Terug College van burgemeester en schepenen

Tue 10/06/2025 - 19:00 Digitaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 DLB.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 4 juni 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Maria Wouters met als contactadres Herenthoutse steenweg 14 te 2288 Grobbendonk voor het bouwen van een eengezinswoning, met als adres Berdenweg 1, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 57S2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een eengezinswoning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - binnen het jaar na het optrekken van de woning is het verplicht om in het eerstvolgende plantseizoen een meerstammige struikboom te plaatsen zoals bv. een ‘Amelanchier lamarckii’, ‘Castanea sativa’, ‘Acer palmatum’, … aan te planten in de vrije zij- of achtertuinstrook;

    - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

    - de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 5 juni 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Rik De Keyser NV gevestigd te Merksplassesteenweg 18 te 2310 Rijkevorsel voor het bouwen van 2 ééngezinswoningen en het afwijken van de verkavelingsvoorwaarden, met als adres Pulse steenweg 30 en 32, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 495W4 en 495V4. .

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 ééngezinswoningen en het afwijken van de verkavelingsvoorwaarden.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u. – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • Het advies van Pidpa van 9 april 2025, met ref. 205706 strikt na te leven.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college van burgemeester en schepenen heeft beslist om aan Notadux te melden dat zij niet akkoord kunnen gaan met voorgestelde wijziging van de perceelsgrenzen. Het college van burgemeester en schepenen heeft bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Het college van burgemeester en schepenen merkt op:

    • Dat er rekening moet gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht.
    • Dat de aanvraag betrekking heeft op het wijzigen van de perceelsgrenzen. Het perceel is gelegen in verkaveling nummer 037/036 van 10 maart 1965. De perceelsgrenzen van deze verkaveling worden niet gevolgd. Bij lokaal bestuur Grobbendonk is er geen bijstelling voor deze percelen bekend. Dat er eerst een bijstelling van de verkaveling moet gebeuren.
    • Het gebouw, aangeduid op het plan als woning, werd vergund als magazijn. Een vergunning voor het omvormen van magazijn naar woning is niet bekend bij lokaal bestuur Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 8 (01/04/25 - 30/04/25) van Deckx A.O. NV, Goormansdijk 15 te 2480 Dessel voor de opdracht “Aanleg fietspaden langs de Industrieweg” voor een bedrag van € 277.649,37 excl. btw of € 335.955,74 incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 633.289,05 excl. btw of € 766.279,76 incl. btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000292/MJP000307).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de financiële dienst.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Arcadis

    Deckx N.V.

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 32 (01/09/24 - 30/09/024) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde” voor een bedrag van € 0 incl. btw.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plannen AAN_20241225_25175705 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Wyre
    Fluvius

  • Artikel 1: Goedkeuring van de deelname aan de intercommunale ondersteuning bij de sensibilisering van de scholen voor schooljaar 2025–2026 door het geven van milieulessen aan de leerlingen van de tweede en derde graad van het basisonderwijs over:

    • Thema water i.s.m. Hidrodoe
      • Waterverbruik (tweede graad - 50 minuten)
      • Drinkwaterproductie (tweede graad - 50 minuten)
      • Waterproblematiek in de wereld (tweede en derde graad - 100 minuten)
      • Watervervuiling (derde graad - 50 minuten)
    • Thema energie
      • Een dag vol energie (tweede graad - 75 minuten)
      • Duurzaam gebruik van energie (derde graad - 100 minuten)
      • Introductieles tot het gratis lessenpakket 'Energy Challenges' (derde graad - 75 minuten)
    • Thema klimaat
      • Opwarming van de aarde (tweede graad - 75 minuten)
      • Klimaat en klimaatverandering (derde graad - 100 minuten)

    Artikel 2: Bij deelname maakt de gemeente de actie vóór 17 juni 2025 via een schrijven bekend aan de lagere scholen op haar grondgebied.

    Artikel 3: De gemeente is bij deelname bereid een kostprijs te betalen aan IOK op voorwaarde dat Klimaatteam-IOK een overzicht overmaakt van alle geïnteresseerde scholen en de aangevraagde lessen. Aan de hand van dit overzicht beslist de gemeente of de aangevraagde lessen mogen gegeven worden. Er wordt gemotiveerd waarom niet-weerhouden lessen niet mogen gegeven worden. Aan de hand van deze beslissing maakt IOK een lessenschema op voor de periode november 2025 – juni 2026. Dit lessenschema wordt aan de geïnteresseerde scholen overgemaakt. Niet-weerhouden lessen worden gemotiveerd.

