Tue 14/12/2021 - 19:30 Digitaal
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Onder voorbehoud van bekrachtiging door de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn moet de gemeenteraad van 14 december 2021 en raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2021 achter gesloten deuren plaatsvinden.
Artikel 2: Gelet op de mogelijkheden binnen het lokaal bestuur, de voorzitter van de gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn met hoogdringendheid verzoeken, in overleg met de fracties en raadsleden, de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2021 via een zitting op afstand te organiseren voor hoogdringende agendapunten.
Artikel 3: Dit besluit wordt bekendgemaakt bij aanplakking en volgens de bepalingen van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn
Fractievoorzitters
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen waarvan 9 GIB (Verhaert Marianne, Anthonis Ulrik, Wouters Brent, Verhaegen Johan, Taelman Martine, De Smedt Fatima, Goormans Peggy, Echelpoels Guy en Wagemans Bart), 2 N-VA (Van Meensel Eric en Van de Peer Greet), 4 Vooruit (Geyselings Carine, Moens Natalie, Verbeeck Ivan en Struyfs Johan), 2 CD&V (Beullens Els en Wouters Maarten) en 1 Vlaams Belang (Cateau Lut).
Artikel 1: Goedkeuring om het agendapunt 'Masterplan toegankelijkheid - haltes - charter - goedkeuring' toe te voegen aan de agenda van de gemeenteraad van 14 december 2021.
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
De notulen van de gemeenteraad van 16 november 2021 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van het ontslag van Gert Fransen als gemeenteraadslid.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Goedkeuring van de geloofsbrieven van Liesenborghs Elina met het oog op de aanstelling tot titelvoerend lid van de gemeenteraad. Liesenborghs Elina wordt vervolgens uitgenodigd om de voorgeschreven eed af te leggen in openbare zitting en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad.
Artikel 2: Liesenborghs Elina is derhalve als titelvoerend gemeenteraadslid aangesteld in opvolging van Gert Fransen ontslagnemend gemeenteraadslid.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Liesenborghs Elina
Artikel 1: Aktename van de eedaflegging van Greet Van de Peer als schepen, in openbare zitting en in handen van de burgemeester.
Artikel 2: Greet Van de Peer is derhalve als schepen aangesteld in opvolging van Johan Verhaegen met ingang van 1 januari 2022.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Greet Van de Peer
Artikel 1: Aktename van de afstandname van de heer Johan Verhaegen als voorzitter van de gemeenteraad ter opvolging van mevrouw Greet Van de Peer.
Aritkel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Aktename van de tijdige en ontvankelijke akte van voordracht van kandidaat-voorzitter van de gemeenteraad.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Kennisname van het ontslag als schepen van Ulrik Anthonis met ingang van 1 januari 2022.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst, Carine Geyselings en Natalie Moens) en 3 onthoudingen (1 Vlaams Belang, Ivan Verbeeck en Johan Struyfs).
Artikel 1: De gemeenteraad beslist in overeenstemming met artikel 49 § 1 DLB om het opengevallen schepenmandaat opnieuw in te vullen.
Artikel 2: Aktename van de ontvankelijke voordrachtsakte van kandidaat-schepen Johan Verhaegen.
Artikel 3: De voorgedragen kandidaat-schepen wordt verkozen verklaard als volgt:
Naam |
Mandaat |
Startdatum |
Einddatum |
Johan Verhaegen |
2de schepen |
18 januari 2022 |
|
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA en 1 De Lokale Lijst) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de digitale algemene vergadering van Cipal dv van 16 december 2021.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze digitale algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Cipal dv
Alle vertegenwoordigers
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA en 1 De Lokale Lijst) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pidpa van 17 december 2021.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pidpa
Alle vertegenwoordigers
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA en 1 De Lokale Lijst) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 16 december 2021.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pontes
Alle vertegenwoordigers
Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA, 4 Vooruit en 1 De Lokale Lijst) en 3 onthoudingen (2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de statutenwijziging van De Kringwinkel Zuiderkempen vzw en Milieu en Werk vzw.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
De Kringwinkel Zuiderkempen vzw
Goedgekeurd met 17 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA, 2 CD&V, 1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Ivan Verbeeck) en 2 onthoudingen (1 De Lokale Lijst en Johan Struyfs).
Artikel 1: Het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan principieel goed te keuren.
Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.
Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.
Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.
Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast, en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. Zij zullen worden opgenomen in het openbaar domein.
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA en 1 De Lokale Lijst), 4 stemmen tegen (4 Vooruit) en 3 onthoudingen (2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: De gemeenteraad keurt de politieverordening betreffende overtredingen op het stilstaan en parkeren en voor de overtredingen betreffende de verkeersborden C3 en F103, vastgesteld met automatisch werkende toestellen goed.
Artikel 2: De gemeenteraad bekrachtigt het PROTOCOLAKKOORD BETREFFENDE DE GEMEENTELIJKE ADMINISTRATIEVE SANCTIESVOOR DE OVERTREDINGEN BETREFFENDE HET STILSTAAN EN HET PARKEREN EN VOOR DE OVERTREDINGEN BETREFFENDE DE VERKEERSBORDEN C3 EN F103, VASTGESTELD MET AUTOMATISCH WERKENDE TOESTELLEN (GAS 4).
