Mon 08/07/2024 - 09:00 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 24 en 28 juni 2024 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur op maandag 8 juli 2024.
Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen op maandag 8 juli 2024:
- de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 19 juni 2024 van Neteland.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de dagelijks bestuur van 7 juni 2024 van Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS).
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van de brief van de gouverneur van 28 juni 2024 houdende het antwoord van de gouverneur op de klacht van betrokkene over 'intimidatie – aanvraag evenement'.
Artikel 1: Kennisname van het PV van de algemene jaarvergadering van 30 april 2024 van Kempische Heerd.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene vergadering van 13 juni 2024 van Iveka.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 17 mei 2024 van Pidpa.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene vergadering van 28 juni 2024 van Pidpa.
Kennisname van de beslissing van de burgemeester van 25 juni 2024 als volgt:
Artikel 1: Neemt kennis van het verzoek minnelijke schikking van betrokkene, Klein Gentstraat 1A, 2280 Grobbendonk.
Artikel 2: Vermits het verzoek voldoet aan de voorwaarden omschreven in artikel 6.4.19, wordt er overgegaan tot het aangaan van een minnelijke schikking met betrokkene conform het ingediende verzoek.
Artikel 3: De minnelijke schikking dient binnen een termijn van twee maanden overgeschreven te worden op het hypotheekkantoor.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 24 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Daan Ceulemans en mevrouw Marianne Verhaert voor het actualiseren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Berdenweg 5, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 51Y en 52Z met inrichtingsnummer 20230629-0014.
Volgende rubrieken worden vergund:
53.2.2°b)2° - Vergunning
Het actualiseren van de vergunning voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling - 350.000 m³/jaar klasse 2 (Verandering)
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
- Hoofdstuk 5.53 - Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023161441 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 13 mei 2024 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel (Grobbendonk).
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023167700 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 22 april 2024 aan Charlotte Verhaert namens Studiebureau Verhaert & Co BV met als adres p.a. Rode Haagjes 3 bus 001 te 2288 Grobbendonk.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 bus 001 te 2288 Bouwel
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen stelt vast dat de verkavelingsvergunning met kenmerk 037/336(01), afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen op 29 september 2014, vervallen is. Het verval wordt in het vergunningenregister opgenomen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 bus 1 te 2288 Bouwel
Artikel 1: Kennisname van het ingediende beroep bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen tot vernietigverklaring van de beslissing van de gewestelijke omgevingsambtenaar.
Artikel 1: Goedkeuring van de gemeentelijke inbraakpremie voor Kroonspaadje 13 te 2288 Bouwel.
Artikel 2: Opdracht aan team Financieel Management om tot uitbetaling over te gaan.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de stuurgroep over het project Bike2School van 17 juni 2024.
Artikel 2: Er werd beslist dat het project volgend schooljaar nog zal worden verdergezet onder de huidige vorm. Vanaf schooljaar ’25-’26 kan elke gemeente zelf evalueren of het project autonoom zal georganiseerd worden. De Bike2School jaarwedstrijd zal hernomen worden maar op schoolniveau in plaats van in klasverband.
Artikel 3: De scholen ontvingen een bevraging om in te schrijven voor de jaarwedstrijd, de septembercampagne en voor de aanvraag van een bezoek van de mascotte. Iedere school in Grobbendonk heeft deze bevraging ingevuld (update 4 juli 2024).
De beslissing van de burgemeester van 26 juni 2024 wordt bekrachtigd als volgt:
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 1 tot en met 5 juli 2024 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Vierselse baan 1A, zijnde:
Artikel 1: Ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingevoerd:
- de bestuurders komende van Viersel moeten voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
- de bestuurders komende van Grobbendonk hebben voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Artikel 2: Ter hoogte van de werfzone is het verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 30 km per uur.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Artikel 3: De werkput wordt afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, een D1c bord (verplicht links aanhouden) en D1d bord (verplicht rechts aanhouden).
Artikel 4: Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend met afzethekken voorzien van dagslapers ,een D1c bord (verplicht links aanhouden) en D1d bord (verplicht rechts aanhouden):
- fietsers moeten afstappen
- voetgangers moeten de weg die voor hen is voorbehouden volgen (D11-bord)
Artikel 5: In de Heuvelstraat wordt enkelrichtingsverkeer ingevoerd vanop de Vierselse baan richting Keulsebaan.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Deze maatregel geldt niet voor fietsers, bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Artikel 6: Vanuit de Keulsebaan is de toegang naar de Heuvelstraat verboden in beide richtingen, voor iedere bestuurder uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Deze maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van speed pedelecs.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Artikel 7: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.
Artikel 8: Het begin van de werken wordt extra aangeduid met een A31-bord op 400m voor de werf.