    De kostprijs bedraagt €180 voor een les van 50 minuten, €220 voor een les van 75 minuten en €250 voor een les van 100 minuten. Op deze kostprijs dient geen btw te worden toegepast aangezien de kostprijs van de externe lesgever (GoodPlanet vzw) apart wordt doorgefactureerd aan de gemeente en de personeelskosten van IOK via een bijdrage in de werkingskosten worden verrekend (via ‘inhouse’-principe).

    Artikel 4: De aangevraagde lessen worden in principe per klas gegeven. Enkel na overleg met IOK kunnen klassen samen gezet worden tot een groep van maximaal 30 leerlingen.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Beleidsdeskundige Welzijn & Gezondheid

    IOK/Klimaatteam

  • Artikel 1: Van 2 tot en met 11 juli 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dijkstraat, zijnde: 

    Artikel 2: Ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.

    Artikel 4: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d-bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 5: De versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7b en A7c-borden, respectievelijk versmalling links en rechts.

    Artikel 6: Ter hoogte van de werfzone zal een parkeerverbod ingericht worden met E3-borden.

    Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: Er mag absoluut niet geraakt worden aan het wegdek.

    Artikel 12: Ter hoogte van de Verbindingsstraat moet gewerkt worden met een gestuurde boring.

    Artikel 13: Garages en opritten moet zo veel mogelijk toegankelijk blijven, eventueel via rijplaten. Mocht een oprit toch ingenomen worden voor de werken, dan moeten de bewoners hiervan tijdig verwittigd worden.

    Artikel 14: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Dijkstraat uiterlijk op 25 juni 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 15: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 16: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 17: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 18: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Een gemeentelijke vrachtwagen met chauffeur ter beschikking te stellen op:

    • maandag 13 oktober 2025 om 8:40u om de bagage van de leerlingen + de directeur te vervoeren van Grobbendonk naar Bredene;
    • en vrijdag 17 oktober 2025 om 12:00u om de bagage van de leerlingen + de directeur op te halen in Bredene en te vervoeren naar Grobbendonk.

    Artikel 2 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Directeur Mariaschool Grobbendonk

  • Artikel 1: Een gemeentelijke vrachtwagen met chauffeur ter beschikking te stellen op dinsdag 1 juli  2025 afval naar het containerpark te brengen en een speeltrein op te halen in Ghito Nijlen en naar Mariaschool, Bergstraat 12 te brengen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Mariaschool

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Donatusfeesten dat aanvangt 11 juli 2025 17.00 uur en eindigt op 13 juli 2025 22.00 uur te Spinhoeve.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 11 juli 2025 vanaf 19.00 uur tot 12 juli 2025 01.00 uur en van 12 juli 2025 20.30 uur tot 13 juli 2025 03.00 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk: 

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist. De organisator volgt de waarschuwingsfase van Agentschap Natuur en Bos op. Bij fase oranje of rood verhoogt de organisator het aantal brandbestrijdingsmiddelen.

    Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:

    De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex. De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden. De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten. De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

    Artikel 8: De opdracht te geven aan team Uitvoering & Onderhoud om het grasplein te maaien voor het evenement. 

    Artikel 9: Er dient toestemming gevraagd te worden bij NMBS voor de inname van de stationsparking. Verder geen extra verkeersmaatregelen.

    Artikel 10: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming te geven voor het inrichten van onderstaande speelstraten:

    • Capuynestraat (nummer 1 tot en met 25): 17/08/2025 - 23/08/2025
    • Rubensstraat (nummer 1 tot en met 19): 18/08/2025 - 23/08/2025
    • Hendrik Consciencestraat (nummer 3 tot en met 28): 25/08/2025 - 31/08/2025
    • Dijkstraat (nummer 9 tot en met 21): 29/08/2025 - 31/08/2025
    • Sparrenlaan (nummer 1 tot en met 19): 18/08/2025 - 24/08/2025
    • G. Gezellelaan (nummer 2 tot en met 23): 25/08/2025 - 31/08/2025

    Artikel 2: In het kader van de inrichting van een speelstraat zal de toegang in beide richtingen verboden worden voor het verkeer in volgende straten:

    • Capuynestraat (tussen Verbindingsstraat en Het Hoog): 17/08/2025 - 23/08/2025
    • Rubensstraat (tussen Waterwinningsstraat en Van Craeyenhemstraat): 18/08/2025 - 23/08/2025
    • Hendrik Consciencestraat (tussen Hoevepad en Rubensstraat): 25/08/2025 - 31/08/2025
    • Dijkstraat (nummer 9 tot en met 21): 29/08/2025 - 31/08/2025
    • Sparrenlaan (nummer 1 tot en met 19): 18/08/2025 - 24/08/2025
    • G. Gezellelaan (tussen Kastanjelaan en Kennedylaan): 25/08/2025 - 31/08/2025

    Artikel 3: Artikel 2 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 4: Artikel 2 geldt niet voor de motorvoertuigen waarvan de bestuurders in de speelstraat wonen of er hun garage hebben.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden door het plaatsen van een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord “speelstraat” en vermelding van de uren (van 09.00u tot 21.00u) bij het begin en het einde van de speelstraat.

