Mon 19/07/2021 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 5 juli 2021 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de burgemeester van 21 juli 2021 tot en met 3 augustus 2021.
Artikel 2: Burgemeester Marianne Verhaert duidt volgende schepenen aan om haar te vervangen:
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van 23 juni 2021 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van de aangepaste gecoördineerde statuten van 16 december 2020 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van 15 juni 2021 van Iveka.
Artikel 1: Kennisname van de aangepaste gecoördineerde statuten van 11 december 2020 van Iveka.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven aan dossiernummer OMV_2021039287, ingediend door Heidi Mens namens DE VLAAMSE WATERWEG NV betreffende Albertkanaal - zwaaikom Grobbendonk en verharding Janssens-Smeets & Kerkstoel gelegen Uitbreidingsstraat z/n.
Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:
- Door het dempen van (een deel van) een zwaaikom, wordt het verordenend gewestplan niet gewijzigd naar ‘industriegebied’. Het lijkt aangewezen dat de vergunningsverlenende Vlaamse Overheid de aanvrager ‘de Vlaamse Waterweg nv’ erop wijst dat het dempen van een deel van de zwaaikom de verordende bepalingen van het gewestplan niet kan wijzigen. Dit is evenwel noodzakelijk om activiteiten (bouwen, exploiteren ...) op deze bijkomende oppervlakte mogelijk te maken. Hiervoor lijkt voorafgaand een (gewestelijk) RUP noodzakelijk. De gemeente Grobbendonk verzoekt de vergunningsverlenende overheid hieromtrent duidelijkheid te verschaffen aan zowel de aanvrager, als de gemeente, teneinde betwistingen bij toekomstige aanvragen op de (gedeeltelijk) gedempte zwaaikom te voorkomen.
- Openbaar karakter van het jaagpad kan pas opgeheven worden nadat er een alternatieve veilige fietsroute naar en van de omliggende bedrijven beschikbaar is.
- De aanwezige gracht is een belangrijk waterafvoerend element. Deze gracht dient behouden te blijven of er moet een volwaardig alternatief voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2021039446, ingediend door Raf Michiels namens ANTWERP EXPRESS PORT NV betreffende het plaatsen van een geluidscherm aan de kanaalzijde en het bijstellen van bijzondere milieuvoorwaarden
De aanvraag is gelegen in een gewestelijk RUP ‘specifiek regionaal bedrijventerrein met watergebonden karakter Beverdonk’. De aanvrager betreft het plaatsen van een geluidscherm aan de kanaalzijde en het bijstellen van bijzondere milieuvoorwaarden. Principieel kan gunstig advies verleend worden voor de aanvraag. Het aanvraagdossier is evenwel te summier en onvoldoende onderbouwd om zondermeer vergunning te kunnen afleveren. Het college is van mening dat het aanvraagdossier moet worden aangevuld opdat ten gronde kan worden geoordeeld.
Principieel heeft het college van burgemeester en schepenen geen bezwaar dat er 24/7 wordt gewerkt. Maar dat er geen significante effecten zijn moet ondubbelzinnig blijken. Uit de bijgevoegde akoestische studie blijkt zulks niet expliciet. De studie leidt niet tot een éénduidige en coherente conclusie. Het is ook aangewezen om het cumulatieve effecten te onderzoeken. Het hoeft geen betoog dat het aanleg van een geluidswand een positief gegeven is om het geluid tot een aanvaardbaar niveau te beperken. Zulks moet evenwel duidelijk uit de studie blijken, inclusief de cumulatieve effecten, wat nu niet het geval is. De aanvraag is principieel verenigbaar met het van kracht zijnde plan maar er blijkt inderdaad ook niet uit de studie of de geluidswand hoog genoeg is, of het doorwerken 24/7 tot een aanvaardbaar niveau herleid wordt,…. Het dossier moet worden aangevuld met een studie die rekening houdt met voorliggende aspecten om een beoordeling ten gronde mogelijk te maken.
Het aanvraagdossier onderzoekt onvoldoende de impact van sommige milieuaspecten. Dit is, naast geluid, het geval met o.a. licht, mobiliteit en natuur. Het college van burgemeester en schepenen vraagt dat het aanvraagdossier wordt aangevuld met onderbouwde documenten om te impact hiervan concreet te kunnen beoordelen. Het is niet aannemelijk dat er zich ‘geen effecten’ zullen voordoen op de mobiliteit, zoals aanvrager beweert, zonder concreet en onderbouwd onderzoek van het verkeersgenererend karakter van de aanvraag.