Artikel 9: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het plan met referentie P24-02596-01-A, opgesteld door betrokkene.
Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 12: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 13 : Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 14 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Ludo Willems en Suske Verhaegen, toezichters mobilhomeparking
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om tussen 21.00u en 06.00u gebruik te maken van de gemeentewegen Bouwelse steenweg, Bevrijdingsstraat, Netestraat, Boudewijnstraat, Astridplein, Bergstraat, Leopoldstraat en Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.
Artikel 2: Het werftransport gebeurt in de zomervakantie. Er dient geen extra rekening gehouden te worden met de schoolomgeving.
Artikel 3: Betrokkene meldt ten laatste 5 werkdagen voor het transport de exacte datum van uitvoering via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Infomatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Agentschap Wegen en Verkeer
Artikel 1: Toestemming te geven aan WTC Nete & Aa om LM Militair Kamplabel te organiseren op 11 augustus 2024 van 07.30 uur tot 21.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken, geen sterke dranken, en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Brandweer
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Parochiefeesten Bouwel die aanvangen op 13 september 2024 - 17.00 uur en eindigen op 15 september 2024 20.00 uur.
Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
- De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
- De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
- Specifiek voor de wandelrally op vrijdag: de organisator ziet erop toe dat de deelnemers altijd de wegcode volgen.
- Specifiek voor de rommelmarkt op zondag: de organisator levert een grondplan af met aanduiding van het marktgedeelte (één kant/twee kanten van de straat), nutsvoorzieningen, brandbestrijdingsmiddelen en vrije doorgangen. De organisator zorgt dat er steeds een vrije doorgang van 4m is voor de hulpdiensten.
Artikel 3: Op zondag 13 september 2024 van 05.00u tot 18.00u zal een parkeerverbod ingericht worden in de Nieuwbaan, Kastanjelaan, Kerkepad, Dorp, De Wip, Berdenweg en Kasteeldreef.
Artikel 4: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden en onderborden GXa (begin van de reglementering) en GXb (einde van de reglementering).
Artikel 5: Volgende straten worden afgesloten voor alle verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers klasse A:
- Dorp tussen Ter Duinen en Nieuwbaan
- Kastanjelaan tussen Ter Duinen en Nieuwbaan
- Nieuwbaan tussen Kastanjelaan (inclusief kruispunt) en Dorp (exclusief kruispunt)
- Berdenweg
- Kerkepad
Artikel 6: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
- een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A)
Artikel 7: Artikel 5 en 6 gelden niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 8: Volgende kruispunten blijven open:
- kruispunt Ter Duinen/Dorp/De Wip
- kruispunt Ter Duinen/Bosschaert de Bouwellaan/Kastanjelaan
- kruispunt Dorp/Nieuwbaan.
Artikel 9: De te volgen omleidingen zullen gesignaleerd worden met de nodige F41 omleidingspijlen.
Artikel 10: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.
Artikel 11: Voor vrijdagavond levert het lokaal bestuur 4 extra afzethekken aan de parochiezaal.
Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 13: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest Populierendreef op 7 september 2024 van 17.00 uur tot 00.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven namelijk:
• De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein.
Artikel 4: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van het buurtfeest Eikenlei dat aanvangt 3 augustus 2024 15.00 uur en eindigt op 3 augustus 2024 00.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk
• De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein.
Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van het buurtfeest Oude Steenweg op 7 september 2024 van 16.00 uur tot 22.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk
• De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein
Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven aan de betrokkene om Kapellekesfeest te organiseren op 15 augustus 2024 van 08.00 uur tot 18.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 4: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 5: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100,00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: Op 15 augustus 2024 van 8.00 uur tot 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Langenheuvel, zijnde:
- de Langenheuvel zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen het kruispunt met de Verbindingsstraat en het kruispunt met de Dijkstraat.
Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 8: De maatregelen uit artikel 6 en 7 zullen gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A" aan het kruispunt Langenheuvel/Dijkstraat en het kruispunt Langenheuvel/Verbindingsstraat.
Artikel 9: Het verkeer zal omgeleid worden via de Verbindingsstraat en de Dijkstraat. Deze omleiding wordt aangeduid via F41-omleidingspijlen.
Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Opendeurdag brandweer dat aanvangt 1 september 2024 10.00 uur en eindigt op 1 september 2024 19.00 uur.
Artikel 2: Er wordt de organisator opgedragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
• De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
• De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen.
Artikel 3: Op zondag 1 september 2024 van 08.00 uur tot 20.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Vaartkom, zijnde:
- de Vaartkom zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer achter de inrit van de parking van het gemeentehuis tot aan de inrit van de Volle Vaart;
Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 5: De maatregelen uit artikel 3 en 4 zullen gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan beide zijden van de afgesloten zone
- een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan de rotonde Vaartkom en aan het kruispunt Vaartkom/Eikenlei.