Artikel 3: Deze politieverordening treedt in werking op 1 februari 2022.
Artikel 4: Deze verordening wordt bekendgemaakt zoals voorgeschreven in de artikelen 285 t.e.m. 288 decreet lokaal bestuur
Artikel 5: Conform artikel 119 Nieuwe Gemeentewet wordt een afschrift van deze verordening toegezonden aan de bestendige deputatie van de provincieraad binnen 48 uren en aan de procureur des Konings van het gerechtelijk arrondissement Turnhout, evenals aan de griffie van de rechtbank van eerste aanleg Turnhout en van de politierechtbank Turnhout. Er wordt ook een elektronisch exemplaar overgemaakt aan de referentiemagistraten.
Goedgekeurd met 17 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA, 4 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang) en 2 onthoudingen (2 CD&V).
Artikel 1: Volgende betalingen door de gemeente op te nemen:
1) Terugbetaling van startcanon erfpacht door gemeente aan Kempens Landschap voor een bedrag van €50.000.
2) Betaling van de factuur Erfgoed En Visie voor de analyse fase de opmaak van beheersplan en herbestemmingsonderzoek voor een bedrag van €24.155,59.
Artikel 2: Ondertekenen van de overdracht overeenkomst “opmaak beheersplan en herbestemmingsonderzoek” en deze na ondertekening door de huidige erfpachthouders door te sturen naar Erfgoed Vlaanderen.
Een formeel schrijven te richten aan Kempens Landschap betreffende de overeengekomen afspraken die uit deze beslissing volgen:
- Terugbetaling startcanon aan Kempens Landschap
- Betaling van de factuur aan het studiebureau Erfgoed En Visie
- De gemeente neemt de verzekering van de kasteelhoeve op in zijn polis vanaf 1 januari 2022
- Ondertekenen de overeenkomst overdracht opdrachtgever opmaak “ beheersplan en herbestemmingsonderzoek kasteelhoeve”
- Geen beheersovereenkomst af te sluiten met Kempens Landschap betreffende een adviserende en regisserende rol van Kempens Landschap in het dossier van de kasteelhoeve.
Artikel 3: De gemeente neemt de kasteelhoeve d'Ursel op in zijn verzekeringspolis vanaf 1 januari 2022.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Het bestuur van Kempisch Landschap deputés mevrouw Helsen, de heer De Haes en Philippe De Backer
Het Kabinet van de Gouverneur de heer Bram Abrahams
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Goedkeuring van het reglement pop-up bar, als volgt:
REGLEMENT POP-UP BAR
Definitie
Een pop-up bar kan een creatieve dynamiek en een nieuwe betekenis geven aan een plek of een buurt. De inrichting van de pop-up zaak is gericht op horeca. Een braakliggend terrein omvormen tot een gezellige bar of een pand tijdelijk ingericht als restaurant behoren allemaal tot de mogelijkheden. Er s enkel achtergrondmuziek toegelaten (meer info via team Ruimte & Vergunningen voor het bekomen van een uitbatingsvergunning horeca).
Een pop-up bar kan naast een plek om gezellig iets te drinken of eten ook een muzikaal programma met DJ’s, optredens, shows, … aanbieden.
Tussen 1 mei en 30 september kan een zomerbar georganiseerd worden.
Tussen 1 november en 31 maart kan een winterbar georganiseerd worden.
Een zomer- of winterbar kan maximaal 4 maanden duren.
Aanvraagperiode
Een pop-up bar voor de zomerperiode kan aangevraagd worden t.e.m. de laatste zondag van januari in het jaar waarop de aanvraag betrekking heeft. Het college van burgemeester en schepenen neemt een beslissing in februari van datzelfde jaar.
Een pop-up bar voor de winterperiode kan aangevraagd worden t.e.m. de laatste zondag van mei in het jaar waarop de aanvraag betrekking heeft. Het college van burgemeester en schepenen neemt een beslissing in juni van datzelfde jaar.
Je vraagt je pop-up bar aan via een evenementenaanvraag.
Evenementenvisie
Gemeente Grobbendonk werkt graag samen met organisatoren die met hun evenement bijdragen aan de missie en visie van Grobbendonk.
Publieksevenementen bieden een ideaal platform om de positionering van ons dorp te ondersteunen. Daarom zet Grobbendonk in op initiatieven die de kernwaarden van Grobbendonk versterken:
Grobbendonk ademt natuur en cultuur en heeft een groots verleden.
Via een ruim vrijetijdsaanbod voor inwoners, maar ook voor toeristen, geven we Grobbendonk een plaats in het lokale en regionale cultuurlandschap.
Grobbendonk brengt haar inwoners samen en zet nog meer in op onderlinge verbondenheid en solidariteit.
Grobbendonk legt de focus op evenementen die op één of andere manier inhoudelijk verrijkend en/of maatschappelijk relevant zijn of zorgen voor de economische stimulans van de lokale handel. Daarbij wordt de balans met genieten en verbondenheid in het oog gehouden voor alle leeftijden.
