Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 04/03/2024 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de versoepeling van de GAS-wetgeving inzake de bevoegdheid omtrent het aanstellen van de provinciale en gewestelijke ambtenaren, de personeelsleden van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en de autonome gemeentebedrijven. 

    Artikel 2: De OVAM wordt aangesteld als gewestelijk vaststeller, waarbij de personeelsleden aangeduid door de leidende ambtenaar van deze entiteit, een vaststellingsbevoegdheid krijgen voor de gemeentelijke administratieve sancties van gemeente Grobbendonk voor de vaststelling van overtredingen op:

    Titel 3 – Uitwerpselen
    Art. 139
    De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren moeten ervoor zorgen dat deze dieren het openbaar domein niet bevuilen met hun uitwerpselen.
    De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren zijn verplicht op al deze plaatsen de uitwerpselen van hun dier onmiddellijk te verwijderen.
    Art. 140
    De eigenaars/houders/begeleiders van honden moeten in het bezit zijn van voldoende recipiënten om de uitwerpselen te verwijderen.
    Ze kunnen zakjes met uitwerpselen eventueel deponeren in speciale hondenpoepbakjes of in gewone straatvuilbakjes. Bij ontstentenis hiervan dient men de zakjes mee naar huis te nemen.
    Art. 141
    Indien de eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren weigeren of nalaten de uitwerpselen onmiddellijk te verwijderen, zal door de gemeente tot reiniging overgegaan worden en kunnen de kosten verhaald worden op de eigenaars/houders/begeleiders.
    Hoofdstuk 1 – Zwerfvuil en sluikstorten
    Art. 230
    Het is verboden zwerfvuil zoals (niet-limitatieve opsomming) sigarettenpeuken, kauwgum, blikjes, wikkels en andere verpakkingen enz. achter te laten op het openbaar domein en aanpalende terreinen.
    Art. 234
    Degene die zich schuldig maakt aan inbreuken op de artikelen 230 t.e.m. 233 is bovendien gehouden om dadelijk over te gaan tot reiniging. Bij gebreke hiervan kan de gemeente overgaan tot ambtshalve verwijdering of reiniging op kosten en risico van de in gebreke blijvende persoon.
    Hoofdstuk 3 – Verkooppunten drank en voeding
    Art. 239
    §1. Uitbaters van gelegenheden die waren verkopen bestemd om ter plaatse of in de onmiddellijke omgeving verbruikt te worden (o.a. frituren, fastfood, drankautomaten), zijn verplicht degelijke en goed bereikbare vuilnisbakken bij hun inrichting te plaatsen.
    §2. De uitbater moet instaan voor het rein houden van deze vuilnisbakken, het ledigen en bergen ervan, alsook voor het reinigen van het terrein rond zijn inrichting.
    Art. 240
    De personen, die vanwege de bevoegde overheid een vergunning voor het verkopen van goederen op het openbaar domein hebben verkregen, moeten instaan voor de reinheid van en rond hun standplaats.
    Art. 241
    Degene die zich schuldig maakt aan inbreuken op de artikelen 239 en 240 is bovendien gehouden om dadelijk over te gaan tot reiniging. Bij gebreke hiervan kan de gemeente overgaan tot ambtshalve verwijdering of reiniging op kosten en risico van de in gebreke blijvende persoon.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 19 januari 2024 van Pidpa.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 29 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Sanne Jacobs voor het herbouwen van een bestaande chalet, met als adres Kwikstaartendreef 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 198N en 198W. 

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het herbouwen van een bestaande chalet.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    * De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 24-200451.

    * De te ontbossen oppervlakte bedraagt 120 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.

    * De resterende bosoppervlakte moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.

    * De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid. (kenmerk advies 24-200451)

    * De bosbehoudsbijdrage van € 506.40 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.

    * De bestaande chalet dient afgebroken te worden alvorens er met de oprichting van de nieuwe chalet gestart kan worden.

    * De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    * De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    * Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.

    * Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    * Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    * Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

    * Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    * De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 28 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Pascal Kerkstoel namens KERKSTOEL 2000 + NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Industrieweg 10, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 64T3 en 64M3 met inrichtingsnummer 20240219-0060.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Tijdelijke bemaling in het kader van de verlaging van het grondwaterstand voor het uitvoeren van technische werken - 9.531 m³/jaar klasse 3 (Nieuw) 

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
    • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater of de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
    • Lozing op de riolering kan enkel uitgevoerd worden mits toelating van Aquafin nv vanaf een debiet van 10 m³/uur.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 1 februari 2024 door de deputatie aan Antwerp Export met als adres Industrieweg 36 A.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 15 februari 2024 door de deputatie van de provincie Antwerpen aan IMMO K met als adres Industrieweg 10.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van 19 februari 2024 van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. De gemeente komt niet tussen in de procedure tussen de verzoekende partij en de deputatie.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen via info.vergunningsbetwistingen@vlaanderen.be

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist geen gebruik te maken van het recht van voorkoop met betrekking tot de grond gelegen te Albertkanaalstraat zn. 

    Artikel 2: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan betrokkenen via het e-voorkooploket VLM.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gunt de tijdelijke concessie aan Reno Adriaensens voor de periode van een jaar, telkens jaarlijks te verlengen mits beide partijen akkoord zijn, voor een totale periode van vijf jaar. 

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 5 (01/01/2024 - 31/01/2024) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 9.546,76 excl. btw of € 11.551,58 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 212.337,43 excl. btw of € 256.928,29 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen
    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).
    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Aquafin
    Fluvius
    Jonckeere BVBA

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van het comité, bijgevoegd als bijlage.

    Artikel 2: Volgende subsidie toe te kennen aan volgende dossiers (waarvan 80% als geldbedrag en 20% als Grobbendonkse cadeaucheques):

    • KempenAir: 5.000 euro
    • HVS Diamond: dossier ingetrokken
    • Chiro Bouwel: 0 euro
    • Parochiefeesten Bouwel: 0 euro

    mits aan de voorwaarden wordt voldaan die staan vermeld onder artikel 4 van het reglement.

    Artikel 3: Team Vrije tijd de opdracht te geven om de indieners feedback te geven conform de aanbevelingen van het comité.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Harmoniefeesten 2024 die aanvangen 23 augustus 2024 om 20.00 uur en eindigen op 25 augustus 2024 om 22.00 uur in en rond de Volle Vaart. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    Specifiek voor de rommelmarkt:

    - De organisator maakte reeds een grondplan op en bezorgde dit aan noodplanning@regioneteland.be.

    - De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten en de alarmparking van de brandweerkazerne moeten op elk moment bereikbaar blijven.

    Artikel 4: Op zondag 25 augustus 2024 van 05.00 uur tot 17.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de Vaartkom, zijnde:
    - de Vaartkom zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf de parking van de brandweer tot aan de Quinten Matsyslaan.

    Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 6: De maatregelen uit artikel 4 en 5 zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • in de Vaarkom, net achter de parking van de brandweer
    • in de Vaartkom, ter hoogte van de Quinten Matsyslaan

    - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"

    • aan het kruispunt Eikenlei/Dobbelhoefweg
    • in de Vaartkom, net achter de rotonde
    • in de Vaartkom, net achter de Gilliam

     Artikel 7: Op zondag 25 augustus 2024 van 05.00 uur tot 17.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:

    - op de parking van de Vaartkom, met uitzondering van de vrachtwagenparking
    - in de Gilliam
    Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden en onderborden GXa en GXd volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 8: Op zondag 25 augustus 2024 van 05.00 uur tot 17.00 uur zal de mobilhomeparking niet bereikbaar zijn. Tijdelijk zullen plaatsen voorbehouden worden voor de mobilhomes in de straat Troon, komende van de rotonde aan de linkerkant, net voor het drinkwaterkraantje van Pidpa.

    Artikel 9: Aan de toezichters mobilhomeparking zal gevraagd worden om de eigenaars van de mobilhomes die reeds geparkeerd staan ervan te verwittigen dat ze de parking op zondag 25 augustus 2024 van 05.00 uur tot 17.00 uur niet zullen kunnen verlaten.

    Artikel 10: De nodige omleiding zal gesignaleerd worden:
    - voor het verkeer in westelijke richting via Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan
    - voor het verkeer in oostelijke richting via Dobbelhoefweg en Gilliam
    Hiervoor zullen de nodige omleidingspijlen gezet worden.