    Artikel 6: Om te vermijden dat bestuurders de straat indraaien en moeten omkeren is het aangewezen een F45-bord te plaatsen (doodlopende straat):
    - aan het kruispunt Langenheuvel/Dijkstraat
    - aan het kruispunt Heidelaan/Sparrenlaan

    Artikel 7: Voor Capuynestraat zal een omleiding aangeduid worden via Het Hoog, Dijkstraat en Verbindingsstraat.

    Artikel 8: Op 4 augustus 2025 dienen vooraankondigingsborden geplaatst te worden aan het kruispunt Langenheuvel/Herenthoutse steenweg en Bannerlaan/Klein Gentstraat "Capuynestraat - geen doorgang - speelstraat van 17 tot en met 23 augustus".

    Artikel 9: De bewoners van de speelstraten moeten het afval naar het begin of het einde van het afgesloten straatdeel brengen waar IOK het zal ophalen.

    Artikel 10: Organisatoren van speelstraten dienen te voldoen aan de richtlijnen zoals vermeld in het reglement speelstraten, 2/3 van de bewoners dienen schriftelijk hun akkoord te bezorgen via enquête voorzien door meters en peters.

    Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Noodplanningsambtenaar
    Team Informatie & Communicatie
    IOK
    Peter en meter speelstraten

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest BBQ Eikenlei van 12 juli 2025 14.00 uur tot 12 juli 2025 23.45 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven namelijk: De organisator volgt de waarschuwingsfase van Agentschap Natuur en Bos op. Bij fase oranje of rood verhoogt de organisator het aantal brandbestrijdingsmiddelen.

    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te leven zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Noodplanning 

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork dat aanvangt 21 november 2025 18.00 uur en eindigt op 22 november 2025 01.30 te Best Western Plus Aldhem Hotel.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 november 2025 van 18.00 uur tot 22 november 2025 01.30 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator voorziet een inzet van minimaal 3 professionele security via een private firma.

    Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:

    De organisator voorziet een inzet van minimaal 3 professionele security via een private firma.

    Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanningsambtenaar 

    Betrokkene

Team HRM

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van een gezamenlijk onderhandelingscomité met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname en principieel akkoord voor het omzetten van het het privé naar het publiek vakantiestelsel.

    Artikel 2: Dit standpunt wordt doorverwezen naar de beleidsgroep HR en stuurgroep Neteland.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het onderhandelingscomité van het onderwijs met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de fietspolicy, zoals in bijlage voorzien.

  • Artikel 1: Goedkeuring van het huishoudelijk reglement (in bijlage) met betrekking tot de inrichting van een Sociaal Medisch Team (SMT).

    Artikel 2: Goedkeuring van de "Bijlage toestemming van de werknemer".

    Artikel 3: Goedkeuring van het "Sjabloon agenda SMT".

    Artikel 4: Goedkeuring van de procedure ter inrichting van het SMT in de organisatie.

Staf van de AD

Team Financieel Management

  • Dit punt wordt doorverwezen naar de agenda van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het subsidiereglement omtrent warme maaltijden op school, wordt verlengd tot en met 30 juni 2026 en artikel 5 van het reglement wordt als volgt aangepast:

    Artikel 5: Inwerkingtreding (en looptijd)

    Dit reglement is van toepassing vanaf 1 september 2023 tot en met 30 juni 2026.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Mens & Welzijn

    Scholen grondgebied Grobbendonk

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op leegstand 2024 Bouwel met 2 belastingplichtige voor een bedrag van 3 000,00 euro.

  • Artikel 1: De dwangbevelen voor de fiscale vorderingen goed te keuren.

    Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vorderingen te innen.

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de meerprestatie met betrekking tot het aanpassen van het ontwerp van de fietssnelweg langsheen de Industrieweg ter hoogte van het terrein van Site G.

    Artikel 2: Onderhavig wijzigingsbevel laat alle overige contractuele voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de deelopdracht onverlet. De opdrachtdocumenten blijven mutatis mutandis van toepassing op de deelopdracht.