Beperkingen
Er wordt slechts één pop-up bar per deelgemeente per seizoen (winter/zomer) toegestaan.
Jouw locatie wordt maximum vier keer 30 dagen (120 dagen) per jaar gebruikt als horecazaak. Voor meer uitleg zie ‘vrijstelling omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen’, artikel 7.
Jouw locatie wordt veilig bevonden door bevoegde instanties.
De aanvraag gebeurt ten laatste op de laatste zondag van januari (zomerbar) of de laatste zondag van mei (winterbar).
Het college van burgemeester en schepenen kan de aanvrager opleggen om een akoestisch onderzoek (geluidsstudie) te laten uitvoeren door een erkende instantie. Op basis van deze studie wordt het maximum toegelaten geluidsvolume bepaald (kostenraming: 3.000 euro).
Je plaatst een geluidsmeter en registreert de gegevens. Deze gegevens worden wekelijks op eigen initiatief aan het lokaal bestuur bezorgd.
Je mag max. 4 keer een geluidsafwijking aanvragen voor de pop-up bar.
Bij inname van openbaar domein volg je de geldende retributie.
Het college van burgemeester en schepenen neemt een gemotiveerde beslissing over de aangevraagde openingsuren.
Toekenningscriteria
Het college van burgemeester en schepenen zal op basis van onderstaande criteria de beste bar selecteren:
Percentage |
Criterium |
Toelichting criterium |
30% |
De locatie van de pop-up bar. |
- De openbare veiligheid wordt gehandhaafd. - De rust voor omwonenden wordt gegarandeerd. - De openbare orde wordt niet aangetast (ecologisch verantwoord, milieuvriendelijk). |
30% |
De verankering van de kernwaarden van Grobbendonk. |
- De pop-up bar positioneert Grobbendonk als culturele en groene gemeente met oog voor het historisch verleden. - De pop-up bar geeft Grobbendonk een plaats in het regionale en lokale cultuurlandschap. - De pop-up bar brengt de inwoners van Grobbendonk samen en zet in op onderlinge verbondenheid en solidariteit. |
20% |
De economische stimulans van de lokale handel. |
- De pop-up bar zorgt voor een stimulans van de lokale economie. - De pop-up bar zorgt voor een meerwaarde op korte termijn in de lokale horeca, toerisme en middenstand. - De pop-up bar zet maximaal in op de aankoop van lokale producten en diensten. |
20% |
Ervaring en referenties. |
- Goede referenties van de uitbater uit het verleden. |
Het college van burgemeester en schepenen kan ten allen tijde op een gemotiveerde wijze de aanvraag weigeren of een aanpassing ervan vragen.
Je stelt je kandidaat door jouw pop-up bar aan te vragen via een evenementenaanvraag.
Om je kandidatuur kracht bij te zetten en aan te geven hoe je inzet op bovenstaande criteria kan je een motivatienota toevoegen. Je kan ook bijkomende documenten, dossiers, voorbeelden, … bezorgen aan vrije.tijd@grobbendonk.be.
De beoordeling van de aanvragen gebeurt door een comité, samengesteld uit:
Burgemeester of zijn/ haar afgevaardigde;
Verantwoordelijke schepen;
Clusterverantwoordelijke Samenleving of zijn/ haar afgevaardigde;
Noodplanningscoördinator;
Onafhankelijk lid, aangeduid door het college.
De pop-up bar die de toelating krijgt van het college van burgemeester en schepenen, vraagt nadien de nodige vergunningen aan.
Vergunningen
- Uitbatingsvergunning horeca.
- Melding omgevingsvergunning voor de exploitatie van ingedeelde inrichtingen klasse 3 (Vlaremrubriek 32.1 voor muziekactiviteiten).
- Mogelijks dien je nog een bijkomende vergunning bij jouw omgevingsvergunning aan te vragen voor bijvoorbeeld een zware koelinstallatie, opslag gassen, lozen afvalwater, stookinstallatie, … Controleer dit voor je pop-up op https://vlaremwegwijzer.navigator.emis.vito.be.
- Bij inname openbaar domein volgt tevens een goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen.
- De organisator dient rekening te houden met het Vlaams Reglement betreffende de Milieuvergunning en Afvalpreventie. Vanaf 1 januari 2020 is het gebruik van wegwerpbekers of -verpakkingen voor dranken verboden op evenementen. Enkel als de eventorganisator ze voor meer dan 90% inzamelt en laat recycleren, zijn ze nog toegestaan. Vanaf 1 januari 2022 wordt deze grens opgetrokken naar 95%.
Vrijstelling omgevingsvergunning stedenbouwkundige handelingen
Wie een pop-up horecazaak/bar opent, wordt vrijgesteld van een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen (artikel 7 van het vrijstellingenbesluit).
De duur van een pop-up horecazaak is vastgesteld op een maximale duur van vier periodes van dertig aaneengesloten dagen per kalenderjaar en voor zover niet strijdig met uitdrukkelijke voorwaarden van omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen.
