpunt wordt doorverwezen naar de beleidsgroep HR en stuurgroep Neteland.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het onderhandelingscomité van het onderwijs met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de fietspolicy, zoals in bijlage voorzien.
Artikel 1: Goedkeuring van het huishoudelijk reglement (in bijlage) met betrekking tot de inrichting van een Sociaal Medisch Team (SMT).
Artikel 2: Goedkeuring van de "Bijlage toestemming van de werknemer".
Artikel 3: Goedkeuring van het "Sjabloon agenda SMT".
Artikel 4: Goedkeuring van de procedure ter inrichting van het SMT in de organisatie.
Artikel 1: Goedkeuring van het gemotiveerd antwoord m.b.t. de klacht inzake het niet tijdig bezorgen van informatie aan gemeenteraadsleden.
Dit punt wordt doorverwezen naar de agenda van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het subsidiereglement omtrent warme maaltijden op school, wordt verlengd tot en met 30 juni 2026 en artikel 5 van het reglement wordt als volgt aangepast:
Artikel 5: Inwerkingtreding (en looptijd)
Dit reglement is van toepassing vanaf 1 september 2023 tot en met 30 juni 2026.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Mens & Welzijn
Scholen grondgebied Grobbendonk
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op leegstand 2024 Bouwel met 2 belastingplichtige voor een bedrag van 3 000,00 euro.
Artikel 1: De dwangbevelen voor de fiscale vorderingen goed te keuren.
Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vorderingen te innen.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de meerprestatie met betrekking tot het aanpassen van het ontwerp van de fietssnelweg langsheen de Industrieweg ter hoogte van het terrein van Site G.
Artikel 2: Onderhavig wijzigingsbevel laat alle overige contractuele voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de deelopdracht onverlet. De opdrachtdocumenten blijven mutatis mutandis van toepassing op de deelopdracht.
Artikel 3: Goedkeuring voor de raming van maximaal 19.808,00 EUR excl. btw of 23.967,68 EUR incl. btw.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Arcadis Belgium nv
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 6 mei 2025 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2024 als volgt:
Exploitatie
Ontvangsten | € 23.264,27 |
Uitgaven | € 24.524,53 |
Exploitatie voor overboekingen | - € 1.260,26 |
Overboekingen | € 0,00 |
Exploitatie eigen fin. boekjaar | - € 1.260,26 |
Overschot/tekort expl. N-1 | € 30.168,96 |
Exploitatie voor toelage | € 28.908,70 |
Exploitatietoelage | € 4.999,96 |
Overschot exploitatie | € 33.908,66 |
Investeringen
Ontvangsten | € 553.358,57 |
Uitgaven | € 561.734,37 |
Invest. voor overboekingen | - € 8.375,80 |
Overboekingen | € 0,00 |
Invest. eigen fin. boekjaar |
- € 8.375,80 |
Overschot/tekort invest. N-1 | - € 23.983,74 |
Overschot/tekort investeringen | - € 32.359,54 |
Artikel 2: Het Centraal Kerkbestuur dient er in de toekomst rekening mee te houden dat de jaarrekeningen voor 1 mei van het jaar volgend op dit van de jaarrekening bij de gemeente en de provinciegouverneur worden ingediend.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 24 januari 2025 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2024 als volgt:
Exploitatie
Ontvangsten | € 22.703,45 |
Uitgaven | € 30.372,97 |
Exploitatie eigen financieel boekjaar | - € 7.669,52 |
Overschot/tekort expl. N-1 | € 15.006,84 |
Exploitatie voor toelage | € 7.337,32 |
Exploitatietoelage | € 17.816,45 |
Overschot exploitatie | € 25.153,77 |
Investeringen
Ontvangsten | € 50.375,00 |
Uitgaven | € 50.375,00 |
Invest. voor overboekingen | € 0,00 |
Overschot/tekort invest. N-1 | € 0,00 |
Overschot/tekort investeringen | € 0,00 |
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 2.963.770,03 euro.
Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2024 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel gemeente, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:
Beschikbaar budgettair resultaat:
|
Geconsolideerd |
|
|
Exploitatiesaldo |
2.975.723,00 euro |
Investeringssaldo |
-6.676.902,00 euro |
Financieringssaldo |
-654.695,00 euro |
|
|
Budgettair resultaat van het boekjaar |
-4.355.873,00 euro |
|
|
Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar |
6.273.001,00 euro |
|
|
Gecumuleerd budgettair resultaat |
1.917.128,00 euro |
|
|
Beschikbaar budgettair resultaat |
1.917.128,00 euro |
Staat van opbrengsten en kosten:
Kosten |
23.709.223,00 euro |
Opbrengsten |
24.257.235,00 euro |
|
|
Overschot van het boekjaar |
548.012,00 euro |
Eindbalans:
Activa |
92.546.753,00 euro |
Vlottende activa |
13.692.776,00 euro |
Vaste activa |
78.853.977,00 euro |
|
|
Passiva |
92.546.753,00 euro |
Schulden |
20.638.406,00 euro |
Nettoactief |
71.908.347,00 euro |
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Financieel directeur
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 2.963.770,03 euro.
Artikel 2: Goedkeuring van de jaarrekening 2024 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:
Beschikbaar budgettair resultaat:
|
Geconsolideerd |
|
|
Exploitatiesaldo |
2.975.723,00 euro |
Investeringssaldo |
-6.676.902,00 euro |
Financieringssaldo |
-654.695,00 euro |
|
|
Budgettair resultaat van het boekjaar |
-4.355.873,00 euro |
|
|
Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar |
6.273.001,00 euro |
|
|
Gecumuleerd budgettair resultaat |
1.917.128,00 euro |
|
|
Beschikbaar budgettair resultaat |
1.917.128,00 euro |
Staat van opbrengsten en kosten:
Kosten |
23.709.223,00 euro |
Opbrengsten |
24.257.235,00 euro |
|
|
Overschot van het boekjaar |
548.012,00 euro |
Eindbalans:
Activa |
92.546.753,00 euro |
Vlottende activa |
13.692.776,00 euro |
Vaste activa |
78.853.977,00 euro |
|
|
Passiva |
92.546.753,00 euro |
Schulden |
20.638.406,00 euro |
Nettoactief |
71.908.347,00 euro |
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Financieel directeur
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 10 juni 2025.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 10 juni 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 29 mei 2025 tot en met 5 juni 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025007215 tot en met 2025007436.