Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 23/09/2024 - 13:30 Collegezaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Briefwisseling - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 26 juni 2024 van Fluvius OV.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 7 november 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Cipal dv

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 11 september 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen  levert aan mevrouw Nadia Grinfeld een vergunning af voor de regularisatie van een weekendverblijf, meer bepaald het voorzien van een onderkeldering en een afwijking op de plafondhoogte en parkeerplaats in de voortuin, met als adres Eikenschrans 9B, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 204P2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de regularisatie van een weekendverblijf, meer bepaald het voorzien van een onderkeldering en een afwijking op de plafondhoogte en parkeerplaats in de voortuin.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende stedenbouwkundige voorwaarden:

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 17 september 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Albrima NV voor het aanbouwen van een magazijn met kantoren, het aanleggen van een wadi en verharding, het slopen van een bestaand magazijn, vrijstaande constructies en verharding, het vellen van bomen en het exploiteren van een inrichting voor het bewerken van ramen en deuren, met als adres Pulse steenweg 17B, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 458Z3, 458H3, 468S2 en 468T2.  met inrichtingsnummer 20240405-0029.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanbouwen van een magazijn met kantoren, het aanleggen van een wadi en verharding, het slopen van een bestaand magazijn, vrijstaande constructies en verharding, het vellen van bomen en het exploiteren van een inrichting voor het bewerken van ramen en deuren.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende stedenbouwkundige voorwaarden:

    - de voorwaarden en aanbevelingen opgenomen in de uitgebrachte adviezen dienen strikt nageleefd te worden;

    - de maatregelen in de archeologienota met ID 29426 moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma, geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013;

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden;

    - de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen;- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    Van volgende VLAREM-rubrieken wordt akte genomen:

    Rubriek 3.4.1°a):  het lozen van bedrijfsafvalwater via een KWS-afscheider met een debiet van 0,64 m3/uur  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 6.5.1°: een brandstofverdeelinstallatie met 1 verdeelslang - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 15.1.1°: het stallen van 4 voertuigen, andere dan personenwagens: 4 voertuigen  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 16.3.2°a): compressoren en een warmtepomp met een totaal geïnstalleerd vermogen van 76,5 kW - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 17.3.2.1.1.1°b): Opslag van 2.915,5 kg diesel in een bovengrondse opslagtank met een inhoud van 3.500 liter  - 2,9155 ton  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 17.4: Opslag van 500 liter/kg gevaarlijke producten in kleine verpakkingen 500 liter  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 29.5.2.1°b): aanpassing van de rubricering en uitbreiding van het vermogen tot een hoeveelheid van 69,8 kW -  klasse 3 (verandering).

    De aanvraag resulteert in volgende geactualiseerde vergunningssituatie op het vlak van de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Rubriek 3.4.1°a):  het lozen van bedrijfsafvalwater via een KWS-afscheider met een debiet van 0,64 m3/uur  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 6.5.1°: een brandstofverdeelinstallatie met 1 verdeelslang - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 15.1.1°: het stallen van 4 voertuigen, andere dan personenwagens: 4 voertuigen  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 16.3.2°a): compressoren en een warmtepomp met een totaal geïnstalleerd vermogen van 76,5 kW - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 17.3.2.1.1.1°b): Opslag van 2915,5 kg diesel in een bovengrondse opslagtank met een inhoud van 3500 liter  - 2,9155 ton  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 17.4: Opslag van 500 liter/kg gevaarlijke producten in kleine verpakkingen 500 liter  - klasse 3 (nieuw);

    Rubriek 29.5.2.1°b): aanpassing van de rubricering en uitbreiding van het vermogen tot een hoeveelheid van 69,8 kW -  klasse 3 (verandering).

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

    • Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s

    • Hoofdstuk 4.9 – Energieplanning en energieaudits

    • Hoofdstuk 4.10 – Emissies van broeikasgassen

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.3 – Het lozen van afvalwater en koelwater
    • Hoofdstuk 5.6 – Brandstoffen en brandbare vloeistoffen
    • Hoofdstuk 5.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen
    • Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen
    • Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten
    • Hoofdstuk 5.29 – Metalen

    De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 krulwilg op het perceel Herenthoutsesteenweg 50, kadastraal gekend als 02/B/369D7. 

    Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 3: Er mag niet worden geveld of geruimd tijdens de standaard schoontijd van 1 april tot en met 30 juni. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 19 coniferen en het regulariseren van 15 coniferen op het perceel Albertkanaalstraat 8, kadastraal gekend als 1/C/70R6. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met inheemse haag op het perceel 1/C/70R6, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Van 30 september tot en met 18 oktober 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bouwelse steenweg 20, zijnde: 
    - het fiets- en voetpad worden ingenomen voor de plaatsing van de kraan
    - fietsers worden omgeleid via Kabienstraat, Hermeslaan terug naar Bouwelse steenweg
    - voetgangers moeten oversteken ter hoogte van Kabienstraat.