    Artikel 11: In de straat Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanaf Dobbelhoefweg, richting Vaartkom.
    Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

    • C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A)
    • F19-bord (éénrichtingsverkeer) met onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen)

    Artikel 12: Bovenstaande maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 13: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van het schoolfeest dat aanvangt 26 mei 2024 om 13.00 uur en eindigt op 26 mei 2024 om 17.00 uur op de speelplaats, parking en straat Dorp. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 26 mei 2024 van 13.00 uur tot 17.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator toestemming te geven tot het organiseren van een occasionele tombola op 26 mei 2024 tijdens het schoolfeest.

    Artikel 6: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig. 

    - De organisator maakt een inplantingsplan op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be

    - De organisator beperkt het geluidsniveau wanneer er kinderen aanwezig zijn op het evenement. Hij voorziet voldoende afstand tussen de plaatsen waar kinderen kunnen komen en de luidsprekers. 

    - De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen.  

    - De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld. 

    Artikel 7: Op zondag 26 mei 2024 van 09.00 uur tot 18.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Dorp, zijnde:
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen Kerkepad en Nieuwbaan.

    Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 9: De maatregelen uit artikel 7 en 8 zullen gesignaleerd worden met:

    - een afzethek met C3-bord, onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • aan het kruispunt Dorp/Kerkepad
    • aan het kruispunt Dorp/Nieuwbaan.

    - een afzethek met F45-bord, onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord (uitgezonderd plaatselijk verkeer)

    • aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen.

    Artikel 10: Het verkeer zal omgeleid worden via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan. Hiervoor zullen de nodige omleidingspijlen geplaatst worden.
    Artikel 11: Bijkomend zal een omleiding gesignaleerd worden via Kerkepad, Kastanjelaan en Nieuwbaan. Hiervoor zullen de nodige omleidingspijlen geplaatst worden en zal het C3-bord aan het kruispunt Dorp/Kerkepad afgedekt worden.

    Artikel 12: Op zondag 26 mei 2024 van 09.00 uur tot 18.30 uur zal een parkeerverbod ingericht worden in Dorp tussen Kerkepad en Nieuwbaan.

    Artikel 13: De maatregel van artikel 11 zal gesignaleerd worden met een E3-bord en onderbord GXa volgens bijgevoegd plan

    Artikel 14: De signalisatie zal zowel 's morgens als 's avonds door team U & O gezet en verwijderd worden.

    Artikel 15: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 16: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Buitenspeeldag dat aanvangt 8 mei 2024 13.00 uur en eindigt op 8 mei 2024 16.00 uur op het ontmoetingsveld en parking gemeentehuis. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven het advies van noodplanning te volgen namelijk:

    - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    - De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen.

    Artikel 4: Een parkeerverbod toe te staan voor de parking achter het gemeentehuis op 8 mei 2024 van 6.00 uur tot 20.00 uur. 

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

    Noodplanning

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor het onderhoud, updaten en kalibreren van de 2 geluidsmeters volgens offerte in bijlage.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Vrije tijd
    Team Financieel Management

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

Team Informatie en Communicatie

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van: 

    - 2 april 2024 tot en met 12 april 2024;

    - 8 juli 2024 tot en met 2 augustus 2024;

    - 28 oktober 2024 tot en met 31 oktober 2024.

    Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van:

    - 2 april 2024 tot en met 12 april 2024;

    - 8 juli 2024 tot en met 2 augustus 2024;

    - 28 oktober 2024 tot en met 31 oktober 2024;

    de heer Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Beleidsdeskundige financiën

  • Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene, gedaan per brief op 28 december 2023, tegen de belasting ter verbetering van het milieu, ten laste van gezinnen, met artikel 327300466210 is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd en is dus verschuldigd. Bij betaalmoeilijkheden kan betrokkene, indien gewenst, contact opnemen met de financieel directeur van de gemeente Grobbendonk voor een afbetalingsplan. Betrokkene kan ook een hulpvraag richten aan de sociale dienst van het OCMW van Grobbendonk waarbij een deskundige de moeilijke situatie kan bekijken.

    Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Bezwaarindiener

  • Artikel 1: De aanvraag tot een korte termijnkrediet van de kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen voor een bedrag van 299.605,17 euro af te wijzen.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 4 maart 2024.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 4 maart 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023016988 tot en met 2023016995 (2023) en van 2024000888 tot en met 2024000982 (2024).

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 23 februari 2024 tot en met 29 februari 2024 (2023 en 2024).


Publicaties