Tenslotte wordt er op gewezen dat het RUP Beverdonk stelt dat ’uit het ruimtelijk veiligheidsrapport blijkt dat er, bij ingebruikname van het terrein door Sevesobedrijven, een noodontsluiting in de westelijke richting voorzien moet worden, in overleg met de interventiediensten.’ Deze noodontsluiting via de ‘Nederviersel’ is uiterst beperkt. Er wordt nogmaals aandrongen dat de hogere overheden werk maken van een waardige noodontsluiting ter hoogte van Nederviersel waarbij interventiediensten de site kunnen bereiken via de E313 en werknemers geëvacueerd kunnen worden. De gemeente Grobbendonk dringt hier al lang op aan en werd opgenomen in de studie Middenkempen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Tim en Stien Jacobs - Wuyts voor het bouwen van een halfopen woning met bijgebouw, met als adres Dobbelhoefweg 2E, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 130H/deel.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een halfopen woning met bijgebouw.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Tim Weyers voor het bouwen van een hobbystal, met als adres Veldweg 1, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 279V2 en 284V.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een hobbystal.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen voor het oprichten van een stal voor weidedieren, vervalt van rechtswege naast de gevallen, vermeld in artikel 99 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, als gedurende een periode van vijf opeenvolgende jaren geen weidedieren worden gehouden op het perceel of de percelen waarop de vergunning betrekking heeft.
Na het verval van de vergunning moet de stal voor weidedieren binnen zes maanden worden afgebroken.
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft en Peggy Goormans, raadslid, de zitting vervoegd heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van 12 juli 2021 van Marc De Bruyne.
Artikel 2: Aktename van de verzaking aan omgevingsvergunning OMV_2019124531 van 2 maart 2020 voor de percelen gelegen Lievekenshoek 5, afdeling 1 sectie C nr. 147H2.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Marc De Bruyne, Schransstraat 31 - 2280 Grobbendonk
Studiebureau Verhaert, Kasteelstraat 9 - 2280 Grobbendonk
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Toon Vandeweyer namens Luminus NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het bouwen van een windturbine, met als adres Bouwelven zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 161B met inrichtingsnummer 20210504-0056.
Zodat de inrichting voortaan omvat:
53.2.2°a) - Aktename
Tijdelijke bemaling voor een windturbine - 25000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van de verslaggeving van de drie participatiemomenten.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de vervoerregioraad Kempen van 28 juni 2021.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor het stockeren van materiaal op het openbaar domein en hiervoor 5 parkeervakken in te nemen net voorbij de werfinrit Troon 1 van 2 augustus 2021 tot en met 17 september 2021.
Artikel 2: Het openbaar domein dient in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zal dit hersteld worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan Pluym - Van Loon BV, Kanaaldijk 16C, 2380 Ravels ten bedrage van 44 x 25 = 1.100,00 euro.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Artikel 1: Machtiging te verlenen aan groenten- en fruithandel Voet, Parklaan 20 te 2280 Grobbendonk, om met zijn groenten- en fruitkraam te gaan staan op de parking voor ambulante handel Troon vanaf maandag 19 juli 2021. Dit op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:
- De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;
- Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;
- De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.
- De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19 maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan de aanvrager na ontvangst van de betaling van het standgeld.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Betrokkene
Artikel 1: Principiële ondersteuning van de kandidatuur voor een Landschapspark en engagement als toekomstige kernpartner.
Artikel 2: Instemming met de kandidatuur voor een Landschapspark voor de valleien van de Kleine en Grote Nete samen.
Artikel 3: De gemeente Grobbendonk zal een engagementsverklaring opmaken zoals voorgeschreven door het oproepreglement en deze uiterlijk tegen 10 september 2021 bezorgen aan bram.abrams@provincieantwerpen.be.
Artikel 4: Dit besluit wordt uiterlijk tegen 19 juli 2021 overgemaakt aan bram.abrams@provincieantwerpen.be.