    Artikel 2: Het voet- en fietspad zullen over de volledige breedte afgesloten worden met afzethekken ter hoogte van de Kabienstraat en ter hoogte van Bouwelse steenweg 32. 

    Artikel 3: Aan de overkant van de straat ter hoogte van huisnummer 39 en 41 worden 2 parkeerplaatsen vrijgehouden voor het parkeren van werfvoertuigen en het laden en lossen van materialen. Deze maatregel wordt aangeduid met E3-borden en onderborden GXa en GXb, respectievelijk begin en einde van de reglementering. Deze borden zullen gezet worden door team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur.

    Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
    Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
    Artikel 8: De aannemer is verantwoordelijk voor de stabiliteit van de kraan.

    Artikel 9: Indien er schade wordt berokkend aan het openbaar domein, moet deze na de werken in oorspronkelijke staat hersteld worden.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via website, Hoplr en facebook.

    Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 30 september tot en met 4 oktober 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Lierse steenweg 141, zijnde:

    Artikel 2: Het fietspad zal in beslag genomen worden voor herstel van het betonwegdek. Fietsers moeten afstappen en over de berm passeren.

    Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 4: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m. Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

    Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 1 tot en met 5 december 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg en Albertkanaalstraat, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten (ook voor fietsers), aangekondigd met A33-borden. De borden B19 (voorrang verlenen aan bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) worden geplaatst om de voorrang te regelen mochten de verkeerslichten uitvallen. 

    Artikel 2: Bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35 en wordt de snelheid beperkt tot 30 km/uur met C43-borden.

    Artikel 3: Aan het begin en einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers en D1c en D1d borden, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
    Artikel 4: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

    Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 6: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 7: De verkeerslichten worden dagelijks gemonitord door de aannemer zodat er geen onnodige filevorming ontstaat. Indien de seconderegeling niet optimaal is, dient de aannemer dit meteen aan te passen.

    Artikel 8: Aan woningen worden voetgangersbruggen voorzien en aan in- en uitritten ijzeren platen zodat de bereikbaarheid steeds maximaal wordt gegarandeerd. Voor fietsers aan de fietshelling Industrieweg - Bouwelse steenweg worden rubberen matten voorzien (fietsers dienen hier af te stappen).

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie Signalisatieplan Grobbendonk - Industrieweg, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de website, Hoplr en facebook.

    Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van de burgemeester van 12 september 2024 wordt bekrachtigd als volgt:

    Artikel 1: Op vrijdag 20 september 2024 van 12.00 uur tot 15.15 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Wijngaardstraat, zijnde Wijngaardstraat vanaf kruising met Steenbergstraat tot Wijngaardstraat 11 zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.

    Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek met C3-bord en onderbord met vermelding van de uitzonderingen in de Wijngaardstraat ter hoogte van huisnummer 11 en aan de kruising met de Steenbergstraat.

    Artikel 4: Daarnaast wordt de aankondiging van de afsluiting vermeld met een afzethek met F45 en onderbord M12 en onderbord met vermelding van de uitzonderingen in de Wijngaardstraat (kruising met Schransstraat en kruising met Vorselaarse baan).

    Artikel 5: Het verkeer zal omgeleid worden via de Schransstraat, Beukenlaan en Vorselaarse baan.

    Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken..

    Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • De beslissing van de burgemeester van 12 september 2024 wordt bekrachtigd als volgt:

    Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 16 september tot eind november 2024 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Heibloemlaan (incl. kruispunt Heibloemlaan x Sperwerlaan).

    Artikel 1: Van 16 september tot eind november 2024 zal de Heibloemlaan en kruispunt Heibloemlaan x Sperwerlaan afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer. Vooraankondigingsborden staan op brug Sperwerlaan, Albertkanaalstraat (komende van Bevrijdingsstraat), Heidelaan (komende van N13), Industrieweg (komende van N13).

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

    - een afzethek met F45b-bord (doodlopende weg excl. fietsers en voetgangers) of F45-bord (doodlopende weg), C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd bewoners" of onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer":

    • aan het kruispunt Sperwerlaan/Nachtegalendreef
    • aan het kruispunt Sperwerlaan/Hazelaardreef
    • aan het kruispunt Sperwerlaan/Heibloemlaan
    • aan het kruispunt Sperwerlaan/Heidelaan (onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer")
    • aan het kruispunt Wielewaalstraat/Heibloemlaan 
    • aan het kruispunt Sperwerlaan/Wielewaalstraat (onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer")
    • aan het kruispunt Heibloemlaan/N13

    - C31-borden (verboden links en rechts af te slaan) met onderbord "uitgezonderd bewoners"

    • op de N13 ter hoogte van het kruispunt met de Heibloemlaan.
    Artikel 3: Het verkeer kan omrijden via de Nachtegalendreef en/of de Heidelaan. 