Op de eerste dag van de plaatsing van de constructie en/of de functiewijziging begint de periode van dertig dagen te lopen, ongeacht of de functiewijziging de volle dertig dagen gebeurt of de constructie de volle dertig dagen geplaatst blijft. De periodes van dertig dagen kunnen aaneengesloten zijn, maar overlappen elkaar niet.
Het is noodzakelijk en aangeraden om vooraf contact op te nemen met het team Ruimte en Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk om te controleren of de geplande bestemming niet strijdig is met de bepalingen in het gewestplan, de plannen van aanleg (BPA) of ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP).
Overige initiatieven met betrekking tot tijdelijke horecagelegenheden
Duurt het initiatief minder dan twee weken, dan wordt het initiatief als evenement aangevraagd (meer info via team Vrije tijd).
Dit reglement is tevens niet van toepassing voor de tijdelijke uitbreiding van een bestaande horecazaak (meer info via team Ruimte & Vergunningen).
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
Team Financieel Management
Noodplanningscoördinator
Goedgekeurd met 15 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang) en 4 stemmen tegen (4 Vooruit).
Artikel 1: De gemeenteraad geeft toelating voor de plaatsing en het gebruik van tijdelijke vaste camera’s, die aangekocht zijn in het kader van het lokaal 3-pijlerbeleid of die aangekocht zullen worden in het kader van 'Mooimakers', op het ganse grondgebied van de gemeente Grobbendonk, met als doelstelling om problemen van (kleine) criminaliteit, overlast, zwerfvuil, sluikstorten en vandalisme aan te pakken, alsook de openbare orde en de veiligheid van bezoekers tijdens grote evenementen te bevorderen.
Artikel 2: De gemeenteraad geeft de opdracht tot het plaatsen van de verplichte signalisatie aan de gemeentegrenzen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Korpschef van de politiezone Neteland
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Goedkeuring van een gemeentelijke dotatie van 1.206.358,29 euro aan Lokale Politie Neteland voor 2022.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Goedkeuring van een gemeentelijke dotatie aan hulpverleningszone 5 - Kempen van een exploitatietoelage van 311.573,09 euro en een investeringstoelage van 39.120,87 euro voor 2022.
Gemeente | Bedrag 2022 | |
Exploitatiebudget | Investeringsbudget | |
Balen |
€ 665.806,56 | € 154.460,61 |
Dessel | € 211.016,49 | € 77.352,16 |
Geel | € 1.682.799,41 | € 414.161,04 |
Grobbendonk | € 311.573,09 | € 39.120,87 |
Herentals | € 806.738,15 | € 136.660,93 |
Herenthout | € 241.488,19 | € 45.409,17 |
Herselt | € 268.150,92 | € 107.798,54 |
Hulshout | € 172.926,87 | € 68.594,85 |
Laakdal | € 339.759,41 | € 125.796,31 |
Meerhout | € 272.721,68 | € 100.429,48 |
Mol | € 1.180.016,43 | € 198.708,66 |
Olen |
€ 375.563,65 | € 138.572,89 |
Retie | € 191.209,89 | € 74.504,54 |
Vorselaar | € 134.837,25 | € 53.716,73 |
Westerlo | € 763.315,98 | € 169.196,42 |
TOTAAL | € 7.617.924,00 | € 1.904.483,19 |
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Hulpverleningszone 5 - Kempen
Gouverneur
Minister van Binnenlandse Zaken
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 24 november 2021 aangaande de meerjarenplanwijziging.
Artikel 2: De nodige kredieten voor exploitatie- en investeringstoelagen bij de eerstvolgende wijziging van het gemeentelijk meerjarenplan op te nemen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 24 november 2021 aangaande “Budgetwijziging 2021”.
Artikel 2: Voor de gemeentelijke investeringstoelage kan het krediet op MJP001443 verlaagd worden bij de overdracht van de investeringen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 24 november 2021 aangaande het budget 2022 van de kerkfabriek.
Artikel 2: Bij een volgende aanpassing van het meerjarenplan van de gemeente dienen de nodige investeringskredieten herbekeken in functie van het budget 2022 van de Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 26 september 2021 aangaande het budget 2022 van de kerkfabriek.
Artikel 2: De exploitatietoelage van 23.505,00 euro voor 2021, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000006 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 8.999,34 euro.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (9 GIB en 2 N-VA), 7 stemmen tegen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang) en 1 onthouding (1 De Lokale Lijst).
Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT
Met ingang van 1 januari 2022 en eindigend op 31 december 2025 wordt een belasting geheven naar aanleiding van het afleveren van (één van de) volgende vergunningen:
Artikel 2: DEFINITIES
Meergezinswoning: een gebouw of deel ervan waarin minimum twee woon- of verblijfseenheden zijn ondergebracht.
Wooneenheid: elk gebouw of het deel ervan dat hoofdzakelijk bestemd is voor de huisvesting of het verblijf van een gezin of een alleenstaande.
Kavel: elke bebouwbare kavel ongeacht of het voor woningbouw, industrie of andere betreft.