Artikel 1: Goedkeuring van het voorstel van Fluvius tot het bijplaatsen van accentverlichting ter hoogte van het borstbeeld Astridplein.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Fluvius
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (17/08/2020-17/08/2020) van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 1 (17/08/2020-17/08/2020)) van 1 juli 2021.
Artikel 2: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Emeric D'Hollander BV
Stad Herentals
Gemeente Herenthout
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 2 (01/12/2020-31/12/2020) van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 2 (01/12/2020-31/12/2020)) van 1 juli 2020.
Artikel 2: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Emeric D'Hollander BV
Stad Herentals
Gemeente Herenthout
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 3 (01/01/2021-31/01/2021) van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 3 (01/01/2021-31/01/2021)) van 1 juli 2021.
Artikel 2: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Emeric D'Hollander BV
Stad Herentals
Gemeente Herenthout
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 4 (01/02/2021 - 28/02/2021) van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 4 (01/02/2021 - 28/02/2021)) van 1 juli 2021.
Artikel 2: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Emeric D'Hollander BV
Stad Herentals
Gemeente Herenthout
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 5 (01/03/2021 - 31/03/2021) van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 5 (01/03/2021 - 31/03/2021)) van 1 juli 2021.
Artikel 2: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Emeric D'Hollander BV
Stad Herentals
Gemeente Herenthout
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 6 (01/04/2021 - 30/04/2021) van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” voor een bedrag van € 27.741,71 excl. btw of € 33.567,47 incl. 21% btw en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 6 (01/04/2021 - 30/04/2021)) van 7 juli 2021.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2020, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000364/MJP000392).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de financiële dienst.
Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Emeric D'Hollander BV
Stad Herentals
Gemeente Herenthout
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Tinne Belmans voor het uitvoeren van een bemaling voor het plaatsen van een kelder, met als adres Zels Bos 2, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 390B met inrichtingsnummer 20210709-0093.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
het uitvoeren van een bemaling met een geschat debiet van 5040 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisatoren van zomerbar Lambert voor een geluidsafwijking van max. 95 dB op 20 juli 2021 tussen 15.00 en 00.00 uur mits naleven van de volgende richtlijnen:
De organisatoren kunnen hiervoor een geluidsmeter ontlenen van het lokaal bestuur, op voorwaarde dat er tijdig een waarborg van 150.00 euro wordt gestort.
Artikel 1: Toestemming te geven aan Titlawit om het rommelmarktweekend te organiseren op 24 juli 2021 van 13.00 uur tot 21.30 uur en op 25 juli 2021 van 8.00 uur tot 18.30 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisator om markt Les Femmes te organiseren op 25 juli 2021 van 12.00 uur tot 18.00 uur.
Artikel 2: Toestemming te geven voor het inrichten van een parkeerverbod op de parking achter het gemeentehuis. Dit enkel voor het gedeelte achter Zomerbar Lambert. De rest van de parking blijft ter beschikking. De organisator vraagt plaats voor ongeveer een vijftal marktkramen.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 4: De organisator de opdracht te geven de adviezen en richtlijnen team Ruimte & Vergunningen na te leven.
Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
De organisator
Noodplanning
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om Grobbendonk Kermis te organiseren op 4 augustus 2021 van 16.00 tot 02.00 uur, onder voorbehoud van de coronamaatregelen die op dat moment gelden.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 5: Van donderdag 29 juli 2021 - 14.00 uur tot donderdag 5 augustus 2021 - 14.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen betreffende het parkeren gelden op het Astridplein, zijnde:
- vanaf donderdag 29 juli 2021 - 14.00 uur tot en met donderdag 5 augustus 2021 - 14.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren op de openbare parkeerplaatsen van het Astridplein, kant bibliotheek
- op woensdag 4 augustus 2021 van 17.00u tot 20.30 uur tijdens de retrokoers is het verboden stil te staan en te parkeren op de omloop van de koers, zijnde: Astridplein, Schransstraat, Wijngaardstraat, Steenbergstraat, Hoogveldstraat, Vorselaarse baan, Nijverheidsstraat en Bergstraat
- op woensdag 4 augustus 2021 van 12.00u tot 03.00u geldt er een parkeerverbod ter hoogte van Bakkerij Bierinkx aan de beide kanten van de straat.
- voor het avondprogramma zal het parkeerverbod op het Astridplein verlengd worden tot 03.00 uur.