    Artikel 3: Goedkeuring voor de raming van maximaal 19.808,00 EUR excl. btw of 23.967,68 EUR incl. btw.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Arcadis Belgium nv

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 6 mei 2025 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2024 als volgt:

    Exploitatie

    Ontvangsten € 23.264,27
    Uitgaven € 24.524,53
       
    Exploitatie voor overboekingen  - € 1.260,26
    Overboekingen € 0,00
       
    Exploitatie eigen fin. boekjaar - € 1.260,26
    Overschot/tekort expl. N-1 € 30.168,96
       
    Exploitatie voor toelage  € 28.908,70
    Exploitatietoelage  € 4.999,96
       
    Overschot exploitatie  € 33.908,66

    Investeringen

    Ontvangsten € 553.358,57
    Uitgaven  € 561.734,37
       
    Invest. voor overboekingen - € 8.375,80
    Overboekingen € 0,00
       
    Invest. eigen fin. boekjaar

    - € 8.375,80

    Overschot/tekort invest. N-1 - € 23.983,74
       
    Overschot/tekort investeringen - € 32.359,54


    Artikel 2: Het Centraal Kerkbestuur dient er in de toekomst rekening mee te houden dat de jaarrekeningen voor 1 mei van het jaar volgend op dit van de jaarrekening bij de gemeente en de provinciegouverneur worden ingediend. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 24 januari 2025 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2024 als volgt:

    Exploitatie

    Ontvangsten € 22.703,45
    Uitgaven € 30.372,97
       
    Exploitatie eigen financieel boekjaar  - € 7.669,52
       
    Overschot/tekort expl. N-1 € 15.006,84
       
    Exploitatie voor toelage € 7.337,32
       
    Exploitatietoelage  € 17.816,45
       
    Overschot exploitatie € 25.153,77

    Investeringen

    Ontvangsten € 50.375,00
    Uitgaven  € 50.375,00
       
    Invest. voor overboekingen € 0,00
       
    Overschot/tekort invest. N-1 € 0,00
       
    Overschot/tekort investeringen € 0,00


    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek St. Lambertus

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 2.963.770,03 euro.

    Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2024 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel gemeente, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

    Beschikbaar budgettair resultaat:

     

    Geconsolideerd

     

     

    Exploitatiesaldo

    2.975.723,00 euro

    Investeringssaldo

    -6.676.902,00 euro

    Financieringssaldo

    -654.695,00 euro

     

     

    Budgettair resultaat van het boekjaar

    -4.355.873,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

    6.273.001,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat

    1.917.128,00 euro

     

     

    Beschikbaar budgettair resultaat

    1.917.128,00 euro


    Staat van opbrengsten en kosten:

    Kosten 

     23.709.223,00 euro

    Opbrengsten

     24.257.235,00 euro

     

     

    Overschot van het boekjaar

     548.012,00 euro

     

    Eindbalans:

    Activa

    92.546.753,00 euro

    Vlottende activa

     13.692.776,00 euro

    Vaste activa

     78.853.977,00 euro

     

     

    Passiva

    92.546.753,00 euro

    Schulden

     20.638.406,00 euro

    Nettoactief

     71.908.347,00 euro



    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Financieel directeur

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 2.963.770,03 euro.

    Artikel 2: Goedkeuring van de jaarrekening 2024 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

    Beschikbaar budgettair resultaat:

     

    Geconsolideerd

     

     

    Exploitatiesaldo

    2.975.723,00 euro

    Investeringssaldo

    -6.676.902,00 euro

    Financieringssaldo

    -654.695,00 euro

     

     

    Budgettair resultaat van het boekjaar

    -4.355.873,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

    6.273.001,00 euro

     

     

    Gecumuleerd budgettair resultaat

    1.917.128,00 euro

     

     

    Beschikbaar budgettair resultaat

    1.917.128,00 euro

    Staat van opbrengsten en kosten:

    Kosten 

     23.709.223,00 euro

    Opbrengsten

     24.257.235,00 euro

     

     

    Overschot van het boekjaar

     548.012,00 euro

    Eindbalans:

    Activa

    92.546.753,00 euro

    Vlottende activa

     13.692.776,00 euro

    Vaste activa

     78.853.977,00 euro

     

     

    Passiva

    92.546.753,00 euro

    Schulden

     20.638.406,00 euro

    Nettoactief

     71.908.347,00 euro


    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Financieel directeur

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 10 juni 2025.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 10 juni 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 29 mei 2025 tot en met 5 juni 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025007215 tot en met 2025007436.


Publicaties