    Artikel 4: Fietsers en voetgangers kunnen steeds door via de Sperwerlaan met de fiets aan de hand. Oranje bebording zal dit aangeven. Hiervoor wordt ook een corridor voorzien met sergeanten en dagslapers. Hiervoor wordt steenslag voorzien, bij drassig weer worden rubberen matten voorzien.

    Artikel 5: Voor de recreatieve fietsroute, die via de Heibloemlaan gaat, wordt een fietsomleiding voorzien. De routedokter past hier het fietsknooppuntennetwerk aan en ook bebording op het terrein maakt dit duidelijk.

    • Fietsers tussen Binnenheide en Kleine Nete fietsen via Heidelaan
    • Fietsers tussen Binnenheide en industrie/Philipsbos fietsen via Hazelaardreef
    • Fietsers tussen industrie richting Nijlen of Kleine Nete kunnen steeds door via de Sperwerlaan. Ter hoogte van de werfzone kan dit met de fiets aan de hand.

    Artikel 6: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.
    Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.

    Artikel 7: Buurtbewoners zijn geïnformeerd via een infomoment op 5 september 2024 en briefwisseling van de aannemer. De aannemer houdt buurtbewoners op de hoogte via digitale kanalen. De gemeente communiceert via de website, Hoplr en Facebook. Ook gemeente Nijlen is op de hoogte gebracht.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 23 september 2024.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 25064270 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius (piloot), Pidpa, Proximus en Telenet.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel: 

    Artikel 1: Een perceel grond, gelegen ter plaatse Steenbergstraat 6, volgens titels onder grotere oppervlakte kadastraal bekend sectie B, nummer 203Y2P0000 en deel van nummer 203F3P0000, en thans kadastraal bekend sectie B, deel van nummer 203S3P0000, met een oppervlakte volgens meting van zevenentwintig vierkante meter (27 m2), op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 31 (01/08/24 - 31/08/024) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde”.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: De beslissing (CBS/2024/021) van 12 februari 2024 in te trekken en aan te passen volgens de nieuwe verkeersmaatregelen en inname openbaar domein. 

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Rommelmarkt Eisterlee die aanvangt 28 september 2024 10.00 uur en eindigt op 28 september 2024 17.00 uur.

    Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: Op 28 september 2024 van 06.00 uur tot 20.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Hendrik Consciencestraat, Rubensstraat en Van Craeyenhemstraat.

    Artikel 5: Er zal geen toegang zijn voor het gemotoriseerd verkeer:

    • in de Hendrik Consciencestraat vanaf Hoevepad tot Rubensstraat
    • in de Rubensstraat vanaf Hendrik Consciencestraat tot Van Craeyenhemstraat
    • in de Van Craeyenhemstraat vanaf Rubensstraat tot Hoevepad.

    Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 7: De maatregel in artikel 5 en 6 zal gesignaleerd worden met een afzethek, C3 (verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A):

    • in de Hendrik Consciencestraat ter hoogte van Hoevepad 
    • in de Rubensstraat ter hoogte van de Hendrik Consciencestraat 
    • in de Van Craeyenhemstraat ter hoogte van de Rubensstraat en ter hoogte van Hoevepad.

    Artikel 8: Ter aankondiging van de maatregel in artikel 5 zal een afzethek met F45 (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" geplaatst worden:

    • in de Rubensstraat ter hoogte van Waterwinningsstraat
    • in de Van Craeyenhemstraat ter hoogte van Kretbosstraat/Hoveniersstraat.

    Artikel 9: Ter aankondiging van de maatregel in artikel 5 zal een F45L (doodlopende weg, linkse doorgang) gezet worden.

    Artikel 10: Er zal een parkeerverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat:

    • in de Hendrik Consciencestraat vanaf Hoevepad tot Rubensstraat
    • in de Rubensstraat vanaf Hendrik Consciencestraat tot Van Craeyenhemstraat
    • in de Van Craeyenhemstraat vanaf Rubensstraat tot Hoevepad.

    Artikel 11: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderbord GXa (begin van de reglementering):

    • in de Hendrik Consciencestraat ter hoogte van Hoevepad en ter hoogte van Rubensstraat
    • in de Rubensstraat ter hoogte van Hendrik Consciencestraat en ter hoogte Van Craeyenhemstraat
    • in de Van Craeyenhemstraat ter hoogte van de Rubensstraat en ter hoogte van Hoevepad.

    Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 13: De bewoners van de betrokken straten dienen schriftelijk verwittigd te worden van het evenement en de ermee gepaard gaande hinder. De organisator dient vooraf een voorbeeldbrief ter goedkeuring te bezorgen aan team Vrije tijd.

    Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Betrokkene

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkenen van het adres Zellestraat 15 D000, 2288 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkenen

Team HRM

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het onderhandelingscomité met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de aanwervingsvoorwaarden teamleider Financieel Management als volgt:

    Teamleider Financieel Management B4-B5

    Aanwervingsvoorwaarden

    Formele vereisten bij aanwerving in niveau B

    Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden

    1. Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.

    2. De burgerlijke en politieke rechten genieten.

    3. De Belgische nationaliteit hebben.

    4. Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.

    Specifieke aanwervingsvoorwaarden

    1. Houder zijn van een bachelordiploma of gelijkwaardig.

    2. Minstens vier jaar aantoonbare relevante beroepservaring.

    3. Slagen in een selectieprocedure.

    4. Beschikken over een rijbewijs B.

    Artikel 3: Goedkeuring van de aanwervingsvoorwaarden beleidsdeskundige overheidsopdrachten als volgt:

    Beleidsdeskundige overheidsopdrachten (B1-B3)

    Aanwervingsvoorwaarden

    Formele vereisten bij aanwerving in niveau B

    Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden

    1. Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.

    2. De burgerlijke en politieke rechten genieten.

    3. De Belgische nationaliteit hebben.

    4. Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.

    5. Slagen in een selectieprocedure.

    Specifieke aanwervingsvoorwaarden

    1. Houder zijn van een bachelordiploma of gelijkwaardig.

    2. Kennis van overheidsopdrachten

    3. Beschikken over een rijbewijs B.

    Artikel 4: De aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden van bovenvermelde functies toe te voegen aan Bijlage VI. Aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden van de rechtspositieregeling.
  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het onderhandelingscomité met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de aanwervingsvoorwaarden evenementencoördinator/ verenigingsondersteuner (B1-B3) als volgt:

    Evenementencoördinator / Verenigingsondersteuner (B1-B3)

    Aanwervingsvoorwaarden

    Formele vereisten bij aanwerving in niveau B

    Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden

    1. Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.

    2. De burgerlijke en politieke rechten genieten.

    3. De Belgische nationaliteit hebben.

    4. Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.

    Specifieke aanwervingsvoorwaarden

    1. Houder zijn van een bachelordiploma of gelijkwaardig.

    2. Slagen in een selectieprocedure.

    3. Beschikken over een rijbewijs B.

    Artikel 3: De aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden van bovenvermelde functie toe te voegen aan Bijlage VI. Aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden van de rechtspositieregeling.

Team Financieel Management

Onderwijs

  • Artikel 1: Goedkeuring voor de aanstelling van de externe procesbegeleiding voor Klim-Op basisscholen.

    Artikel 2: De uitvoering dient te gebeuren conform de gemaakte afspraken vastgelegd zoals in de overeenkomst voor adviesverlening omschreven.

    Artikel 3: De opdracht “Externe procesbegeleiding Klim-Op basisscholen” wordt toegekend aan de voorgestelde kandidaat van de firma BV REFONTIRO Molenstraat 31, 2300 Turnhout.

    Artikel 4: De betaling zal gebeuren met het exploitatiekrediet op boekhoudsleutel 2024/6140000/SA/0800/00.

    Artikel 5: Goedkeuring om opdracht aan te vangen op 1 oktober 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Klim-Op
    Team Financieel Management
    Firma DOMO DE REFONTIRO

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

    Artikel 2: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer anderstalige nieuwkomers.

    Artikel 3: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Mikhoeve 6 te 2270 Herenthout die 12/24 TAO neemt voor het schooljaar 2024 – 2025.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 10/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Dobbelhoefweg 46 te 2280 Grobbendonk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.

    Artikel 2: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator personeelswerkingsbudget voor 4/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk van 1 september 2024 t.e.m. 31 oktober 2024.

    Artikel 3: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 3, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 november 2024.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 5/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 2: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 13/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
    Artikel 3: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator vanuit de stimulus scholengemeenschap voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 4: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
    Artikel 5: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 4/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
    Artikel 6: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer 1/24 lestijd in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 2, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.
    Artikel 7: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 3, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, die loopbaanonderbreking medische bijstand neemt van 1 september 2024 t.e.m. 30 november 2024.
    Artikel 8: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator personeelswerkingsbudget voor 5/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    KLIM-OP Bouwel


Publicaties