Groepswoningbouwproject: het gemeenschappelijk oprichten van woningen die een gemeenschappelijke werf hebben en fysisch of stedenbouwkundig met elkaar verbonden zijn.
Zorgwoning: een vorm van wonen binnen het bestaande volume van de hoofdwoning, zoals bepaald in art. 4.1.1.18 Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO), met het oog op het huisvesten van zorgbehoevende doelgroepen zoals bepaald in hetzelfde artikel.
Artikel 3: BELASTINGPLICHTIGE
De belastingplichtige is de titularis van de omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden respectievelijk stedenbouwkundige handeling(en).
Indien de omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden resp. stedenbouwkundige handeling(en) meerdere personen en/of rechtspersonen als titularis heeft, dan is iedere titularis van deze vergunning hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de belasting.
Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Verkavelingen
De belasting wordt berekend op basis van de vergunde verkavelingsplannen en bedraagt 500,00 euro per kavel.
Meergezinswoningen
De belasting wordt berekend op basis van de vergunde bouwplannen van een meergezinswoning en bedraagt 500,00 euro per wooneenheid.
Groepswoningbouw
De belasting wordt berekend op basis van de vergunde bouwplannen voor de groepswoningbouw en bedraagt 500,00 euro per wooneenheid.
Artikel 5: VRIJSTELLINGEN
- De eerste 3 woonentiteiten van een meergezinswoning en de eerste 3 kavels worden vrijgesteld van belasting.
- De eerste 3 woonentiteiten van een groepswoningbouwproject worden vrijgesteld van belasting. Indien het groepswoningbouwproject uitgevoerd wordt binnen een goedgekeurde verkaveling dan worden alle woonentiteiten van het groepswoningbouwproject vrijgesteld van belasting.
- Het herbouwen van meergezinswoningen die door een brand, vandalisme, terrorisme of een natuurramp werden vernield, voor zover de natuurramp als dusdanig werd erkend door de regering. De vrijstelling geldt enkel voor het herbouwen en niet het vergroten.
Voor vergunde verkavelingsplannen en vergunde bouwplannen van een meergezinswoning door:
- De staat, het gewest, de provincies, de gemeente Grobbendonk, het OCMW Grobbendonk en autonome gemeentebedrijven van de gemeente Grobbendonk.
- De Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen, de door de Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen erkende sociale huisvestingsmaatschappijen en de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen, met uitzondering van de kosten voor het openbaar onderzoek.
- De Grobbendonkse kerkfabrieken, politiezone Neteland en Hulpverleningzone Brandweer Zone Kempen.
- Vergunde bouwplannen met betrekking tot zorgwonen.
Artikel 6: WIJZE VAN INNING
De belasting is verschuldigd zodra de afgeleverde vergunning definitief is en niet meer kan worden aangevochten.
De belasting moet uiterlijk 1 maand na verzending van de factuur betaald worden.
Bij gebreke van betaling wordt ze ingevorderd via een kohier dat wordt vastgesteld en uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 7: INDIENEN VAN BEZWAREN
De vestiging en de invordering van de belasting, evenals de regeling van de geschillen terzake, gebeuren volgens de modaliteiten vervat in het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen en latere wijzigingen.
Artikel 8: BEKENDMAKING
Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA en 1 De Lokale Lijst), 6 stemmen tegen (4 Vooruit en 2 CD&V) en 1 onthouding (Vlaams Belang).
Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN
Het belastingreglement aangaande omgevingsvergunningen, goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019, wordt opgeheven vanaf 1 januari 2022.
Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHOFFEN
Met ingang van 1 januari 2022 en eindigend op 31 december 2025 geldt een retributie op het behandelen van omgevingsvergunningsaanvragen voor zowel vergunningsplichtige als meldingsplichtige handelingen.
Volgende aanvragen vallen onder de toepassing van het retributiereglement:
- Aanvragen voor omgevingsvergunningen die in eerste aanleg bij de gemeente Grobbendonk worden ingediend.
- Aanvragen voor omgevingsvergunningen die niet in eerste aanleg bij de gemeente Grobbendonk worden ingediend, maar die de exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten omvatten die onder exploitatie klasse 1 vallen en waarover de gemeente Grobbendonk een advies moet uitbrengen.
- Aanvragen voor omgevingsvergunningen die niet in eerste aanleg bij de gemeente Grobbendonk worden ingediend, maar waarover de gemeente Grobbendonk wel een openbaar onderzoek moet voeren, zodat de kosten van het openbaar onderzoek verschuldigd zijn.
- Aanvragen voor meldingsplichtige handelingen.
Artikel 3: DEFINITIES
Omgevingsvergunning: de schriftelijke beslissing van de vergunning verlenende overheid houdende toelating voor een vergunningsplichtig project.
Project: het geheel van zowel stedenbouwkundige handelingen als de exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten, of minstens één van die elementen, dan wel het verkavelen van gronden, die onderworpen zijn aan de vergunnings- of meldingsplicht.
