Mon 28/06/2021 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 21 juni 2021 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de algemene vergaderingen van 18 mei 2021 van IOK en IOK Afvalbeheer.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 21 mei 2021 van Pidpa.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 12 t.e.m. 30 juli 2021.
Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen van 12 t.e.m. 30 juli 2021:
- de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker beleid en juridische zaken.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Stafmedewerker beleid en juridische zaken
Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Samenleving van 21 juni 2021. De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1an2DKkb-tKtCESwOjWcUy98G0CDel6cqjarmk5ZarBs/edit?usp=sharing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Vrije tijd
Teamleider Zorg & Gezondheid
Teamleider Mens & Welzijn
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Ken Roelands voor het aanleggen van een terras en verharding, met als adres Vogelkersdreef 9, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 182T8.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanleggen van een terras en verharding.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Arno en Nathalie Van Elsen - Claes voor het bouwen van een ééngezinswoning, met als adres Bloktstraat 24, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 122C/deel.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een ééngezinswoning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Sebastiaan en Tinne De Belder - Voorspoels voor het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning, met als adres Putrand 33, 2288 Grobbendonk . Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 140N5.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 10 juni 2021 door de deputatie van de provincie Antwerpen aan Cocachoc nv met als adres Toekomstlaan 49, 2280 Grobbendonk en 2200 Herentals.
Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester en Ulrik Anthonis, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten hebben.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_20200720270 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 26 oktober 2020 aan Maria Bortels met als adres Korte Nieuwstraat 3 te 2280 Grobbendonk.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Geassocieerde notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Maria Bortels, Korte Nieuwstraat 3 te 2280 Grobbendonk
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor zestien fijnsparren, twee wilgen en één berk op het perceel Zellestraat zn, kadastraal gekend als 2/B/229X.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 15 inheemse loofbomen op het perceel 2/B/229X, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 31 december 2021 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor vier wilgen op het perceel Nieuwbaan zn, kadastraal gekend als 2/A/103E.
Artikel 2: De stammen kunnen lichtjes schuin afgezaagd worden op 15 cm boven de grens tussen wortels en stam.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden tussen half oktober 2021 en eind januari 2022 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Goedkeuring en deelname aan het EFRO-project 1447 Warmtemakelaar Kempen 2.0.
Artikel 2: Goedkeuring van de verklaring tot cofinanciering.
Artikel 3: Goedkeuring om de kredieten in overschrijding te zetten tot en met de opmaak van de aanpassing van het meerjarenplan 2022.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
IOK
Artikel 1: Goedkeuring van de gevraagde afwijking op de verplichte wekelijkse rustdag door Lidl Belgium Gmbh & Co kg op zondag 19 december 2021 en zondag 26 december 2021 voor hun filiaal gelegen Leopoldstraat 34.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Lidl Belgium Gmbh & Co kg
Artikel 1: Van 5 t.e.m. 13 augustus 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Vaartkom, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene, Boerinnestraat 26, 2030 Antwerpen.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen, t.a.v. Anouk De Wit
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar Thomas Smets
Jurgen Van Looy
Beleidsdeskundige communicatie
Carine Van Gorp
Artikel 1: Op dinsdag 13 juli 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat, Astridplein en Herenthoutse steenweg, zijnde:
- ter hoogte van de werf zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21;
- ter hoogte van de werf zal een snelheidsbeperking ingericht worden van 30 km per uur;
- ter hoogte van de werf zal een inhaalverbod ingericht worden;
- in de parkeerhaven in de Schransstraat ter hoogte van huisnummer 4 moet een parkeerverbod ingericht worden om de zichtbaarheid van de werknemers niet in het gedrang te brengen.
Artikel 2: De vereiste signalisatie zal voorzien worden door het lokaal bestuur Grobbendonk volgens het signalisatieschema opgesteld door het team Ruimte & Vergunningen. (zelfde plan voor de 3 locaties)
Artikel 3: Naargelang de vordering van de werken dient de aannemer de geleverde signalisatie te verplaatsen om de werken in alle veiligheid en met zo weinig mogelijk verkeershinder te kunnen uitvoeren.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer
Noodplanningsambtenaar
Jurgen Van Looy
Beleidsdeskundige communicatie
Carine Van Gorp
Betrokkene
Artikel 1: In het kader van de inrichting van een speelstraat zal de toegang in beide richtingen verboden worden voor het gemotoriseerd verkeer in volgende straten:
Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 3: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen waarvan de bestuurders in de speelstraat wonen of er hun garage hebben.
Artikel 4: Deze maatregel zal gesignaleerd worden door het plaatsen van een afzethek met C3 en onderbord “speelstraat” en vermelding van de uren (van 09.00u tot 21.00u) bij het begin en het einde van de speelstraat.
Artikel 5: De nodige omleidingen zullen aangeduid worden, respectievelijk via:
- Het Hoog
- Gaspar Schetzstraat, Salviastraat en Groenstraat
- via Kastanjelaan, Cardijnlaan en Kennedylaan
- via Leopoldstraat en Nijverheidstraat
- Langenheuvel en Verbindingsstraat
Artikel 6: Om de Tulpstraat autoluw te maken zal de knijp in de Gaspar Schetzstraat verwijderd worden van 26 juli tot en met 1 augustus 2021.
Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 9: Het advies vanuit noodplanning dient opgevolgd te worden door de bewoners van de speelstraat.
Artikel 10: Organisatoren van speelstraten dienen te voldoen aan de richtlijnen zoals vermeld in het reglement speelstraten, 2/3 van de bewoners dienen schriftelijk hun akkoord te bezorgen via enquête voorzien door meters en peters.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar Thomas Smets
Jurgen Van Looy
Beleidsdeskundige communicatie
Carine Van Gorp
Artikel 1: Toestemming te geven aan Chiro Bouwel om Cafédag te organiseren op 10 juli 2021 van 9 uur tot 24 uur.
Artikel 2: Toestemming geven om het stuk Berdenweg richting De Wip verkeersvrij te maken op 10 juli 2021 van 8.00 uur tot 24.00 uur.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 7: In het afgesloten gedeelte van de Berdenweg, zal een parkeerverbod ingericht worden.
Artikel 8: Het verkeer zal omgeleid worden via Dorp en De Wip.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team HRM & Secretariaat
Noodplanning
Wijkpost politie Grobbendonk
Brandweer zone Kempen
Jurgen Van Looy
Organisator: Chiro Bouwel
Artikel 1: Aan de sportverenigingen op basis van het behaalde aantal punten de subsidiebedragen toe te kennen volgens bijlage.
Artikel 2: Het team Financieel Management de opdracht geven deze bedragen uit te betalen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring om aan volgende cultuurverenigingen op basis van het behaalde aantal punten volgende subsidiebedragen toe te kennen:
Artikel 2: Het team Financieel Management de opdracht te geven deze bedragen uit te betalen aan de hand van de uitgaveformulieren.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisator om het buurtfeest Rode Dries te organiseren op 10 juli 2021 van 16.00 uur tot 21.00 uur.
Artikel 2: Subsidie te voorzien in de vorm van cadeaucheques conform het reglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Financieel Management
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisator om buurtfeest Hoevestraat te organiseren op 18 september 2021 van 10.00 uur tot 02.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100.00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: Het ter beschikking stellen van 20 tafels, 60 stoelen, 2 rollen feestverlichting 25m, 4 verlengkabel 50 m en deze te leveren op vrijdag 17 september 2021.
Artikel 6: Van zaterdag 18 september 2021 - 09.00 uur tot en met zondag 19 september 2021 - 14.00 uur zal de ganse Hoevestraat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 7: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 8: Het verkeer zal omgeleid worden via Hoevepad, Van Craeyenhemstraat en Kretbosstraat.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen, Martine De Kinder
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije Tijd
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar Thomas Smets
Jurgen Van Looy
Communicatieambtenaar
Carine Van Gorp
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisator om straatfeest Eikenlei te organiseren op 28 augustus 2021 van 11.00 uur tot 29 augustus 2021 -11.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: Van 28 augustus 2021 - 11.00 uur tot 29 augustus 2021 - 11.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei, zijnde: de straat zal in beide richtingen afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf het kruispunt met de Van Craeyenhemstraat/Rooiaarde tot aan het kruispunt met de Dobbelhoefweg/Del.
Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar Thomas Smets
Jurgen Van Looy
Communicatieambtenaar
Carine Van Gorp
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan Fanfare Sint-Donatus om Mossel Drive-in + terras te organiseren op 9 juli 2021 van 18.00 uur tot 20.30 uur en op 10 en 11 juli 2021 van 11.30 uur tot 20.30 uur.
Artikel 2: Logistieke ondersteuning te geven zoals gevraagd in bijlage.
Artikel 3: Tijdelijk parkeerverbod toe te staan voor het achterste deel park & ride aan de Spinhoeve op het stationsplein van 9 tot en met 11 juli 2021. En een parkeerverbod toegestaan voor de inrit van de Spinhoeve vanaf 6 juli 2021.
Artikel 4: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan WSV Berchlaer om de merodewandeling te organiseren op 4 augustus 2021 met doortocht op grondgebied van de gemeente Grobbendonk, behoudens onvoorziene omstandigheden.
Artikel 2: Toestemming geven voor het aanbrengen van bewegwijzering op een milieuvriendelijke manier, zodat deze zonder schade aan de omgeving terug kan verwijderd worden. De bewegwijzering mag maximum twee dagen op voorhand aangebracht worden en moet maximum twee dagen na datum verwijderd worden.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven rekening te houden met het advies van team Ruimte & Vergunningen betreft wegenwerken en milieu.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Organisator
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van 30 juni t.e.m. 18 juli 2021 en van 30 juli t.e.m. 15 augustus 2021.
Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van 30 juni t.e.m. 18 juli 2021 en van 30 juli t.e.m. 15 augustus 2021, de heer Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Beleidsdeskundige financiën
Artikel 1: De onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor de opdracht “Telefonie oplossing lokaal bestuur” wordt opgestart.