Artikel 6: Op woensdag 4 augustus 2021 zullen vanaf 17.00 uur tot 20.30 uur alle straten uit de omloop van de retrokoers afgesloten worden voor het verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers.
Artikel 7: Op elk kruispunt waar de retrokoers passeert, zal een seingever staan.
Artikel 8: Aan de kruispunten De Vriesstraat - Schransstraat, Schransstraat - Wijngaardstraat, Hoogveldstraat - Vorselaarsebaan, Vorselaarsebaan - Nijverheidsstraat voldoende nadarhekken voorzien zodat de volledige breedte van de straat kan afgesloten worden.
Artikel 9: Op woensdag 4 augustus 2021, tijdens het avondprogramma, van 20.30 uur tot 03.00 uur wordt de toegang tot het Astridplein in beide richtingen voor iedere bestuurder verboden en dit vanaf de kruispunten Schransstraat – Melkerijstraat, Bergstraat – Quinten Matsyslaan en Boudewijnstraat – Vaartkom – Troon.
Artikel 10: Artikel 5 en 8 gelden niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 11: De te volgen omleidingen, enerzijds tijdens de retrokoers van 17.00 uur tot 20.00 uur, anderzijds tijdens het vuurwerk van 20.30 uur tot 03.00 uur zullen aangeduid worden volgens het bijgevoegde plan.
Artikel 12: De signalisatie van de omleiding tijdens het avondprogramma (via de wijk 't schrans) mag pas opgesteld worden na de retrokoers. Dit om tegenstrijdigheden met de omleiding tijdens de koers te vermijden. Dit geldt ook voor de omleiding via de Quinten Matsyslaan en de Vaartkom.
Artikel 13: De knip in de wijk 't Schrans dienen voor deze gelegenheid verwijderd te worden en daags nadien teruggeplaatst te worden.
Artikel 14: Om het verkeer vlot te laten verlopen op de omleiding tijdens de retrokoers is het verboden stil te staan en te parkeren vanaf 17.00 uur tot 20.30 uur langs beide zijden van de straat in de straten:
- Heirbaan
- Warme Handstraat
- Kruisbaan
- Waterwinningsstraat
- Rubensstraat
- Van Craeyenhemstraat
- Eikenlei.
Artikel 15: Om het verkeer vlot te laten verlopen op de omleiding tussen Bouwel en Vorselaar is het verboden stil te staan en te parkeren vanaf 20.30 uur tot 24.00 uur langs één zijde van de straat (rechterkant komende vanuit Troon) in de straten:
- Vaartstraat
- Antoon Van Dyckstraat
- Gaspar Schetzstraat
- Kasteelstraat
langs beide zijden van de straat in de straat:
- De Vriesstraat.
Artikel 16: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegde plannen.
Artikel 17: Het team Vrije tijd zorgt ervoor dat de bewoners van het parcours van de retrokoers er tijdig van verwittigd worden dat tijdens de retrokoers hun woning niet bereikbaar is met de wagen aan de hand van een bewonersbrief.
Artikel 18: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 19: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 20: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel management
Team Informatie & Communicatie
Team HRM & Secretariaat
Noodplanning
wijkpost politie Grobbendonk
Brandweer zone Kempen
Jurgen Van Looy
Artikel 1: Toestemming te geven aan WTC Nete & Aa om LM Militair Kamplabel te organiseren op 8 augustus 2021 van 6.00 uur tot en met 20.00 uur.
Artikel 2: Toestemming geven om een parkeerverbod te voorzien op parking Vaartkom om deze te gebruiken om deelnemers te laten parkeren van 5.00 uur tot en met 21.00 uur.
Artikel 3: Toestemming geven om de gevraagde logistieke ondersteuning te voorzien.
Artikel 4: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan Levensloop Neteland om VAC21 te organiseren op 15 augustus 2021 van 16 uur tot 17 uur.
Artikel 2: Toestemming geven om een verkeerverbod in te voeren op het deel van het Astridplein van aan de bibliotheek tot aan de kerk op 15 augustus 2021 van 13.00 uur tot en met 19.00 uur.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Zorg & Gezondheid
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming aan de betrokkene om de Brocante markt te organiseren op 12 september 2021 van 9.00 uur tot 16.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
- de Watermolenweg wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer tussen de kruispunten met Hofeinde en Troon;
- in de ganse Watermolenweg zal een parkeerverbod ingericht worden.
Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 6: Op zondag 12 september 2021 is het verboden te parkeren in de bermen langsheen de straat Hofeinde vanaf Kremersgat tot huisnummer 24.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 8: Toestemming geven om de gracht naar de parking te overwelven.
Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen.
Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 12: De maatregelen zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Brandweer zone Kempen
Jurgen Van Looy
Wijkpost politie Grobbendonk
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Hofeinde 4, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Rostal 23, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Herentalse steenweg 67, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen voert de wijzigingen in het afsprakenkader flexibele werktijden/FAQ, goedgekeurd op 18 januari 2021 definitief goed. De finale versie bevindt zich in bijlage.
Artikel 2: Met betrekking tot de opname van overuren, wordt aan de vakorganisaties meedegedeeld dat de opname van overuren wel mogelijk is per gans dagdeel, dit in afwijking van de voorgelegde teksten.
Artikel 3: Het gewijzigd afsprakenkader gaat in op 1 september 2021, met uitzondering van de afkap balansuren, dat ingaat bij de start van een nieuwe afkapperiode, m.n. 1 januari 2022.
Artikel 4: Voor elke dienst wordt uiterlijk december 2021 een teamcharter voorgelegd aan het CBS. De hierin gemaakte afspraken dienen een verhoging van de dienstverlening naar de burger toe te garanderen. Per team wordt hiervoor een gedetailleerd plan voor opgemaakt.
Artikel 5: Een afschrift van deze beslissing wordt aan de vakorganisaties bezorgd.
Artikel 1: Kennisname van het interne afsprakenkader telewerken en gaat akkoord met de inhoud ervan.
Artikel 2: Op het einde van elk kwartaal vindt een rapportage plaats aan het college van burgemeester en schepenen mbt opname balansuren.
Artikel 3: Het afsprakenkader telewerken gaat in op 1 september 2021.
Artikel 4: Voor elk (sub)team wordt uiterlijk december 2021 een teamcharter voorgelegd aan het CBS. De hierin gemaakte afspraken dienen een verhoging van de dienstverlening naar de burger toe te garanderen. Per team wordt hiervoor een gedetailleerd plan voor opgemaakt.
Artikel 5: Het afsprakenkader telewerken wordt toegevoegd als bijlage bij de rechtspositieregeling(en) van het lokaal bestuur van Grobbendonk.
Artikel 1: Goedkeuring om de personeelsuitstap te laten doorgaan op vrijdag 17 september 2021.
Artikel 2: Goedkeuring om het budget van de nieuwjaarsreceptie 2021 aan te spreken voor de uitwerking van deze personeelsuitstap.
Artikel 3: Goedkeuring om het huidig voorstel verder uit te werken en de inschrijvingen op te starten.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de binnengekomen klachten voor de periode van 1 januari 2021 tot en met 30 juni 2021.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Stafmedewerker beleid en juridische zaken
Artikel 1: Kennisname van de actuele stand van zaken van het Grobbendonkse relanceplan.
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 23 juni 2021 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Het bezwaarschrift van de bezwaarindiener van 7 mei 2021 tegen de aanslagen inzake de gemeentebelasting op masten, pylonen en andere draagconstructies, gekend onder het kohierartikelen 123000000238, 123000000339 en 123000000440, telkens t.b.v. 3.000,00 EUR, voor het aanslagjaar 2020, waarbij Proximus NV werd aangeslagen voor een totaalbedrag van 9.000,00 EUR is ontvankelijk doch ongegrond.
De aanslagen werden derhalve terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan de financieel directeur en aan de bezwaarindiener en haar raadslieden.
Artikel 1: Het bezwaarschrift van de bezwaarindiener van 10 mei 2021 tegen de aanslag inzake de gemeentebelasting op masten, pylonen en andere draagconstructies, gekend onder het kohierartikel 123000000137, voor het aanslagjaar 2020, waarbij Telenet Group NV werd aangeslagen voor een totaalbedrag van 3.000,00 EUR is ontvankelijk doch ongegrond.
De aanslag werd derhalve terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan de financieel directeur en aan de bezwaarindiener en haar raadslieden.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021002398 tot en met 2021003102.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 19 juli 2021.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 2 juli 2021 tot en met 15 juli 2021.