Kavel: elke bebouwbare kavel ongeacht of het voor woningbouw, industrie of andere betreft
Zorgwoning: een vorm van wonen binnen het bestaande volume van de hoofdwoning, zoals bepaald in art. 4.1.1.18 Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO), met het oog op het huisvesten van zorgbehoevende doelgroepen zoals bepaald in hetzelfde artikel.
Artikel 4: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR
De retributie is verschuldigd door de natuurlijke of rechtspersoon in naam en voor rekening waarvan de prestatie wordt aangevraagd.
Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Indien meerdere tarieven van toepassing zijn, worden deze gecumuleerd aangerekend.
Op de aanvraag van stedenbouwkundige attesten. |
50,00 euro |
|
Op de meldingen stedenbouwkundige handelingen. |
25,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning m.b.t. stedenbouwkundige handelingen volgens de vereenvoudigde procedure voor één woning of woongelegenheid of tot en met 100m2 handels- of bedrijfsoppervlakte, inclusief recreatieve gelegenheden en horeca. |
50,00 euro. Dit basistarief wordt vermeerderd met 25,00 euro per bijkomende woning of woongelegenheid of per bijkomende begonnen schijf van 200 m2 handels- of bedrijfsoppervlakte. |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning m.b.t. stedenbouwkundige handelingen volgens de gewone vergunningsprocedure (andere dan bovenstaand punt) voor één woning of woongelegenheid of tot en met 100 m2 handels- of bedrijfsoppervlakte, inclusief recreatieve gelegenheden en horeca. |
100,00 euro. Dit basistarief wordt vermeerderd met 25,00 euro per bijkomende woning of woongelegenheid of per bijkomende begonnen schijf van 200 m2 handels- of bedrijfsoppervlakte. |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning die betrekking heeft op de exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten van 1ste klasse. |
910,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning die betrekking heeft op de exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten van 2de klasse. |
455,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning die betrekking heeft op de exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten van 3de klasse. |
150,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning die betrekking heeft op de exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten voor tijdelijk te vergunnen inrichtingen. |
150,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning die betrekking heeft op de overdrachtmelding van een vergunning voor een exploitatie ingedeelde inrichting of activiteit. |
150,00 euro |
|
Op de mededeling met vraag tot omzetting van een milieuvergunning naar een permanente vergunning. |
50,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning die betrekking heeft op het verkavelen van gronden of op de aanvraag tot wijziging of bijstelling van een dergelijke omgevingsvergunning voor één kavel. |
vergunning zonder wegenis. |
100,00 euro. Vermeerderd met 25,00 euro per bijkomende bebouwbare kavel (meer dan 1) of per bijkomende kavel (meer dan 1) waarop de wijziging betrekking heeft. |
vergunning met wegenis. |
250,00 euro. Vermeerderd met 25,00 euro per bijkomende bebouwbare kavel (meer dan 1) of per bijkomende kavel (meer dan 1) waarop de wijziging betrekking heeft. |
|
Op de aanvraag of het verzoek tot bijstelling of vraag tot afwijking van de milieuvoorwaarden. |
25,00 euro |
|
Op de aanvraag van een uittreksel uit het vergunningenregister en plannenregister. |
100,00 euro |
|
Op de aanvraag van een omgevingsvergunning voor kleinhandelsactiviteit. |
50,00 euro |
|
Op de aanvraag van een vegetatiewijziging. |
50,00 euro |
|
Op de digitalisering van analoge aanvragen. |
100,00 euro |
|
Voor de organisatie van een openbaar onderzoek met betrekking tot een aanvraag voor omgevingsvergunning. |
De werkelijk gemaakte kosten, uitgezonderd kosten inzet gemeentepersoneel, met een minimumbedrag van 50,00 euro. |
|
Voor de organisatie van een infovergadering met betrekking tot een aanvraag voor een omgevingsvergunning. |
150,00 euro |
|
Voor de bekendmaking van een vergunningsaanvraag die gepubliceerd moet worden in een regionaal dag- of weekblad. |
De werkelijk gemaakte kosten, uitgezonderd kosten inzet gemeentepersoneel. |
|
Voor gemengde aanvragen (combinatie van stedenbouwkundige handelingen, IIOA, verkavelingen, kleinhandelsactiviteiten, vegetatiewijzigingen,...). |
De retributies worden opgeteld. |
Artikel 6: VRIJSTELLINGEN
Voor aanvragen ingediend door:
- De staat, het gewest, de provincies, de gemeente Grobbendonk, het OCMW Grobbendonk en autonome gemeentebedrijven van de gemeente Grobbendonk.
- De Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen, de door de Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen erkende sociale huisvestingsmaatschappijen en de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen, met uitzondering van de kosten voor het openbaar onderzoek.
- De Grobbendonkse kerkfabrieken, politiezone Neteland en Hulpverleningszone Brandweer Zone Kempen.
- Aanvragen met betrekking tot zorgwonen.
Artikel 7: WIJZE VAN INNING
De retributie is betaalbaar na toezending van de factuur.