Artikel 2: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Betrokkene, Stationsstraat 145 te 2235 Westmeerbeek;
- Betrokkene, Leuvensesteenweg 613 te 1930 Zaventem;
- Betrokkene, Sint-Jorisstraat 96 te 8730 Beernem;
- Betrokkene, Kleinhoefstraat 11 te 2440 Geel;
- Betrokkene, Bell-Telephonelaan 2D te 2440 Geel;
- Betrokkene, Koning Albert II- laan 27 te 1030 Brussel;
- Betrokkene, Schoebroekstraat 48 te 3583 Paal;
- Betrokkene, Liersesteenweg 4 te 2800 Mechelen.
Artikel 3: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 9 augustus 2021 om 14.00 uur.
Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de meerjarenplanning 2020-2025:
BD000005 We realiseren een slank en efficiënt bestuur. 2020 – 2025.
AP000041 We garanderen een correcte, snelle en efficiënte dienstverlening en werking van de adminis 2020 – 2025.
AC000151 We investeren in hardware voor onze back-office.
MJP000220.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Het bezwaar tegen de parkeerboete met nr. 170000101529 goed te keuren.
Artikel 2: De boete kwijt te schelden.
Artikel 1: De inschrijvers FM Bouwmachines en Van 't Hof Machines voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
Artikel 2: De offertes van Van 't Hof Machines en FM Bouwmachines worden als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het gunningsvoorstel, opgesteld door de ontwerper.
Artikel 4: De opdracht “Tweedehands bandenkraan” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde FM Bouwmachines, Steenweg op Meerhout 42 te 2430 Eindhout, tegen het nagerekende offertebedrag van € 119.900,16 excl. btw of € 145.079,19 incl. 21% btw.
Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. BAND/2021/073.
Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2410000/OM/0309 (actie/raming AC000577/MJP001996).
Artikel 7: Het krediet zal verhoogd worden via de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2022
- € 82.582,5 incl. BTW wordt uitbetaald via de verzekeringsmaatschappij, wordt voorzien in de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2022 in uitgave en ontvangst.
- € 5.142,5 incl. BTW wordt ontvangen door de verkoop van het wrak, wordt voorzien in de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2022 in uitgave en ontvangst.
- € 57.354,19 wordt voorzien via kredietverschuiving van meerjarenplanraming MJP001843, aankoop klepelmaaier.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Het bestek met nr. FIN/2021/068 en de raming voor de opdracht “Aanstellen architect ontwerp van een kindercampus Klim-op Bouwel”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 255.000,00 excl. btw of € 308.550,00 incl. 21% btw.
Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de kandidaturen voor deze opdracht opgesteld door team Financieel Management.
Artikel 3: De kandidaturen van GAB architecten en ARCHITEKT-NBURO BV BVBA worden uitgesloten.
Artikel 4: De kandidaturen van MARKANT ARCHITECTEN BVBA, Studio Bau architecten en ingenieurs, ONTWERPATELIER PETER JANNES ARCHITECTEN BV BVBA, ARCHITECTENATELIER VERWILT-ALLEGRO, Gestalt architecten, ARCHILLES ARCHITECTEN BVBA, ASSAR LLOX ARCHITECTEN BV BVBA, BOND.architectuur BV, CUYPERS & Q INTERPROFESSIONELE ARCHITECTENVENNOOTSCHAP BV BVBA, DBV-ARCHITECTEN MULTIPROFESSIONELE ARCHITECTENVENNOOTSCHAP BV BVBA, TM DE ARCHITECTENGROEP BV-DE GOUDEN LINIAAL DE BOUWERIJ - ARCHITECTENBUREAU BV CVBA, DMT architecten en FVWW FREDERIC VANDONINCK-WOUTER WILLEMS ARCHITECTEN BV voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie.
Artikel 5: De geselecteerde kandidaten m.n. Markant architecten bvba, Ontwerpatelier Peter Jannes architecten bvba, Architectenatelier Verwilt-Allegro, Cuypers & Q interprofessionele architectenvennootschap en TM De Architectengroep bv- DE Gouden Liniaal worden uitgenodigd om een offerte in te dienen.
Artikel 6: Goedkeuring wordt verleend aan de lastvoorwaarde, gunningswijze en bestek met als voorwerp " Aanstellen architect voor het ontwerp en de realisatie van een kindercampus Klim-op-Bouwel". Het bestek wordt bezorgd aan de geselecteerde kandidaten.
Artikel 7: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de meerjarenplanning 2020-2025:
BD000001 We investeren in onze publieke ruimte. 2020 - 2025.
AP000001 We investeren in onze publieke sites en gebouwen. 2020 - 2025.
AC000222 We renoveren en bouwen nieuwe multifunctionele schoolgebouwen op de site Klim-Op Bouwel, met subsidies van de hogere overheid.
MJP000350
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Kikoen
Klim-op Bouwel
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021002277 tot en met 2021002373.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 28 juni 2021.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 18 juni 2021 tot en met 24 juni 2021.