Artikel 6: Fietsers kunnen nog steeds passeren via het aanliggend fietspad.
Artikel 7: Het verkeer zal omgeleid worden:
- enerzijds via de Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan;
- anderzijds via Dobbelhoefweg en Gilliam.
Deze omleidingen zullen aangeduid worden via F41-omleidingspijlen.
Artikel 8: In de straat Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden voor het gemotoriseerd verkeer vanuit Dobbelhoefweg richting Vaartkom. Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A" aan het kruispunt Vaartkom/Gilliam
- een F19-bord (enkelrichtingsverkeer) en onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen) aan het kruispunt Dobbelhoefweg/Gilliam
Artikel 9: In de straat Gilliam zal een parkeer- en stilstaanverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat met E3-borden.
Artikel 10: In de straat Gilliam zal een snelheidsbeperking van 30km/u ingevoerd worden met C43-borden.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 13: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkenen
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Retrokoers die plaatsvindt tijdens Grobbendonk Kermis en optredens met aanvang op 7 augustus 2024 18.00 uur en einde op 7 augustus 2024 20.00 uur.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 7 augustus 2024 tot 8 augustus 2024 maximum 01.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A)LAeq, 15 min.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
• Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
• Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
• Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
Artikel 5: Team Vrije tijd zorgt ervoor dat de bewoners van het parcours van de retrokoers er tijdig, via brief, van verwittigd worden dat tijdens de retrokoers hun woning niet bereikbaar is. Ook de bewoners van de Melkerijstraat, Steenbergstraat, Beukenlaan, Wijnrankplein, Hofeinde, ganse Wijngaardstraat, ganse Vorselaarse baan en ganse Schransstraat moeten verwittigd worden. Op vraag van het lokaal bestuur Vorselaar zal ook een brief bedeeld worden in Hofeinde (kant Vorselaar), Keizershofstraat en Goorbergenlaan (tussen Lepelstraat en Mgr. Donchelei).
Artikel 6: Van donderdag 1 augustus 2024 - 06.00 uur tot en met donderdag 8 augustus 2024 - 14.00 uur gelden volgende aangepaste verkeersmaatregelen betreffende het parkeren op het Astridplein:
- van donderdag 1 augustus 2024 - 06.00u tot donderdag 8 augustus 2024 - 14.00u is het verboden stil te staan en te parkeren op de openbare parkeerplaatsen van het Astridplein, kant bibliotheek
- op woensdag 7 augustus 2024 van 15.00u tot 20.30u is het verboden stil te staan en te parkeren op de omloop van de retrokoerskoers, zijnde: Astridplein, Schransstraat, Wijngaardstraat, Steenbergstraat, Hoogveldstraat, Vorselaarse baan, Nijverheidsstraat en Bergstraat. Het parkeerverbod op het Astridplein moet gelden tot 03.00u
- op woensdag 7 augustus 2024 van 08.00u tot donderdag 8 augustus - 09.00u is het verboden stil te staan en te parkeren aan de noordkant van het Astridplein (kant Bierinckx)
- op woensdag 7 augustus 2024 van 15.00u tot 03.00u is het verboden stil te staan en te parkeren op gans het Astridplein en in de Boudewijnstraat.
Artikel 7: Het parcours van de retrokoers zal volledig afgesloten worden voor alle verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers volgens onderstaand schema:
- Astridplein – kant Bierinckx – afgesloten van woensdag 7 augustus - 08.00u tot 8 augustus - 09.00u
- ganse Astridplein en Boudewijnstraat – afgesloten van woensdag 7 augustus - 15.00u tot 8 augustus - 03.00u (zie artikel 9)
- overige straten van het parcours – vanaf 17.00u tot 20.30u
Artikel 8: Op elk kruispunt waar de retrokoers passeert zal een seingever staan.
Artikel 9: Aan de kruispunten Brede Gang-Astridplein, De Vriesstraat-Schransstraat, Schransstraat-Wijngaardstraat, Vorselaarse baan-Wijngaardstraat, Vorselaarse baan- Hoogveldstraat, Bergstraat-Steenbergstraat voldoende nadars voorzien zodat de straat over de volledige breedte kan afgesloten worden tijdens de retrokoers.
Artikel 10: Aan de rotonde Troon zal tijdens de retrokoers een afzethek gezet worden met vermelding "geen doorgang naar Vorselaar" om te beletten dat het verkeer via de wijk 't Schrans probeert te rijden.