Artikel 8: BEKENDMAKING
Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, N-VA en 1 De Lokale Lijst) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2022 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met volgende staat van financieel evenwicht:
Jaar |
Beschikbaar budgettair resultaat |
Autofinancieringsmarge |
2020 |
4.831.540,00 |
1.548.537,00 |
2021 |
2.588.447,00 |
1.123.946,00 |
2022 |
1.676.011,00 |
-607.694,00 |
2023 |
1.078.602,00 |
5.967,00 |
2024 |
1.310.471,00 |
-4.733.530,00 |
2025 |
1.592.893,00 |
316.141,00 |
Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020 -2025 2022 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, N-VA en 1 De Lokale Lijst) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2022 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met volgende staat van financieel evenwicht:
Jaar |
Beschikbaar budgettair resultaat |
Autofinancieringsmarge |
2020 |
4.831.540,00 |
1.548.537,00 |
2021 |
2.588.447,00 |
1.123.946,00 |
2022 |
1.676.011,00 |
-607.694,00 |
2023 |
1.078.602,00 |
5.967,00 |
2024 |
1.310.471,00 |
-4.733.530,00 |
2025 |
1.592.893,00 |
316.141,00 |
Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020 -2025 2022 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB, 2 N-VA en 1 De Lokale Lijst), 4 stemmen tegen (4 Vooruit) en 3 onthoudingen (2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Volgende overheidsopdrachten worden nominatief aangeduid waarvoor het vaststellen van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd:
EXPLOITATIE
Actie | Omschrijving actie | MJP-raming | Omscrhrijving |
AC000069 | We voorzien in de nodige externe ondersteuning voor het team Ruimte & Vergunningen. | MJP001031 | Externe ondersteuning team ruimte en vergunningen |
AC000070 | We voorzien de nodige vergoedingen en kosten aan derden. | MJP000122 | Juridische bijstand gemeente |
AC000082 | We voorzien middelen voor de refterwerking voor beide gemeentescholen. | MJP000XXX | Refterwerking, inclusief warme maaltijden, indien gekoppeld aan maaltijden woonzorgcentrum |
AC000156 | We houden de toepassingen voor het team Informatie en Communicatie up-to-date. | MJP000248 | Archiefwerking en projectbeheer en andere |
AC000166 | We voorzien multifunctionele kopieertoestellen. | MJP000XXX | Kopieertoestellen gemeente en OCMW |
AC000175 | We geven het infoblad Groboscoop uit. | MJP000136 | Groboscoop vanaf 2023 1/2 door andere publicaties |
AC000236 | We zetten via sociale tewerkstelling in op duurzaam groenonderhoud. | MJP000323 | Groenonderhoud via sociale tewerkstelling |
AC000327 | Diverse acties waaronder meerjarenplanramingen voorzien zijn voor gas met algemene rekening 6111000 | MJP000XXX | Levering van gas |
AC000374 | We garanderen de werking van de bibliotheek. | MJP000401 | Collectie bibliotheek |
AC000XXX | Diverse acties waaronder meerjarenplanramingen voorzien zijn voor elektricteit met algemene rekening 6110000 | MJP000XXX | Levering van elektriciteit |
INVESTERINGEN
Actie | Omschrijving actie | MJP-raming | Omscrhrijving |
AC000222 | We renoveren en bouwen nieuwe multifunctionele schoolgebouwen op de site Klim-Op Bouwel, met subsidies van de hogere overheid. | MJP000350 | Renovatie en nieuwbouw kindercampus Bouwel - werken |
AC000292 | We investeren in de aanleg van een fietspad aan de Industrieweg. | MJP000307 | Inrichtingswerken knoop Albertkanaalstraat, fietspad Industrieweg , doorsteken fietspad richting jaagpad , ...(fietsostrade) – werken |
AC000214 | We investeren in een nieuw onthaal van het gemeentehuis dat is aangepast aan de dienstverlening van een moderne gemeente. | MJP000348 | Aanpassingswerken gemeentehuis inclusief verlichting |
AC000589 | We optimaliseren, vergroenen en ontharden Bovenpad Essenweg tot Oudstrijdersstraat. | MJP002112 | Optimaliseren, vergroenen en ontharden Bovenpad Essenweg tot Oudstrijdersstraat (erelonen en werken). |
AC000300 | We verbeteren het fietspad Stationlei inclusief rioleringswerken | MJP000310 | Fietspad Stationlei inclusief rioleringswerken Kleine Beek |
AC000590 | We optimaliseren, vergroenen en ontharden Langenheuvel. | MJP002114 | Optimaliseren, vergroenen en ontharden Langenheuvel - ereleonen en werken. |
AC000327 | We installeren trajectcontrole en slimme lichten op strategische plaatsen in Grobbendonk. | MJP000389 | slimme lichten Albertkanaalstraat, Leopoldstraat - trajectcontrole Herenthoutsesteenweg, Stationlei, Bevrijdingsstraat, Leopoldstraat, Dennenlaan, Industrieweg |
AC000464 | We voorzien middelen voor de begraafplaatsen. | MJP002107 | Opwaardering begraafplaatsen: o.a. aanstellen architect en aanplantingen |
AC000567 | We kopen een nieuwe veegwagen aan. | MJP001875 | Aankoop nieuwe veegwagen |
AC000227 | We waarderen de dorpskernen op. | MJP002101 | Park De Volle Vaart |
AC000525 | we investeren in de heraanleg (met onder meer rioleringswerken) van de Heibloemlaan en de omliggende straten. | MJP001018 | heibloemlaan (verschillende straten) en erelonen 60 000 (inclusief eventuele kosten onteigeningen, onderhandelingen IOK ...) |
AC000563 | We zorgen voor een structureel onderhoud van de asfaltwegen en de betonwegen in diverse straten. | MJP001848 | Werken asfaltwegen en betonwegen |
AC000221 | We optimaliseren de infrastructuur van de site Klim-Op Grobbendonk. | MJP001268 | Renovatie daken school Grobbendonk (turnzaal, refter, omkleedruimte en de overdekte ruimtes) |
AC000318 | We verleiden, motiveren en prikkelen onze inwoners en ondernemers om duurzame vervoersmiddelen te gebruiken. | MJP002104 | Inrichting Hoppinpunt aan station Bouwel (afspraak vervoersregio) |
AC000559 | We kopen een minitractor met maaidek aan. | MJP001844 | Minitractor met maaidek |
AC000243 | We ontwikkelen een visie m.b.t. de ruimtelijke planning en inrichting van het grondgebied. | MJP002111 | Beleidsplan ruimte opmaken |
AC000560 | We kopen een hakselaar voor het recyclagepark aan. | MJP001845 | Aankoop hakselaar voor het recyclagepark |
AC000227 | We waarderen de dorpskernen op. | MJP002116 | Vast meubilair in de tuin van de pastorie voor o.a. plechtigheden |
AC000475 | We zorgen voor een goed beheer van ons rollend materieel. | MJP000794 | Vervanging rollend materieel - zitmaaier in 2022 |
AC000317 | We leggen een knuppelpad aan de Kleine Nete aan. | MJP000304 | Een knuppelpad dat het centrum met de omgeving van de kasteelhoeve verbindt met speelelementen, wandelpad, brug Stoer stappen |
AC000561 | We kopen een bestelwagen aan. | MJP001846 | Beestelwagen aankopen. |
AC000594 | We leggen natte natuur aan in Grobbendonk: aanleg en herwaardering van poelen Kleine Beek. | MJP002156 | We leggen natte natuur aan in Grobbendonk: aanleg en herwaardering van poelen Kleine Beek (inclusief aanplantingen) |
AC000274 | We zetten in op onthardingsprojecten op ons grondgebied. | MJP001332 | Ontharding Klim-op scholen |
AC000220 | We verwerven en ontwikkelen de site Kasteelhoeve d'Ursel op een laagdrempelige manier in samenwerking met externe partners. | MJP000347 | Restauratie kasteelhoeve erelonen |
AC000593 | We investeren in openluchtrecreatie | MJP002150 | Beweegtuin De Molen eventueel in combinatie met andere openluchtinfrastructuur |
AC000150 | We houden onze netwerkinfrastructuur up-to-date. | MJP001789 | Hernieuwing van de wifi infrastructuur |
AC000283 | We ontwikkelen een mooie, groene en duurzame visie voor de Kasteelhoeve d'Ursel en haar natuurgrond in samenwerking met andere stakeholders. | MJP001570 | Landschapsbeheersplan kasteel d'Ursel |
AC000286 | We investeren in het onderhoud van de Heirbaan. | MJP000344 |
Heirbaan
|
Artikel 2: Over deze delegatie zal gerapporteerd worden aan de raadsleden in de opvolgingsrapportering over het eerste semester en n.a.v. de opmaak van de jaarrekening.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:Artikel 2: Over deze delegatie zal gerapporteerd worden aan de raadsleden in de opvolgingsrapportering over het eerste semester en n.a.v. de opmaak van de jaarrekening.
Leden van het managementteam
Artikel 1: Kennisname van de uitgaven per raadslid als volgt:
- Webinar "een dementievriendelijke gemeenschap in coronatijd" € 10
- VVSG: opleiding "Ronde van Vlaanderen" € 50
- /
- /
- Congres "Schoolbesturen" OVGS Plus € 30
- Opleiding "Organiseren van basisonderwijs" € 150
- /
- /
Artikel 2: Kennisname van de uitgaven verdeeld per fractie als volgt:
Artikel 1: Kennisname van de laatste rapportering van het relanceplan.
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: Goedkeuring van het charter 'Masterplan toegankelijkheid haltes' waardoor het engagement wordt aangegaan om:
- mee de doelstelling van het Masterplan Toegankelijkheid te realiseren op het grondgebied van Grobbendonk;
- een toegankelijkheidstoets uit te voeren bij elke investering in het openbaar domein;
- de communicatie over dit initiatief te verzorgen met de inwoners via de gemeentelijke kanalen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
Departement Mobiliteit en Openbare Werken - Afdeling beleid
CD&V:
Vlaams Belang:
Vooruit: Geen vragen
Lokale Lijst: Geen vragen
GIB: Geen vragen
N-VA: Geen vragen