Artikel 11: Het Astridplein en de Boudewijnstraat worden afgesloten van woensdag 7 augustus 2024 - 15.00u tot donderdag 8 augustus 2024 - 03.00u: de toegang wordt verboden vanaf de kruispunten Schransstraat-Astridplein, Bergstraat-Quinten Matsijslaan en Boudewijnstraat-Vaartkom-Troon.
Artikel 12: Artikel 7 en 11 gelden niet voor motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 13: De te volgen omleidingen, enerzijds tijdens de retrokoers van 15.00u tot 20.30u, anderzijds tijdens
het avondprogramma van 20.30u tot 03.00u zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 14: De tonnagebeperking in Waterwinningsstraat, Rubensstraat, Van Craeyenhemstraat, Eikenlei en Vaartkom zal tijdelijk opgeheven worden.
Artikel 15: De tonnagebeperking in Warme Handstraat en Heirbaan zal tijdelijk opgeheven worden. De uren van de opheffing zijn doorgegeven aan politie Neteland ivm ANPR-controles.
Artikel 16: De knips in de wijk 't Schrans moeten verwijderd worden.
Artikel 17: De paaltjes in de Steenbergstraat moeten verwijderd worden.
Artikel 18: De signalisatie tijdens het avondprogramma mag pas opgesteld worden na de retrokoers. Dit om tegenstrijdigheden met de omleiding tijdens de koers te vermijden.
Artikel 19: Om het verkeer vlot te laten verlopen tijdens de omleiding is het op woensdag 7 augustus 2024 van 15.00u tot 03.00u verboden stil te staan en te parkeren langs beide zijden van de straat in:
- Waterwinningsstraat
- Hendrik Consciencestraat
- Rubensstraat
- Van Craeyenhemstraat
- Eikenlei.
Artikel 20: Aan kruispunt De Lindekens en kruispunt Leopoldstraat/Vierselse baan moeten borden komen "+3,5ton - centrum afgesloten".
Artikel 21: Overhangende takken in Keulse baan en Warme Handstraat moeten gesnoeid worden voor De Lijn.
Artikel 22: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 23: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 24: Team Vrije tijd de opdracht te geven kortingsbonnetjes te verspreiden in alle scholen uit de gemeente.
Artikel 25: Team Financieel Management de opdracht te geven de kortingsbonnetjes via uitgaveformulieren terug te betalen aan de kermisreizigers.
Artikel 26: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Wijkpost politie
Noodplanningsambtenaar
Artikel 1: Toestemming te geven aan de Sportieve Netevissers om het Groot Mosselweekend te organiseren van 3 augustus 16.00 uur tot 21.00 uur en 4 augustus 12.00 uur tot 19.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en geen sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende personen: betrokkene 1
Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 2 en 3.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Zorg & Gezondheid
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Kennisname van het feit dat er voor de periode van 1 januari tot en met 23 juni 2024 geen klachten zijn ontvangen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Stafmedewerker beleid en juridische zaken
Artikel 1: Goedkeuring voor het proces verbaal van de voorlopige oplevering van de opdracht "Levering van papier op afroep".
Artikel 2: Goedkeuring voor oplevering van deze opdracht.
Artikel 3: Goedkeuring voor vrijgave borgtocht dewelke gesteld werd via de Deposito- en Consignatiekas met dossiernummer 200000384.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Team Financieel Management
Firma Canon Belgium
Artikel 1: De gemeente Grobbendonk verklaart zich solidair borg te stellen tegenover KBC Bank NV wat betreft zowel het kapitaal als de intresten en de onkosten van het voormeld krediet en dit tot een maximumbedrag van 300.000,00 euro. De borg kent en aanvaardt de voorwaarden van het krediet en de financiële toestand van de kredietnemer.
Artikel 2: De borg gaat de verbintenis aan ten opzichte van KBC Bank NV het door deze laatste gevraagde bedrag tot maximaal het hierboven vermelde bedrag te storten ten laatste twee weken na ontvangst van een aangetekend schrijven tegen ontvangstbewijs waarin KBC Bank NV vraagt dit bedrag te storten op de daarin aangeduide rekening.
Artikel 3: Bij gehele of gedeeltelijke laattijdige betaling van de door de borg verschuldigde bedragen, worden verwijlintresten, tegen de rentevoet van de marginale beleningsfaciliteit van de Europese Centrale Bank geldig op de laatste dag van de maand, voorafgaand aan deze waarin de vertraging optreedt, verhoogd met een marge van 1,5%, van rechtswege en zonder ingebrekestelling aangerekend en dit gedurende de periode van niet-betaling.
Artikel 4: Het definitieve kredietcontract zal ter kennisname geagendeerd worden op het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
KBC Bank NV
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 8 juli 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 8 juli 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024005455 tot en met 2024006604.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 21 juni 2024 tot en met 4 juli 2024.